کشاورزی در عین الاسد و رمزگشایی از 5 و 2 !

همان طور که انتظار می رفت  حمله موشکی ایران به مهم ترین پایگاه آمریکا در عراق  به سرعت در فضای مجازی بازتاب یافت و کاربران نیز به اظهار نظر دراین باره پرداختند.عمده واکنش ها احساس غروروخوشحالی از پاسخ ایران  و تبیین نقش قدرت دفاعی ایران در حفظ اقتدار کشور بود .در این میان البته مثل همیشه  واکنش های طنز کاربران به این مسئله  نیز حجم بسیاری را به خود اختصاص می داد .
 
*یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مرحله اول #انتقام_سخت، نابودی ایستگاه منطقه‌ای سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) در این عملیات است.سیستم‌های شنود، سیستم‌های رمز و کدینگ، سیستم‌های عملیات سایبری و البته تعداد زیادی از جاسوس‌های آمریکایی، در این پایگاه مستقر بودند که دیگر وجود خارجی ندارند!

*آن چه تصمیم‌گیران آمریکا را تا این حد جسور کرد که پرنفوذترین شخصیت منطقه را ترور کنند، سکوت طولانی مدت ما در برابر حملات هوایی اسرائیل به پایگاه‌هایمان در سوریه بود.این قاعده جهان است: شل بگیری سفت می‌خوری.کشورها هرقدر قدرتمندتر باشند کمتر در خطر جنگ و تجاوزند.




برخی کاربران به  اظهارنظرهایی مبنی بر ناکافی بودن این پاسخ ها پرداختند  و نوشتند:

*همه می دونیم جنگ چقدر بده اما مهم اینه که باور کنیم اراده‌ و توان دفاعه که مانع جنگ میشه. کمیت اهمیتی نداره. صرف پاسخ اونم در شرایطی که ترامپ این همه تهدید کرده بود مهمه.حالا بگذارید هرکی میخواد بگه پاسخ کم بود یا زیاد. مهم اراده و توان دفاعه.صلح، ثمره‌ شهامته نه ترس.

*تو کتاب های تاریخ مدرسه از ترکمانچای و حمله ۲۰شهریور و کودتا می خوندیم اما امروز تبدیل شدیم به کشوری که در چارچوب دفاع مشروع، توانست پایگاه نظامی آمریکا رو منهدم کنه.

*گذشت آن زمانی که رژیم ها با حرکت ناو آمریکا عوض می‌شدند.امروز ایران اسلامی جواب یک موشک آمریکا را با ۱۵ موشک می‌دهد.این دستاورد از برکات ایدئولوژی انقلابی حضرت امام و مقام معظم رهبری و همچنین خون شهداست که تنها با ایستادگی و مقاومت به دست آمده نه با مذاکره و سازش با دشمنان.

* راننده اتوبوس است و از بچه محل های داش مشدی قدیمی در خرم آباد. صبح زنگ زده بود.گفتم: چطور شده بعد از سال ها به یاد ما افتادی؟ کاری داشتی؟گفت: برای خودم نه. فقط خواستم بگم اگه می تونی از قول من هم به فرماندهان سپاه بگو بابت موشک های دیشب دمتون گرم. یک ایران پشتیبانتونه.
*ایران هدف های آسون تر و بهتری هم برای زدن داشت اما به دو دلیل دورترین و سخت ترین هدف رو انتخاب کرد:اول به خاطر این که پایگاه هوایی که نزدیک مرز ایران بود، خالی شده بود و دوم به خاطر این که به آمریکایی ها نشون بده کت تن کیه!!
*گفت ۵۲ هدف. گفتیم می فهمی این ۵ و ۲ چیست...۵روز بعد از شهادت حاج قاسم...۲پایگاه. این هم راز و رمز ۵و۲.


* کاربری با انتشار عکس صحنه گل زدن حمید استیلی به آمریکا در جام جهانی 98 نوشت : من الان این حس رو دارم.

*مرحله اول جنگ روانی آمریکا، این بود که پاسخ به ترور سپهبد شهید #قاسم_سلیمانی ندید و از خون این شهید بگذرید وگرنه جنگ میشه.حالا که مسئولان با توکل به خدا و پشتیبانی عموم مردم نترسیدند و #سیلی_سخت به آمریکا زدن، مرحله دوم جنگ روانی با شایعه سازی درباره جزئیات عملیات شروع شده.
برخی کاربران هم ضمن ابراز خوشحالی از این پاسخ جانانه به آمریکا، به زبان طنز  واکنش نشان دادند :

*کاربری هم با قرار دادن تصویر نتانیاهو  که در حال حرف زدن باترامپ است،  توئیت کرد : طاقت بیار دونالد. اون اولاش خیلی درد داره ولی بعد سِر میشی.من تجربه شو دارم
*بعد از حمله به پایگاه‌های آمریکا، ترامپ توئیت زده: همه خوبن...
ظاهرا منظورش خانواده خودش بوده که میگه همه خوبن؛
نگو می ترسیده کل خانواده ا‌ش رو بفرستیم اون دنیا!
احمق درجه یک؛ ما مثل تو نامرد و کودک‌کش نیستیم.

*1- آیا الان فصل مناسبی برای شخم است؟
2- آیا موشک وسیله مناسبی برای شخم است؟
3- زمین، خاک، شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه برای چه نوع کشتی مناسب است؟
4- آیا محوطه پایگاه نظامی، منطقه مناسبی برای کشاورزی است؟

*کاربری با اشاره به تلاش رسانه های غربی برای کوچک شمردن این حمله نوشت :شبکه فاکس نیوز  به نقل از سه مقام آگاه گفته حمله به پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا درعراق،  نه تنها هیچ تلفاتی نداشته"بلکه سه نفر هم به دنیا اومدن".

*عین الأسد از بالا که مشخصه خیلی جزغاله شده، فکر کنم ما ایرانی ها چهارشنبه سوری رو یکم زود شروع کردیم

*سی ان ان: موشک های ایران به نقاطی اصابت کردند که نیروهای آمریکایی حضور نداشتند. طرف رو زده بودن زیر چشمش کبود شده بود، هرجا می رفت می گفت خورده به در کابینت! حالا مصداق ایناست!

*الان براندازا میگن اصلا مگه  #عین‌ الاسد داریم؟

*این فقط یک #سیلی_سخت بود، ما ایرانی ها عادت داریم بعد سیلی یک لگد هم بزنیم و به دشمن بگیم #هرییییی ، گمشو دیگه نبینمت.

*دیشب دو تا حمله شده، به قول تماشاچی های ورزشگاه، ما منتظر سومی هستیم.

*این گوگولی‌های حاشیه‌ خلیج‌فارس هم باید متوجه بشوند اونی که باید باهاش ببندن«ایران بزرگ» است. عموسام داره میره، شما هستید و‌ ما!

*ترامپ چهار روز تهدید کرد و تو دو ساعت دهنش گل گرفته شد. سرباز فراری جنگ ویتنام رو چه به درگیری با کسایی که شهادت رو افتخار میدونن؟:)


*شرطی شده بودیم، تا دیشب هر چند دقیقه یه بار تا قبل خواب، شبکه‌های اجتماعی رو می‌گشتیم پی خبر #انتقام_سخت؛ صبح با همهمه بچه‌ها از #سیلی_اول سپاه بیدار شدم! دست مریزاد به سردار حاجی زاده... روح شهید تهرانی مقدم شاد

*سیلی_اول که برای آمریکایی ها کر کننده بود. حالا منتظر #انتقام_سخت باشند.
 برخی کاربران هم خواستار احساسی برخورد نکردن با این موضوع شدند  و کاربری نوشت :

#سیلی_اول زده شد، حالا بهتره طرفین خویشتنداری کنند چرا که همیشه تصمیم گیری در زمان هیجانات و عصبانیت ها نتیجه مناسبی نمی دهد.نیازی نیست که #انتقام_سخت در همین زمان انجام شود؛ اتفاقا ترس از اقدام متقابل #iran مفیدتر است.

*ایران تا امروز فقط علیه تروریست ها از حملات موشکی استفاده کرده بود.منافقین،پ.ک.ک،داعش و حالا ارتش تروریست #آمریکا.

*واکنش رهبر انقلاب به حمله موشکی به پایگاه عین الاسد، حاوی پیام های بسیاری است.این که با یک جمله و فقط گفتن "حالا یک سیلی زده شد" از کنارش رد شدن، یعنی حمله به این بزرگی به پایگاه مهم آمریکا، چیزی نیست و تازه شروع ماجراست.این واکنش، علاوه بر شکست نظامی، تحقیر هم داشت.

* تعدادی از  کاربران هم در کنار این خبر خوشحال کننده، تاثر خود را از جان باختن بیش از 100 نفر از هموطنان مان در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی نشان دادند . کاربری نوشت :حال به شدت عجیبی داریم:به شدت مشعوف: #سیلی_سخت .به شدت ناراحت: کشته شدن هموطنان عزیزمون در پرواز #بویینگ۷۳۷.

 *برخی کاربران  نیز به بخش هایی از بیانات رهبری  درباره  جنبه های وحدت بخش  شخصیت والای حاج قاسم اشاره کردند و کاربری در این باره نوشت : دستور رهبری: وحدتی که زیر تابوت پیکر شهید سلیمانی ایجاد شد باید حفظ شود، جهت‌گیری‌ها در این جهت باشد.• رونوشت به برخی  برادران