ویدئویی که لیونل مسی را به تحسین واداشت

آفتاب‌یزد - گروه شبکه: گویی مادرزاد نابغه به دنیا آمده است چرا که چند ماه بعد از تولد، پدرش متوجه استعدادهای او می شود. تصمیم می گیرد استعدادهای پسرش را پرورش دهد و از همین رو شروع به آموزش او می کند . در این راه موفق می شود و کم کم پسرش یعنی آرات حسینی به واسطه حرکات فوق العاده ای که در سن یکسالگی انجام می دهد به چهره ای شناخته شده تبدیل ومورد تحسین جهان قرار می گیرد. پدرش می گوید: بعد از آنکه متوجه استعدادهای پسرم شـدم به پیشنهاد اطرافیانم صفحه‌ای در اینستاگرام راه‌اندازی کردم که به شکل عجیبی از این صفحه نه تنها در ایران بلکه در خارج ازکشور استقبال شد. در حال حاضر تعداد زیادی دنبال‌کننده در صفحه پسرم هستند که خیلی از آنها از کشورهای مختلف جهان هستند. حالا کمتر کسی است که این نابغه و اعجوبه خردسال مازندرانی را نشناسد. بنابه گفته پدر آرات، وقتی که پسرش 13 ماهه بود، کشورهای خارجی درصدد جذب آرات بودند و حتی پیشنهاد مهاجرت از ایران را به آنها می دادند ولی او در آن زمان قبول نمی کند و از همین رو در ایران به آموزش پسرش ادامه می دهد .
هرروزی که می گذشت ابعاد جدیدی از استعداد این پسربچه اعجوبه به نمایش گذاشته می شد و همه را شگفت زده می کرد. تنها انتظاری که می رفت این بود که مسئولان، آرات را با توجه به استعدادی که دارد مورد حمایت قرار دهند و نگذارند که این نابغه از دست برود. اما به مانند همیشه مسئولان آمدند و فقط عکس یادگاری با آرات انداختند و رفتند! در نهایت بعد از تلاش فراوان و دیده نشدن آرات نابغه در ایران که در بازی فوتبال هم خوش می‌درخشد، به همراه خانواده در سال 98 به کشور انگلستان مهاجرت کرد و در آنجا هم خوش درخشید و نظرهای بسیاری را به خود جلب کرد.
> ویدئو تکنیک آرات حسینی در صفحه توئیتر فیفا
آرات که الان 6 سال دارد هم اکنون به همراه پدرش در لیورپول است چون توانسته در فوتبال نیز به یک نابغه تبدیل شود. به تازگی ویدئویی از حرکات فری استایل و گل قیچی برگردان آرات حسینی در صفحه اینستاگرامی اش بارگذاری شده که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. آرات حسینی در این ویدئو لیونل مسی بازیکن برجسته تیم بارسلونا را مخاطب خودش قرار داده و به او ابراز علاقه می کند. لیونل مسی هم برای او کامنتی درج و از او تشکر می کند. حالا صفحه توییتر فیفا هم ویدئوی آرات حسینی کودک خوش تکنیک ایرانی را باز نشر کرده است. البته پیش از این، این حرکات دیدنی آرات در رسانه‌هایی مثل ESPN و ۴۳۳ بازتاب زیادی داشت.


> آرات حسینی در آکادمی لیورپول چه می‌کند؟
همانطور که گفته شد آرات حسینی این روزها در آکادمی لیورپول تمرین می کند و پدرش رویاهای بزرگی را برای آینده او در اروپا متصور است. اکنون محمد حسینی، پدر آرات در گفت و گو با ورزش سه آخرین وضعیت این نابغه ایرانی را در کشور انگلیس تشریح می کند. او می گوید: ما در لیورپول هستیم و قصدی هم برای بازگشت به ایران نداریم. البته برای تعطیلات می خواستیم چند هفته ای به ایران بیاییم که به خاطر لغو شدن پروازها و شرایطی که در تمام دنیا به واسطه شیوع ویروس کرونا حاکم است، میسر نشد. آرات در آکادمی لیورپول تمرین می کند، اما به خاطر موانعی که باشگاه ها در عقد قرارداد حرفه ای با بازیکنان در سن پایین دارند، فعلا لیورپول نمی تواند رسما آرات را جذب کند. در سال های اخیر دیدیم که باشگاه های بزرگی همچون منچسترسیتی هم از سوی فیفا به خاطر زیر پا گذاشتن همین قوانین حرفه ای نقره داغ شدند.
> از آرسنال و منچستریونایتد
هم پیشنهاد داشتیم
پدریکی از سران باشگاه لیورپول بازی آرات و استعداد او را که دید، کاملا تعجب کرد و گفت این بچه در این سن و سال چگونه می تواند این کارها را بکند. بعد از آن مقدمات کار فراهم شد تا آرات به آکادمی لیورپول راه پیدا کند. ما فعلا منتظر اتفاق های بعدی هستیم چون آرات طرفدارهای زیادی در بین باشگاههای انگلیسی پیدا کرده است. حتی باشگاه آرسنال از ما دعوت کرد که حداقل برای 3، 4 ماه آرات را به آنجا ببریم. حتییک روز ما به آکادمی منچستریونایتد رفتیم. لیورپولی ها خیلی برایشان مهم است که آرات را نگه دارند چون از استعداد او باخبر هستند. بعد از رفتن ما به منچستر یکی از نمایندگان باشگاه لیورپول به خانه ما آمد و گفت که به ما اعتماد کنید و همین جا بمانید.
> نمی خواهم آرات برای انگلیسیا اسپانیا بازی کند
حسینی می افزاید: خود آرات بارسلونا را دوست دارد. قطری ها از مدت ها قبل که ما در ایران بودیم، وکلای گردن کلفت فرستادند و بعد از مذاکره با ما تلاش کردند آرات را به بارسلونا ببرند، اما موفق نشدند چون منع قانونی داشت. فیفا در سایت خودش چندی پیش از آرات به عنوانیک پسر 5 ساله بابلی نام برد که پا جای مسی می گذارد. به خاطر همین آرات کاملا شناخته شده و هر باشگاهی روی آن دست بگذارد، کاملا زیر ذره بین است. ما شهروند ایران هستیم و قصد هم نداریم تابعیت کشور دیگری را بگیریم، به خاطر همین کار ما سخت تر هم می شود. من نمیخواهم آرات در آینده برای انگلیسیا اسپانیا بازی کند.
> لیورپول عکس با آرات را ممنوع کرده
وی گفت: ما ویزای تحصیلی گرفتیم و با این مجوز در انگلیس هستیم؛ وگرنه به خاطر قرارداد فوتبالی نمی توانستیم اینجا باشیم. لیورپول هم که الان آرات را در آکادمی خودش جذب کرده، گفته هیچ کس حق عکس گرفتن با این بچه را ندارد. حتی چند نفر را مامور کردند تا حواسشان باشد کسی با آرات عکسی نگیرد تا برایشان دردسر نشود. اگر آرات چهره شناخته شده ای نبود، شاید این دردسرها نداشتیم، اما به خاطر بازتاب فضای مجازی آرات کاملا یک چهره بین المللی شده است.