واقع بینی بعد از آزمون و خطا!

عبدالله ناصری‪-‬ علی مطهری نماینده مجلس دهم به تازگی اظهاراتی درباره مجلس یازدهم داشته و به نوعی گفته نمایندگان محافظه‌کاری که وارد خانه ملت خواهند شد وقتی در بطن کار قرار گیرند به نوعی معتدل خواهند شد و حتی به دنبال حل مسائلی مانند برجام یا اف‌ای‌تی‌اف خواهند رفت.
در این باره باید گفت خود مطهری
نمونه بارزی از همان اظهاراتی است که به تازگی داشته است. اگر دیدگاه‌های مطهری در گذشته و امروز را با یکدیگر مقایسه کنیم روشن می‌شود که نوع نگاه و عقاید او کاملا تفاوت کرده است و احتمال تغییر رویه میان نماینده‌ای تازه‌وارد و با سابقه را نشان می‌دهد. علاوه بر این در مثالی دیگر اگر علی لاریجانی را در نظر بگیریم که در دوره مدیریت سازمان صداوسیما و دبیری شورای عالی امنیت ملی در دولت احمدی نژاد چه دیدگاه‌هایی داشت و حالا چه رویکردی دارد نیز همین موضوع را صدق می‌کند. واقعیت این است که گاه مشاهده می‌کنیم افرادی که جزء تاثیرگذارترین‌ها بر تحولات امروز جامعه هستند با واقعیت‌های دنیای امروز بیگانه هستند! پیش از این هم دیدیدم که افرادی که از سایر نهادها بوده‌اند وقتی به عنوان نماینده مجلس در صحنه سیاسی کشور ظاهر شده‌اند، دو سفر خارجی رفتند، چند ملاقات و مذاکره با خارجی‌ها داشتند و از همه مهمتر وقتی از طرف موکلین‌شان و مردم مورد سوال واقع شده‌اند کم کم به چهره‌هایی واقع‌گرا تبدیل شده‌اند. اگر امروز دیدگاه‌های برخی چهره‌هایی که در مجلس هفتم نماینده بودند را با اظهارات امروزشان مقایسه کنیم به خوبی گواه این مسئله است که آنها تغییرات بسیاری در راستای واقع بینی داشته‌اند. این البته در عین این که دستاورد مثبتی است اما از طرفی هم مایه تاسف برای مردم است که چرا باید مشمول آزمون و خطا قرار گیرند و سال‌ها بگذرد تا تغییر دیدگاه به سمت واقع‌گرایی در میان مسئولین ایجاد شود. در این راه هم عمری می‌گذرد و گاه سرمایه‌های ملی هدر می‌رود. با این حال اصل موضوع را باید تایید کرد که چهره‌های محافظه‌کار با حضور در مجلس به مرور به سمت تعادل حرکت می‌کنند که بزرگترین شاهد مثالش علی مطهری و علی لاریجانی هستند.
سایر اخبار این روزنامه
بدهی عباس ایروانی بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان است شایعه قحطی و قرنطینه شهرهای آلوده به کرونا باعث هجوم مردم به فروشگاههای زنجیره‌ای شد علی مطهری معتقد است اصولگرایان تازه کاری که با شعارهای تند و تیز انتخابات مجلس را بردند وقتی در موقعیت نمایندگی و در بطن کار قرار گیرند معتدل می‌شوند، آفتاب یزد این موضوع را بررسی می‌کند فرمان جهش فعلی قیمت ارز در دستان کیست؟ فتاح حق داشت یا خیر؟ عزاداری برای رای نیاوردن نماینده مجلس! چالش احتمالی مجلس بعدی با دولت، مردم را از اصولگرایان رویگردان می‌کند آمار جدید وزارت بهداشت حاکی از آن است که تا کنون 95 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد 15 نفر جان باختند ضمن آنکه روز گذشته اعلام شد حریرچی معاون وزیر بهداشت و محمود صادقی نماینده مجلس و چند مقام مسئول دیگر نیز مبتلا شده‌اند پایان فرعون مصر بهداشت خبری! اهمیت رکن چهارم دموکراسی بازگشایی محورهای مسدود با "غلاف غزه" واقع بینی بعد از آزمون و خطا! خبر تلگرامی