تهدید انصارالله یمن به حمله به عمق عربستان و امارات

انصارالله یمن با اعلام اینکه ائتلاف سعودی – اماراتی در چارچوب افزایش تنش نظامی در چند نقطه دست به حملات هوایی زده، در پاسخ به این حملات، این ائتلاف را به حمله به عربستان و امارات تهدید کرد، درحالی که یک منبع یمنی اعلام کرد، توافقی بین انصارالله و عربستان در جریان مذاکرات بین دو طرف از بابت سازوکار آتش‌بس به وجود آمده است.
به گزارش شبکه المسیره، یحیی سریع سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در کنفرانسی خبری گفت: ائتلاف سعودی – اماراتی بیش از 12 حمله هوایی به تجمع نیروها در برخی جبهه‌های جنگ در مرزهای عربستان و یمن کرد.وی افزود، یکی از این حملات را جنگنده‌های ائتلاف سعودی به منطقه اللحیه در استان الحدیده در غرب یمن داشتند درحالی که سازمان ملل از چند هفته پیش از طریق ایجاد ایست‌های بازرسی در تلاش برای تثبیت آتش‌بس در این استان است.
سخنگوی ارتش یمن از تنش نظامی در این منطقه سخن به میان آورد و گفت، آن را نقض علنی توافقنامه سوئد منعقد شده در اواخر 2018 تحت نظارت سازمان ملل می‌داند.
سریع همچنین تاکید کرد: تنشی در جبهه‌های درگیری در مرزها رخ داده اما کشورهای متخاصم نتوانستند هیچ پیشرفت قابل ذکری را در این جبهه‌ها رقم بزنند و ضربات محکمی دریافت کردند.


این سخنگو مناطق عملیات متجاوزانه ائتلاف سعودی – اماراتی را مشخص نکرد اما رسانه‌های وابسته به انصارالله گفتند،‌ حملات موشکی و توپخانه‌ای سعودی در دو منطقه رازح و منبه در صعده در شمال یمن رخ داده‌اند.
اخیرا برخی جبهه‌های درگیری بین دو طرف به‌رغم مذاکرات غیر رسمی بین انصارالله و عربستان درباره آتش‌بس شاهد درگیری‌های شدید هستند.محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در این باره گفت، اگر ائتلاف سعودی – اماراتی دست از حملات به یمن برندارد انصارالله هدف گیری به عمق عربستان و امارات را از سر می‌گیرد.
البخیتی در گفت‌وگو با الجزیره اضافه کرد: رهبران سعودی و اماراتی به خوبی می‌دانند کفه ترازو اکنون به نفع یمن سنگینی می‌کند و این تنها شامل هدف گیری عمق این دو کشور نیست بلکه به دلیل درگیری‌های میدانی ما نیز هست.
عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن اخیرا تهدید کرد، در صورت عدم توقف جنگ و محاصره یمن شدیدترین حملات را به عربستان وارد می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
تاکید سازمان ملل بر حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی ورود مجلس به موضوع بنزین ترامپ سه جنایتکار جنگی را عفو کرد ظرفیت ثبت‌نام طرح ملی مسکن در 16 شهر تکمیل شد درگیری شدید میان ارتش سوریه و نیروهای ترکیه در شمال غرب حسکه بارش ‌برف و باران پاییزی در بیشتر مناطق کشور بیانیه حضرات آیات صافی و مکارم در مورد گرانی بنزین مرکز آمار: نرخ اجاره مسکن در تابستان 31 درصد افزایش یافت تهدید انصارالله یمن به حمله به عمق عربستان و امارات افشاگری مورالس از طرح آمریکا برای انتقال وی به گوانتانامو جزئیات اولین دفاعیات علی دیواندری به وظایف بانکی و حرفه‌ای‌ام عمل کردم - هیچ پولی در دوره مدیریتی‌ام گم نشده است مدارس استان تهران در همه مقاطع امروز تعطیل است تجلیل از چهار هنرمند خالق آثار دفاع مقدس خدمات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران الکترونیکی می‌شود با حضور لاریجانی 6 اثر پارلمانی در هفتمین همایش تاریخ مجلس رونمایی می‌شود 1.5 تا 2 میلیون دیابتی در ایران در معرض زخم مزمن هستند