1.5 تا 2 میلیون دیابتی در ایران در معرض زخم مزمن هستند

رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت گفت: براساس آمارهای موجود 25 درصد دیابتی‌ها در طول زندگی خود در معرض زخم مزمن خواهند بود و برآورد می‌شود 1.5 تا 2 میلیون نفر دیابتی در معرض خطر زخم‌های مزمن هستند.
دکتر سید مهدی طبایی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 6 میلیون نفر در کشور ما مبتلا به دیابت باشند و یکی از عوارض این بیماری، زخم مزمن است.
وی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که مسئولان باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.
طبایی اظهار داشت: از طرف دیگر زخم برای بیماران دیابتی، علامت خطر است و نشان می‌دهد آنان در معرض آسیب‌های متعدد هستند.


وی افزود: احتمال مرگ و میر در این بیماران چندین برابر نسبت به بیماران دیابتی که زخم تحتانی ندارند، است.
رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت ادامه داد: مطالعه اخیر نشان می‌دهد که مرگ و میر دو ساله در اثر زخم پای دیابتی حدود 28 درصد است.
طبایی افزود: ما در حوزه پزشکی معمولا آمارهای دقیقی نداریم اما برآورد در راستای مطالعات مقطعی و منطقه‌ای نشان می‌دهد که بیش از 6 میلیون نفر در ایران دچار دیابت هستند.
طبایی افزود: یکی از اقدامات برای درمان زخم‌ها استفاده از پانسمان‌های مناسب است که متاسفانه در این حوزه یک مقداری در کشور دچار عقب ماندگی هستیم.
وی ادامه داد: اخیرا خبرهایی در مورد بیماران ابی که نوعی زخم مزمن است، منتشر شده که تهیه پاسمان‌های آن‌ها به دلیل تحریم، خیلی دچار معضل و مشکل شده است.
چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره زخم، ترمیم، بافت از 28 آبان ماه تا اول آذر ماه در محورهای مختلف از جمله علوم بالینی، علوم پایه و فنی مهندسی برگزار خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
تاکید سازمان ملل بر حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی ورود مجلس به موضوع بنزین ترامپ سه جنایتکار جنگی را عفو کرد ظرفیت ثبت‌نام طرح ملی مسکن در 16 شهر تکمیل شد درگیری شدید میان ارتش سوریه و نیروهای ترکیه در شمال غرب حسکه بارش ‌برف و باران پاییزی در بیشتر مناطق کشور بیانیه حضرات آیات صافی و مکارم در مورد گرانی بنزین مرکز آمار: نرخ اجاره مسکن در تابستان 31 درصد افزایش یافت تهدید انصارالله یمن به حمله به عمق عربستان و امارات افشاگری مورالس از طرح آمریکا برای انتقال وی به گوانتانامو جزئیات اولین دفاعیات علی دیواندری به وظایف بانکی و حرفه‌ای‌ام عمل کردم - هیچ پولی در دوره مدیریتی‌ام گم نشده است مدارس استان تهران در همه مقاطع امروز تعطیل است تجلیل از چهار هنرمند خالق آثار دفاع مقدس خدمات بیمه تکمیلی درمان ایثارگران الکترونیکی می‌شود با حضور لاریجانی 6 اثر پارلمانی در هفتمین همایش تاریخ مجلس رونمایی می‌شود 1.5 تا 2 میلیون دیابتی در ایران در معرض زخم مزمن هستند