جوان باید آزادی داشته باشد و بتواند جوانی کند

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌توان با کمک کارآفرینان شغل ایجاد کرد و در هر صورت امیدواریم که از این چالش به خوبی عبور کنیم. اسحاق جهانگیری عصر روز گذشته در برنامه‌پاسخ به سئوالات جوانان‌در شبکه سوم سیما در پاسخ به سئوالی درباره میزان فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در دولت آینده اظهار داشت: کشوری که دموکراسی و مردم‌سالاری دینی دارد، نیازمند ساز و کارهایی مانند حزب است تا امور سیاسی و اقتصادی را دنبال کند.  وی افزود: عدم به رسمیت شناختن سلایق سیاسی باعث مخفی‌کاری می‌شود و ما نیز در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که انتخابات در آن خیلی مد نظر نیست، اما در کشور ما نهادینه شده است.  این نامزد انتخابات تأکید کرد: اصل شکل‌گیری جریان‌های سیاسی در قالب احزاب یک امر پسندیده است و اگر آنها به رسمیت نشناسیم، افرادی در آینده با شعار، سرنوشت مردم را رقم می‌زنند.  جهانگیری خاطرنشان کرد: خط قرمز این گروه‌ها باید منافع ملی باشد و همگی تلاش کنند که جایگاه مردم ایران بالا برود و کشور پیشرفت کند. وی در ادامه و درباره اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در برابر جوانان، گفت: جوانان فرصت‌های طلایی کشور هستند و باید دید چه اتفاقی می‌افتد که یک جوان به سمت اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی می‌رود؛ شاید یک علت آن، محدودیت‌هایی است که برای آنها ایجاد می‌شود.
این نامزد انتخابات تصریح کرد: جوان باید آزاد باشد و بتواند جوانی کند؛ البته در یک چهارچوبی که با ارزش‌ها همخوانی داشته باشد.
جهانگیری در ادامه درباره برنامه خود برای تأمین مسکن جوانان نیز اظهار داشت: در دولت گذشته اتفاقاتی افتاد که باعث افزایش جهشی قیمت مسکن شد. وی افزود: در این دولت برای زوج‌های جوان امکان سپرده‌گذاری یک ساله در بانک مسکن فراهم شده است که پس از دوره یکساله و با دریافت اصل سپرده خود، می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرند. این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: نرخ سود این وام نیز بعد از ۲۵ سال تک‌رقمی شده و ۸ درصد تعیین شده و دوره بازپرداخت آن نیز ۲۵ ساله است تا به جوان فشار نیاید و بتواند سایر هزینه‌های زندگی خود را تأمین کند. جهانگیری عنوان کرد: با مجموعه تصمیماتی که در این دولت گرفته شد، بسته مسکن امکان خانه‌دار شدن زوج‌های جوان را در اولین زمان ممکن فراهم کرده است. وی درباره راه‌های اشتغال پایدار جوانان نیز گفت: در دهه ۶۰ جمعیت کشور رشد بالایی داشت که متولدین آن سال‌ها، الان درگیر مسئله ازدواج و اشتغال هستند.  این نامزد انتخابات خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته هر سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیروی متقاضی کار ایجاد شده و ما نیز بسته اشتغالی تهیه کرده‌ایم که باید در دولت آینده دنبال کنیم.