زمین بخورید تا دیده شوید!

آفتاب یزد- گروه شبکه: چند وقتی است که رفتار‌ها و صحبت‌های مجری‌های تلویزیونی با حواشی در فضای مجازی همراه شده است، واکنش‌های منفی به این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که برخی مجریها در برنامه زنده مجبور به عذر خواهی شدند اما حتی این موضوع هم از رفتار ناپسند آن‌ها در برنامه‌ها جلوگیری نکرد. حالا اما یکی از مجری‌های تلویزیونی دست به افشا گری زده است و این کار او هم با حواشی بسیاری همراه بوده است.
ساجده سلیمانی مجری تلویزیونی در گفت‌وگو با تی وی پلاس گفته است: «الان جوری شده که خود ما مجری‌ها تصمیم می‌گیریم صبح که از خواب بیدار می‌شویم برویم سر صحنه، میز بیفتد، فلان حرف را بزنیم، فلان کار را انجام بدهیم، مثلا پایمان پیچ بخورد که زمین بیفتیم و تا بعد از ظهر در تمام فضای مجازی بترکونیم. اگر هم حرفی زدیم فردا صبح دوباره بیاییم بگوییم معذرت می‌خواهیم و اشتباه کردیم! این خیلی بد است، ما واقعا به آن آنتنی که تلویزیون صدا و سیما و مردم در اختیار ما گذاشته‌اند خیانت می‌کنیم. این بدترین روش معروف شدن و مشهور شدن است. مشهور شدن باید همراه با محبوبیت باشد اما این رسم شده است.»
او در ادامه تاکید کرد: «خیلی از اطرافیان به من پیشنهاد می‌دهند که کاری کن تا لیوان از دستت بیفتد و بشکند یا انقدر صندلی را به عقب بده تا از پشت بیفتی! برای اینکه در فضای مجازی دیده شوم اطرافیان برایم طراحی می‌کنند، من تا حالا این کار را نکردم اما بارها برایم طراحی کرده‌اند که اگر این کار را انجام بدهی برنامه ساعت 9 شب را تو می‌گیری! خیلی از اتفاقاتی که روی صحنه در برنامه‌ها رخ می‌دهد از قبل طراحی شده است و من حتی می‌توانم بگویم همه آن‌ها از قبل طراحی شده است. من اصلا باور نمی‌کنم که یک اتفاقی
3 بار در یک برنامه تلویزیونی رخ دهد و همه‌اش هم اتفاقی باشد. من الان نزدیک به 5 سال


است که حداقل 2 یا 3 روز در هفته برنامه زنده دارم چرا برای من این اتفاق نیفتاده است، یا برای خیلی از مجری‌های معروف و مطرح دیگر، چرا برای آن‌ها تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است؟ اصلا گزینشی برای مجری وجود نداردو به نظر من الان اصلا گزینش‌ها گزینش صحیحی نیست!»
همین صحبت‌های مجری تلویزیونی با بازتاب‌های مثبت و منفی زیادی در فضای مجازی همراه بود. یکی از کاربران در این باره نوشت:
«البته که ایشون هم این افشاگری رو برای بیشتر دیده شدن انجام دادن اما بازم کارشون اخلاقی‌تر از اون مجری هاست.» کار بر دیگری نوشته است: «الانم که همون کاره این فرقش بابقیه طراحیا چیه؟» کاربر دیگری نوشته است: «درست نیست. شما از این کارها نکن تمام.» کاربر دیگری نوشته است:« خودشم اینو گفته که معروف شه یک روز همه پستای اینستا بشه فیلم این خانم» کاربر دیگری نوشته است:« یه زمانی رو برنامه‌ها و کلا رو صدا و سیما کلی حساب می‌کردیم و نظرمون این بود اگه فلان چیز خوب نبود تلویزیون نمیگفت، ولی الان فرق کرده، بس که شفاف نیستن برنامه‌ها و آدما...» کاربر دیگری نوشته است:« اینم یه راه معروف شدن. معروف شدی برو حالشو ببر» کاربر دیگر معتقد است:« الان این حرفهایی هم که زدی طراحی شده بود که معروف بشی.چه لزومی داشت این حرفها رو بزنی خانم سلیمانی که من تا قبل از این شما رو نمی‌شناختم اما الان با این حرفها نصف ایران شما رو شناختن.»
لازم به ذکر است که ساجده سلیمانی مجریگری برنامه‌ها چون حرف حساب و سیمای خانواده را در کارنامه خود دارد.