طلبکاری قاتل تیم کی روش به جای عذر خواهی

آفتاب یزد- گروه شبکه: پیام دوشب قبل سرمربی بلژیکی تیم ملی که بعد از دو باخت با تیم ملی، فوتبال ایران را در شرایط بغرنجی در گروه مقدماتی جام جهانی قرار داده است، با واکنش گسترده مخاطبان ایرانی همراه بوده و خیلی‌ها او را پولکی خطاب کرده‌اند.
داستان مارک ویلموتس و تیم ملی زمانی به معنای واقعی بحرانی شد که ایران در مرحله انتخابی رقابت‌های جام جهانی قطر در گروه سوم آسیا به عراق، بازی را باخت؛ آن شکست دومین شکست متوالی ملی‌پوشان ایرانی در این مرحله از رقابت‌ها بود. بعد از آن شکست، رسانه‌ها انتقاد زیادی از عملکرد مارک ویلموتس داشتند و فدراسیون فوتبال ایران را سرزنش کردند که نتوانسته برخلاف وعده‌ها، مربی‌اش را قانع کند که پروازی نیست و باید در ایران بماند. فدراسیون فوتبال ایران، اما با صدور بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی وعده داد اوضاع تیم ملی بهتر می‌شود. بااین‌حال، اما خیلی سریع شایعه‌ای در فضای رسانه‌ای ایران پیچید که فدراسیون در حال مذاکره با مارک ویلموتس است تا اگر به خواسته‌هایش نرسد، این قرارداد را فسخ کند. با این همه شنیده‌ها حاکی از آن است که چند روز مانده به بازی ایران و عراق ویلتموس
سر ناسازگاری برداشته و پولش را طلب کرده
است و بعد از شکست در برابر عراق نیز به بلژیک رفته و گفته است تا تکلیف پول و واریزی مشخص نشود برنمی‌گردد. این در حالی است که فدراسیون می‌گوید پول را در یک کشور خارجی به ویلموتس داده است اما او باز هم برنمی‌گردد. در هر صورت حواشی پیرامون سر مربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنان ادامه دارد؛ او در صفحه شخصی توئیتر خود نوشته است: «شایعات متعددی از زبان خبرگزاری‌های ایرانی به گوش من رسیده که هیچ کدام از آن‌ها صحت ندارد. حقیقت این است که وضعیتی غیرقابل تحمل برای من و دستیارانم به دلیل نقض تعهدات توسط فدراسیون فوتبال ایران ایجاد شده است. این موضوع توسط وکلای من در حال پیگیری است و فعلا قصد توضیح بیشتری در این مورد ندارم.»


با این توئیت‌ها مشخص نیست که مذاکرات مدنظر فدراسیون فوتبال چگونه پیش‌خواهد رفت اما مشخص است که ویلموتس اتهام مربوط به غیبت و خلف وعده در زمینه بازگشت به ایران و برگزاری اردو را قبول ندارد. جالب است بدانید وکالت مارک ویلموتس را همسر او برعهده دارد و مسئله تاخیر حضور این مربی پیش از بازی مقابل عراق از سوی وی پیگیری می‌شد.
> واکنش‌های فضای مجازی
اما کامنت گذارانی که اکثر آن‌ها ایرانی هستند این توجیه ویلموتس را قبول ندارند. آن‌ها نتایج ویلموتس و عدم حضورش در ایران و این توئیت را به نقد می‌کشند. یکی از کاربران در پاسخ به این توییت ویلتموس نوشته است: «شما بهتر است بگویید که برای این تیم چه کار یا کار‌هایی انج`ام داده‌اید؟» کاربر دیگری نوشته: «این توجیه مناسبی برای عدم پایبندی به قرارداد نیست.» کاربر دیگری که از هواداران کارلوس کی روش است در پاسخ به این توئیت می‌گوید: «شما نتیجه ۸ سال را فقط در دو ماه از دست دادید. این یک وضعیت غیرقابل تحمل است. بیایید صادق باشید؛ این تیم بزرگتر از توانایی شما است. خوش آمدید». دیگری نوشته است: «من به آنچه مطبوعات می‌گویند اهمیتی نمی‌دهم، اما هنوز درک نکرده‌ام که چرا بعد از بازی با عراق همراه تیم به ایران نیامدید؟»
کاربر دیگری در پاسخ به توییت ویلموتس نوشته است: «شما یک جوک هستید. اقدامات قوی‌تر از کلمه‌ها هستند. رفتار شما نشان می‌دهد که صعود به جام جهانی در اولویت برنامه‌هایت نیست. به سیاست برگرد.»
یکی از کاربران نیز می‌گوید:« طبیعی است که بعد از این دو شکست نگران باشید! بعد از برد ۱۴ بر صفر همه چیز خوب بود. قبل از اینکه به ایران بازگردی بابت این شکست‌هایی که تا به حال از تیم ملی به یاد نداریم منتظر عذرخواهی‌ات هستیم. »
کاربری معتقد است که سرمربی بلژیکی با این حرف‌ها آرامش تیم را مختل می‌کند. یکی دیگر می‌گوید:« از بین بردن تیمی که کی‌روش ساخته بود استعداد زیادی می‌خواهد. تیمی که در جام جهانی درخشید را نابود کردید.»
یک کاربر دیگر نوشته:«فقط شانزده ماه پیش ما بهترین تیم قاره آفریقا را شکست دادیم. برابر قهرمانان اروپا که بهترین بازیکنان دنیا را دارند یک مساوی و یک شکست یک بر صفر داشتیم. »
کاربر ایرانی دیگری نوشته است: «برای مربی بودن در اینجا باید روحیه جنگندگی داشته باشی و از لباس تیم تا زمین تمرین و... (روحیه‌ای بالا و قوی مثل کی‌روش و استراماچونی عزیز) را خودت تهیه کنی. شما انگیزه لازم رو واسه مربی بودن تو ایران ندارید. البته جانشین شما هم کارنامه قشنگی نداره و به نظرم باعث افت هرچه بیشتر تیم میشه» از دیگر توییت‌ها می‌توان به این‌ها اشاره کرد: « ما هواداران فوتبال می‌خواهیم شما استعفا بدهید. چون شما نمی‌خواهید با فوتبال ایران
همکاری کنید.»
یک کاربر دیگر هم نوشته است:« ما منتظر بازگشتت به توییتر بودیم تا شاهد عذرخواهی از هواداران تیم ملی برای تاخیر در بازگشت به ایران جهت آماده‌سازی و شکست در دو بازی برابر بحرین و عراق بودیم، اما متاسفانه این توییت فقط درباره پول و شکایت است.»کاربر دیگری هم معتقد است:« شایسته این نیستید که بیشتر از این به عنوان مربی تیم ملی ایران کار کنید. به اندازه کافی تنبل هستید و به نظر می‌رسد از عدم آگاهی کافی رنج می‌برید. حالا فهمیدیم که چرا هیچ پیشنهادی جدی از دیگر تیم‌ها ندارید.
به‌خاطر نتایج ضعیف باید عذرخواهی کنید و به کشورتان برگردید.» هوادار دیگری نیز نوشته است:« هواداران تیم ملی ایران دوستت ندارند. چون با بازیکنان تیم ملی همدل نیستی. ما می‌خواهیم استعفا بدهی، چون سرمربی تیم ملی باید برانکوایوانکوویچ باشد.»
مارک ویلموتس سرمربی باشگاه «سنت‌ترویدن» می‌شود؟
در حالی که فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی به چالش خورده و به دنبال راهکاری برای فسخ قرارداد این مربی است، رسانه‌های بلژیک هم به دقت این اخبار را دنبال می‌کنند.
سایت «voetbal۲۴» بلژیک در خبری از احتمال ایجاد یک شگفتی توسط مارک ویلموتس خبر داده است. این سایت در گزارش خود با عنوان «مارک ویلموتس می‌تواند به صورت شگفت‌آوری سرمربی یک باشگاه بلژیکی شود»، درباره وضعیت سرمربی تیم ملی ایران توضیحاتی داده و نوشته است: «مارک بریس سرمربی تیم سنت ترویدون از سمت خود اخراج شد و حالا سوال این است که چه کسی جای او را می‌گیرد؟»
‏«voetbal۲۴» در ادامه به نقل از روزنامه «HLN» آورده است: «احتمال دارد باشگاه سنت ترویدن به سمت یک مربی خارجی برود که مالکان ژاپنی در این ارتباط تصمیم‌گیری می‌کنند. از سوی دیگر این روزنامه نام مارک ویلموتس را به میان کشده و نوشته است:« ویلموتس به زودی از ایران جدا می‌شود و البته که به خوبی تیم سنت ترویدن را می‌شناسد.» این در حالی است که مارک ویلموتس در سال ۲۰۰5-۲۰۰4 سرمربی این باشگاه بلژیکی بوده است.
چرا پول کارگرها را به ویلموتس می‌دهند؟
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره بالا گرفتن مشکلات میان فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس و اعتراض این مربی بلژیکی به نقض قرارداد از سوی فدراسیون فوتبال گفت: واقعیت این است که قراردادهای فدراسیون فوتبال با مربیان خارجی ما را به یاد قرارداد ترکمان‌چای می‌اندازد. اگر مدیران ما ذهن خود را بیشتر به کار بندند، نباید این قبیل قراردادها تکرار شود. متاسفانه ما همیشه از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم. به نظرم در قرارداد با ویلموتس هم اشتباه کردیم. به گزارش ایسنا، همایون شاهرخی با بیان اینکه نه تنها از قرارداد با کی‌روش درس گرفته نشده بلکه قرارداد بدتری با ویلموتس بسته شده است، یادآور شد: طی قراردادی که با ویلموتس بستیم، او اکنون طلبکار است؛ در حالی که پولش را هم گرفته است. خود کرده را تدبیر نیست. مدیران ما پای قرارداد شل می‌شوند. مدیران ما در هنگام عقد قرارداد از مغز خود کمک بگیرند که این اتفاقات رخ ندهد. مگر چطور قرارداد بسته شده که مربی ما پولش را می‌گیرد، در ایران حضور ندارد و طلبکار هم می‌شود؟ وی در واکنش به اینکه دستمزد معوقه ویلموتس توسط دولت و سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است، گفت: دلیل ندارد پول یک عده کارمند و کارگر را به آقای ویلموتس بدهیم. هر کسی که این کارها را می‌کند، به فکر خودش است.