مرکز آمار: نرخ اجاره مسکن در تابستان 31 درصد افزایش یافت

مرکز آمار کشور اعلام کرد: متوسط نرخ اجاره‌بهای ماهانه در شهر تهران طی تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31.2 درصد افزایش یافته است.
بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات تمام معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه‌ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.
بررسی نمودارهای مرکز آمار نشان می‌دهد، در تابستان امسال متوسط نرخ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداخت، به ازای هر مترمربع در شهر تهران 43 هزار و 542 تومان با میانگین 82 مترمربع و متوسط عمر بنای 14 سال است که نسبت به بهار 8.1 درصد رشد داشته است.متوسط حداقل اجاره‌بها در تابستان امسال سه هزار و 250 تومان و حداکثر اجاره بهار 217 هزار و 594 تومان بود.
همچنین تعداد معاملات در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.9 درصد کم شده است. درحالی که تعداد معاملات در تابستان امسال نسبت به بهار 40.4 درصد افزایش یافته است.


در تابستان امسال متوسط قیمت فروش هر مترمربع مسکن در شهر تهران با میانگین 86 مترمربع و متوسط عمر 11 سال توسط بنگاه‌های معاملات ملکی 13 میلیون و 687 تومان بود که نسبت به تابستان سال گذشته 80.1 درصد افزایش یافته است. متوسط قیمت فروش در تابستان امسال نسبت به بهار 4.5 درصد افزایش یافت.
حداقل قیمت فروش در شهر تهران 2 میلیون تومان و حداکثر قیمت 63 میلیون و 888 هزار تومان است. تعداد معاملات در تابستان امسال نسبت به فصل قبل از آن 49.6 درصد و نسبت به تابستان گذشته 70.2 درصد کاهش یافت.
سایر اخبار این روزنامه
تاکید سازمان ملل بر حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی ورود مجلس به موضوع بنزین ترامپ سه جنایتکار جنگی را عفو کرد ظرفیت ثبت‌نام طرح ملی مسکن در 16 شهر تکمیل شد درگیری شدید میان ارتش سوریه و نیروهای ترکیه در شمال غرب حسکه بارش ‌برف و باران پاییزی در بیشتر مناطق کشور بیانیه حضرات آیات صافی و مکارم در مورد گرانی بنزین مرکز آمار: نرخ اجاره مسکن در تابستان 31 درصد افزایش یافت تهدید انصارالله یمن به حمله به عمق عربستان و امارات افشاگری مورالس از طرح آمریکا برای انتقال وی به گوانتانامو جزئیات اولین دفاعیات علی دیواندری به وظایف بانکی و حرفه‌ای‌ام عمل کردم - هیچ پولی در دوره مدیریتی‌ام گم نشده است مدارس استان تهران در همه مقاطع امروز تعطیل است تجلیل از چهار هنرمند خالق آثار دفاع مقدس خدمات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران الکترونیکی می‌شود با حضور لاریجانی 6 اثر پارلمانی در هفتمین همایش تاریخ مجلس رونمایی می‌شود 1.5 تا 2 میلیون دیابتی در ایران در معرض زخم مزمن هستند