گل محمدی: قرارداد با تراکتورسازی؟ باور نکنید




یحیی گل محمدی مربی جوان فوتبال ایران فصل تلخی را تجربه کرد. بعد از ناکامی در نیم‌فصل نخست در ذوب‌آهن که منجر به برکناری وی شد، یحیی در انتخابی عجیب و دور از انتظار راهی لیگ یک شد تا هدایت اکسین را بر عهده بگیرد و البته در این تیم هم توفیقی به دست نیاورد تا یک فصل کابوس‌وار را تجربه کند. گل محمدی از این فصل نومیدکننده و شایعات پیرامونش صحبت کرده است.
 


اوضاع در اکسین چطور بود؟
 در نیم‌فصل با قراردادی یک‌سال ونیمه هدایت اکسین البرز را برعهده گرفتم. این تیم در نیم‌فصل اول اوضاع به هم ریخته‌ای داشت و امتیازات زیادی از دست داده بود. به طوری که در 6 بازی آخر خود در نیم‌فصل اول 5 شکست و یک تساوی در کارنامه آنها ثبت شده بود و به این شکل اوضاع به هم ریخته‌ای داشت. قرار بود در نیم‌فصل دوم این تیم را سروسامان داده و در لیگ حفظ کنیم و برای سال دوم تیمی قدرتمند ببندیم و مدعی اول صعود باشیم. به هدف اول خودمان در اکسین رسیدیم و توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم، با این حال تا این لحظه جلسه‌‌ای برای برنامه سال دوم همکاری‌ام در نظر نگرفتند و سیاست‌های باشگاه مشخص نشده است.
برای خیلی‌ها تعجب برانگیز بود که بعد از سال‌ها حضور در لیگ برتر گل محمدی به لیگ یک برود. خیلی‌ها این انتخاب را به واسطه انگیزه‌های مالی می‌دانند...
 حضور در لیگ دسته اول را به خانه‌نشینی ترجیح می‌دهم. من مشکلی با این مساله ندارم و در هر باشگاهی که حضور داشتم آن را با علم انتخاب کرده و به حضورم در آن افتخار کردم. مربی حرفه‌ای هستم و دوست دارم کار کنم و خانه‌نشینی را دوست ندارم. اکسین جوانان خوبی داشت و روزهای خوبی را پشت سر گذاشتم، با این حال لیگ دسته اول مشکلات خاص خودش  از قبیل امکانات سخت‌افزاری، زمین، ناهماهنگی‌ها و... را دارد. نظارت خوبی نیز وجود ندارد و البته از نظر برنامه‌ریزی از لیگ برتر بهتر بود و در مجموع به نظر شرایط بد نبود.
برخی‌ها ادعا می‌کنند قراردادی که گل محمدی با اکسین بسته با بهترین قراردادهای مربیان لیگ برتر برابر است...
 در خصوص مبلغ قرارداد و نجومی بودن و صحبت‌هایی که در این خصوص درباره‌ام شده صحبت نمی‌کنم. هیچ بازیکن و مربی نیز هیچ زمانی درباره مسائل مالی قراردادش در رسانه‌ها صحبت نمی‌کند. نیم‌فصل اول قراردادم با اکسین به پایان رسیده و توانستم به تعهداتی که در این باره داشتم عمل کنم. برای سال آینده نیز باید با مدیران باشگاه صحبت کنیم تا بدانیم سیاست‌های باشگاه چیست و آیا تمایل به تیمداری دارند یا خیر. با این حال طبق همان صحبت‌های اولیه گفته بودیم برای سال دوم باید تیم قدرتمند که توانایی صعود به لیگ برتر را داشته باشد تدارک ببینیم و در جلسه‌ای که این هفته با مسوولان برگزار خواهیم کرد در این باره به جمع‌بندی می‌رسیم. من دوست ندارم کاری را نیمه‌تمام بگذارم و همیشه دوست داشتم با اثرگذاری و خاطره خوش کارم را به پایان برسانم.
قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را چطور ارزیابی می‌کنی؟
  در لیگ شانزدهم شایسته‌ترین تیم قهرمان شد. پرسپولیس از هفته‌های ابتدایی نشان داد هدفی جز قهرمانی ندارد و انصافاً نتایج و عملکرد این تیم آنها را به عنوان تیم شایسته قهرمانی معرفی ‌کرد و جا دارد به هواداران، بازیکنان، کادرفنی و مدیریتی تبریک صمیمانه خودم را اعلام کنم و مطمئناً با این قهرمانی زمینه موفقیت این تیم در ادامه مهیا شده است.
این روزها صحبت‌هایی در خصوص حضور شما در تراکتور لیگ هفدهم و جانشینی قلعه‌نویی نیز مطرح شده است؟
 قرارداد با تراکتورسازی؟ نمی‌دانم این شایعات از کجا آمده و در مقطع فعلی که تراکتورسازی باید در فینال جام حذفی حضور یابد، چرا باید چنین صحبت‌هایی صورت بگیرد. به هیچ عنوان با مدیران این تیم صحبت نکرده‌ام و این شایعه را اکنون می‌شنوم و به نظرم دنبال این هستند تا تمرکز تراکتورسازی را در آستانه فینال جام حذفی بر هم بزنند و این مساله اتفاق خوبی نیست.