تاکید سازمان ملل بر حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی

156 کشور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کردند جولان اشغالی، متعلق به سوریه است و رژیم صهیونیستی باید به سوءاستفاده از منابع آن، پایان دهد. این مجمع در متن قطعنامه‌ای که کمیسیون اقتصادی و مالی آن صادر کرد، گفت که 156 کشور، بر حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی تاکید، شش کشور مخالفت کردند و 14 کشور نیز ممتنع بوده‌اند.
خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این نهاد بین‌المللی گزارش داد که در این قطعنامه، از رژیم اشغالگر قدس خواسته شده است که از چپاول منابع طبیعی جولان یا در معرض خطر قرار دادن آن، دست بردارد.
در این قطعنامه از دبیر کل سازمان ملل خواسته شده که در هفتاد و ششمین دور مجمع عمومی این سازمان، درباره اجرای این قطعنامه از جمله تاثیر سوء استفاده مسئولان رژیم صهیونیستی از منابع طبیعی جولان، گزارشی ارائه کند.این قطعنامه همچنین بر حاکمیت همیشگی ملت فلسطین بر خاک اشغالی این کشور تاکید کرد.
هیئت سوریه در سازمان ملل هم تصریح کرد، رصد واقعی تجاوزات صهیونیستی و بررسی بازتاب اقتصادی و اجتماعی آن بر معیشت ساکنان سوری جولان، مستلزم تداوم فعالیت، گسترش منابع اطلاعاتی، به روز رسانی آمارها، اعلام موضع حقوقی واضح سازمان ملل در قبال اشغالگر اسرائیلی و تجاوزات آن، با استناد به قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت و مجمع عمومی است.


هیئت مذکور خاطر نشان کرد، این مسئله از رهگذر انجام اقداماتی صورت می‌گیرد که در حمایت از حق مردم سوریه برای پایان دادن به اشغالگری و اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی با استناد به قطعنامه‌های بین‌المللی ذیربط به ویژه قعطنامه 497 شورای امنیت باشد.
این قطعنامه در سال 1360 صادر شد و براساس آن، تصمیم رژیم صهیونیستی برای تحمیل قوانین و حاکمیت خود بر جولان اشغالی، ملغی و اعلام شد که این تصمیم، هیچ تاثیر قانونی ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
تاکید سازمان ملل بر حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی ورود مجلس به موضوع بنزین ترامپ سه جنایتکار جنگی را عفو کرد ظرفیت ثبت‌نام طرح ملی مسکن در 16 شهر تکمیل شد درگیری شدید میان ارتش سوریه و نیروهای ترکیه در شمال غرب حسکه بارش ‌برف و باران پاییزی در بیشتر مناطق کشور بیانیه حضرات آیات صافی و مکارم در مورد گرانی بنزین مرکز آمار: نرخ اجاره مسکن در تابستان 31 درصد افزایش یافت تهدید انصارالله یمن به حمله به عمق عربستان و امارات افشاگری مورالس از طرح آمریکا برای انتقال وی به گوانتانامو جزئیات اولین دفاعیات علی دیواندری به وظایف بانکی و حرفه‌ای‌ام عمل کردم - هیچ پولی در دوره مدیریتی‌ام گم نشده است مدارس استان تهران در همه مقاطع امروز تعطیل است تجلیل از چهار هنرمند خالق آثار دفاع مقدس خدمات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران الکترونیکی می‌شود با حضور لاریجانی 6 اثر پارلمانی در هفتمین همایش تاریخ مجلس رونمایی می‌شود 1.5 تا 2 میلیون دیابتی در ایران در معرض زخم مزمن هستند