وام یک میلیونی یارانه‌بگیران، قرض الحسنه شد

رییس جمهور اعلام کرد: با برعهده گرفتن دولت برای بازپرداخت سود ۱۲ درصدی، وام یک میلیون تومانی یارانه بگیران، به طور قرض الحسنه و قبل از ماه مبارک رمضان پرداخت می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت برای بررسی آثار شیوع بیماری کرونا همچنین گفت که روند پرداخت تسهیلات از مبلغ ۵۲ هزار میلیارد تومان به همه واجدان شرایط در کسب و کارهای ۱۰ رسته شغلی- مشروط به اینکه در دوران مبارزه با کرونا کارگران خود را اخراج نکرده باشند، از اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ادامه می یابد.
روحانی در خصوص کمک دولت به رسته‌ها و مشاغلی که به دلیل ویروس کرونا تحت فشار قرار گرفته‌اند نیز گفت: در مجموع یک بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را مد نظر قرار دادیم که این بسته، ۲۵ هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت، دارو، درمان، تجهیزات پزشکی مربوط می شود و بخشی هم مربوط به صندوق بیمه بیکاری است و این بخش بلاعوض و پرداخت پولی است که توسط دولت برای مسایل کرونا انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر، مبلغ ۷۵ هزار میلیارد تومان است که به صورت تسهیلات یا به عموم مردم و یارانه‌بگیرها پرداخت می‌شود و یا به کسب و کارهایی که قبلاً اعلام شده در ۱۰ رسته شغلی که در این ایام تحت فشار شدیدتری قرار گرفتند که رقم آن حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان است.