آسانسوری به سوی قتلگاه!

امید مافی ‪-‬ در هوایی که مرگ هم از دست سرب و دود کلافه شده بود، سناریوی آرژانتینی جواب داد تا پسران کالدرون در میانه مرتع یکدیگر را بغل کنند و جشن رسیدن به صدر را بگیرند.
تیم مقتصدی که از آتش بازی روی برگردانده و تنها به کسب سه امتیازهای واجب تر از نان شب دلخوش کرده،در آدینه زمستانی مسافرش را پیاده کرد تا سوار بر قطار سرخ خود را به ایستگاه خوشبختی برساند و خواب‌ها را تعبیر کند.
یک نمایش کاملا حساب شده همراه با
مهره چینی قابل قبول موسیو کالدرون سبب شد تا قائم شهری‌ها حتی برابر گردان ده نفره کاری از پیش نبرند و تا واپسین سوت قاضی میدان آب در‌هاون بکوبند و سرانجام بوی شکستی خفیف را استشمام کنند.


در زنگ شانزدهم زور شمالی‌ها به تیمی‌که با طنازی اش سکوها را تهییج می‌کرد نرسید و شاگردان رضا مهاجری نتوانستند چراغ‌های خاموش را روشن کنند و از گرداب قرمزها خلاص شوند.
اینگونه شد که با پایان دوئل لبالب از دلهره، مردان مازنی نای ایستادن نداشتند و بی آنکه بادبان‌ها را بیفرازند در دریای ملتهب آزادی غرق شدند.
حالا منتقدان می‌توانند قضاوت کنند دستپخت پیرمردی که باد در جمعه سرد در جمجمه اش وزید چه طعمی‌دارد و او چگونه توانست آهسته و پیوسته طی طریق کرده و...
تخیل رو به زوال دوآتشه ها را در دوزخی‌ترین هفته ها احیا کند.
حالا پرسپولیس بالاتر از سپاهان و دیگر مدعیان تا بن دندان مسلح در بالاترین نقطه ایستاده و به پرواز در آسمان مه آلود لیگ می‌اندیشد و با ۳۴امتیاز فخرفروشی می کند.
تیمی که به بردن عادت کرده و هفت هفته است که ماشه‌ها را می‌چکاند و گلوله‌ها را در شقیقه حریفان خالی می‌کند به مدعی فتح جام بدل شده و از پل های تردید و وسوسه و انتظار به سلامت گذر کرده است.
تیمی که در سرمای استخوان سوز آزادی مازنی ها را مچاله کرد و با یک گل بهار را در شتا به ارمغان آورد می تواند در ادامه راه نیز ستاره های فروزان را در آسمان این همه خالی بنشاند و دوباره دستی بر شیشه های غبارآلود بکشد.
صد البته حال خوب سپاهان و استقلال و تراکتور و شهر خودرو نیز چرت لیگ را پاره خواهد کرد تا در جدال آب و آتش به تماشای جنگ‌های چشم نواز بنشینیم و باور کنیم که هیچ سربازی زنده از نبرد برنخواهد گشت.
این قصه های دلبرانه سر دراز دارد و این شاهنامه آخرش خوش خواهد بود اگر ارتش سرخ و رقیبانش همچنان بر طبل غرور بکوبند و با تفرعن روح خود را در قلب چمنزار صیقل دهند.