معاون اول رئیس‌جمهوری: عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات در چرخه اقتصادی به معنای خروج سرمایه از کشور است

جلسه بررسی راهکارهای فعال‌تر شدن روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و حمایت از صادرکنندگان عصر دیروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اینکه صادرات غیرنفتی همواره از اهمیت فراوانی برای کشور برخوردار بوده است، بر اهمیت این بخش به‌ویژه در مقطع کنونی تاکید کرد و گفت: برای رونق تولید راهی جز توسعه صادرات نداریم و اگر به دنبال جهش تولید هستیم باید به صادرات غیرنفتی به عنوان مهم‌ترین عامل مقوم تولید داخلی توجه کنیم.
جهانگیری با بیان اینکه برای رونق بخشیدن به تولید داخلی باید به دنبال بازارهای خارجی برای عرضه محصولات داخلی باشیم، تصریح کرد: بازار داخل کشور بازاری محدود است و یکی از الزامات تحقق جهش تولید این است که بتوانیم تولیدات داخلی را در بازارهای بین‌المللی عرضه کنیم.
جهانگیری در ادامه با تاکید بر لزوم تدوین بسته حمایت صادراتی، خاطرنشان کرد: باید برای توسعه صادرات غیرنفتی، یک بسته حمایت صادراتی کامل و دقیق با هدف تشویق صادرکنندگان تدوین شود.
معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: تدوین بسته حمایتی صادرات باید با این پیش‌فرض که ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازمی‌گردد تدوین شود؛ چراکه اگر صادرکننده‌ای ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد بازنگرداند، در حقیقت این صادرات به معنای خروج سرمایه از کشور است.
سایر اخبار این روزنامه
آخرین نطق محمدعلی وکیلی در مجلس بی‌تردید بقای جمهوری اسلامی به اصلاح‌طلبی است جلال خوش‌چهره آینده دولت عراق مهدی آیتی در گفت‌وگو با «ابتکار» از حواشی مصوبات دقیقه نودی بهارستان می‌گوید مشق‌های شب امتحانی مجلس «ابتکار» از زنگ خطر دوباره کرونا در تهران با بازگشت دستفروشان به سطح جامعه گزارش می‌دهد «ابتکار» دلایل افزایش قیمت در بازار ارز، طلا و سکه را بررسی کرد صعود دلار و سکه بردوش بورس رئیس‌جمهوری رضا رحمانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت را برکنار کرد سقوط وزیر با خودرو چرا مسئولان همچنان در اطلاع‌رسانی در حوادث گوناگون تعلل می‌کنند؟ جا ماندن «منبع» از «خبر» حادثه برای ناوچه کنارک نیروی دریایی ارتش در یک رزمایش، به شهادت 19 تن منجر شد حکایت تلخ آسمانی‌شدن دریایی‌ها ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: مبادله زندانیان ایران و آمریکا نیاز به مذاکره ندارد «ابتکار» پیامدهای ناشی از همه‌گیری کووید 19 در ترکیه را بررسی می‌کند ضربه سنگین کرونا به دولت اردوغان رضا رحمانی در نامه مهم به رئیس‌جمهوری:‫ همواره خدمتگزار ملت و رهبری خواهم بود معاون اول رئیس‌جمهوری: عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات در چرخه اقتصادی به معنای خروج سرمایه از کشور است آخرین نطق محمدعلی وکیلی در مجلس بی‌تردید بقای جمهوری اسلامی به اصلاح‌طلبی است سناریوهای محتمل آمریکا در قبال ایران در آستانه انتخابات 2020