یحیی بر سر یک دو راهی بزرگ

علی ترابی - این روزها بحث انتخاب سرمربی ایرانی دست کم تا زمان مشخص شدن تکلیف انتخابات فدراسیون فوتبال  بسیار جدی و داغ شده است . به حدی که شنیده می شود، دست اندرکاران فدراسیون فوتبال  مذاکراتی را با گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی فوتبال ایران داشته اند. از طرفی به تفاهم نرسیدن برانکو ایوانکوویچ با باشگاه پرسپولیس، او را از نیمکت تیم ملی کشورمان دور کرده است تا شانس گزینه‌های ایرانی بیشتر شود.سرنوشت نیمکت تیم ملی ایران بعد از رفتن مارک ویلموتس هنوز نامشخص است و هر روز گزینه هایی برای سکانداری تیم ملی معرفی می شوند. از طرفی خبر می‌رسد که گابریل کالدرون در یک قدمی فسخ قرارداد با پرسپولیس است. با توجه به این موضوعات پروژه انتخاب سرمربی این روزها حسابی داغ  شده است و بیشتر رسانه ها گزینه اصلی سکانداری تیم ملی و پرسپولیس را یحیی گل محمدی می‌دانند. موفقیت‌های چند وقت اخیر گل محمدی در کنار سابقه فصول گذشته باعث شده است تا اکنون نام او به عنوان گزینه ایرانی نیمکت تیم ملی پیش از دیگران قرار داشته باشد.هر چند که در کنار او ، نام علی دایی و امیر قلعه نویی هم دیده می شود.
گزینه اصلی
 گل محمدی در ابتدای فصل نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت پرسپولیس بود و می‌توانست هدایت سرخ‌‌های پایتخت را بر عهده بگیرد. اما توافق زودهنگام با شهر خودرو و عقد قرارداد با این تیم باعث شد تا مالک این باشگاه مانع از حضور یحیی در پرسپولیس شود. اما حالا او یکی از نفرات مد نظر و اصلی برای هدایت تیم ملی و در صورت نیاز پرسپولیس است. حتی شنیده شده است که برای حضور در تیم ملی ایران مذاکرات ابتدایی با این مربی انجام و برنامه‌ آماده سازی از او گرفته شده و حالا همه چیز بر عهده فدراسیون است. در صورت تصویب استخدام سرمربی ایرانی برای تیم ملی، یحیی گل محمدی یکی از گزینه‌های اصلی برای جانشینی ویلموتس خواهد بود.اما این موضوع می تواند ، زنگ خطری برای فوتبال مشهد باشد. نماینده استان در دو سال اخیر فوتبالی تماشایی بازی کرد و باعث شد تا شور و هیجان خوبی در بین هواداران و علاقه مندان فوتبالی به وجود بیاید که همین موضوع باعث می شود تا فوتبال استان روند پیشرفت خود را بیش از پیش ادامه دهد. اما تیم شهر خودرو که اکنون در کوران لیگ برتر و آماده بازی های لیگ قهرمانان آسیاست،  با از دست دادن یحیی گل محمدی ، ممکن است، ضرر کند و این که معلوم نیست سرمربی بعدی بتواند همین موفقیت را تا پایان فصل ادامه دهد. با توجه به شرایط به نظر می‌رسد این موضوع نیز چندان دور از ذهن نباشد؛ چرا که حمیداوی، مالک این باشگاه چندی پیش در قبال شایعاتی که درباره گل محمدی و حضور او در باشگاه‌های دیگر و به ویژه پرسپولیس منتشر شده بود، مدعی شد که تنها با حضور این مربی در تیم ملی ایران اجازه جدایی و پایان قرارداد را به او خواهد داد.  برای همین می طلبد باشگاه شهر خودرو با دقت بیشتری به این موضوع نگاه کند؛ چرا که انتظار هواداران مشهدی ادامه حضور گل محمدی در شهر خودرو است و جدایی او ممکن است تبعاتی برای نماینده فوتبال استان داشته باشد.
بحث ملی فرق دارد


سرپرست تیم فوتبال شهرخودرو درباره این شایعات و جدایی یحیی گل محمدی به خبرنگار ما می گوید: این روزها یحیی گل محمدی به طور جد دنبال تقویت تیم است. تمرکز آقا یحیی روی مسائل فنی است و جدایی او پایه و اساسی ندارد. مجتبی سرآسیایی درباره این که آیا فدراسیون فوتبال با گل محمدی مذاکره ای کرده است یا نه، می گوید: به گفته خود یحیی گل محمدی هیچ مذاکره ای تاکنون با او نشده است و همچنان کار خود را در شهرخودرو انجام می دهد. حتی بحث حضور او در پرسپولیس هم صحت ندارد و مالک باشگاه هم به صراحت اعلام کرده است که یحیی گل محمدی را به هیچ باشگاهی نمی دهیم.وی در پاسخ به این سوال که اگر بحث تیم ملی مطرح شود، باشگاه چه تصمیمی در این زمینه می گیرد، خاطر نشان می کند:چون بحث ملی مطرح می شود، یک سری قانون و قواعد فرق می کند. باشگاه شهرخودرو نگاه ملی دارد و آن موقع تصمیم می گیرد که چه کاری انجام دهد.وگرنه خود یحیی گل محمدی شهر مشهد را دوست دارد و مربیگری در این شهر را می پسندد. اگر بحث باشگاهی باشد، ترجیح می دهد در مشهد بماند. وی تصریح می کند: گل محمدی با باشگاه قرارداد دارد و راضی به از دست دادن این مربی نیستیم.جز این که بحث ملی مطرح باشد که خود مالک باشگاه هم قبلا اعلام کرده بود که بحث ملی فرق دارد.
این موارد نشان می‌دهد که  اگر یحیی گل محمدی با فدراسیون فوتبال به توافق برسد جدایی این مربی از شهرخودرو حتمی است. البته مالک باشگاه هم باید بداند که هواداران مشهدی نیز سهمی در این باشگاه دارند و همیشه کنار تیم بودند که مهم است این موضوع را به خوبی مدیریت کند.