غرب به منافقين و سركوبگران پناه داد‌‌‌‌‌

آرمان ملي: رئيس قوه قضائيه گفت: امروز پرچم عدالت‌خواهي و تحول‌خواهي پس از امام(ره) به دست مقام معظم رهبري است و ايشان در سيره و سلوک‎شان نشان داده‌اند که اهل ايجاد تحول هستند. آيت‌ا... سيدابراهيم رئيسي در جلسه شوراي عالي قوه قضائيه، با گراميداشت ياد و خاطر امام خميني(ره)، تحول‌خواهي و تحول‌گرايي را از مهم‌ترين ويژگي‎هاي شخصيتي و فکري آن حضرت دانست و تأکيد کرد: امام به ما آموخت که دين و آموزه‎هاي ديني مي‎تواند زندگي انسان معاصر را اداره کند. رئيس قوه قضائيه تحول در نگاه به ابرقدرت‎ها را از ديگر ويژگي‎هاي خط امام و آموزه‎هاي آن حضرت عنوان کرد و افزود: ملت ايران در سايه رهبري حضرت امام به منزلتي دست يافته که مي‎تواند در مقابل قدرت‎هاي بزرگ بايستد و آنها را از روحيه تفرعن و خوي استکباري پشيمان کند.
فراگيرترين مفهوم ديني
آيت‎ا... رئيسي با تأکيد بر لزوم اجراي عدالت تصريح کرد: بعد از توحيد، هيچ مفهومي در آموزه‎هاي ديني ما فراگيرتر از عدالت نيست و همه قوا و دستگاه‎ها در تحقق عدالت در کشور نقش دارند که بايد فراتر از حر‎ف‎ها و بخشنامه‎ها، براي تحقق عدالت گام جدي بردارند. رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه عدالت‌خواهي بايد سرلوحه‌ انديشه و اقدامات مجريان عدالت باشد تا مردم به معني واقعي کلمه طعم شيرين عدالت را بچشند، از اقدامات صورت گرفته در ادوار مختلف دستگاه قضايي تقدير و تأکيد کرد: اراده جدي نيروهاي کارآمد مي‎تواند منشأ خدمات و تحولات و انجام کارهاي بزرگ باشد.
سرکوب مردم بي‌نتيجه است


رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اعتراضات عمومي در غرب، اظهار داشت: مستکبران سال‎ها با کشتار و خونريزي حقوق ملت‎ها و مستضعفين را تضييع کرده‎اند و اعتراضاتي که در پي يک اقدام نژادپرستانه شکل گرفته، فرياد آزادي‌خواهان جهان در برابر ظالمان است که با سرکوبگري و برخوردهاي پليسي خاموش نمي‎شود. رئيسي با انتقاد از سکوت مجامع بين‌المللي و مدعيان حقوق بشر در برابر سرکوب معترضان در آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي اظهار داشت: عجيب است که داعيه‎داران حقوق انسان براي انتقال يک زنداني از يک زندان به زنداني ديگر يقه مي‎درند؛ اما در برابر قتل و جرح و شکنجه و بازداشت هزاران نفر از مردم آمريکا و اروپا دم نمي‌زنند. رئيس قوه قضائيه افزود: اين فرياد عدالت‌خواهي که امروز در عالم برخاسته است، زمينه‎ساز يک نهضت جهاني عليه ظلم و بي عدالتي خواهد بود و مي‎تواند آغازي براي نابودي مستکبران باشد. رئيسي خشم مردم به‎پاخاسته در عالم را نتيجه زانو گذاشتن نظام سلطه بر گلوي مستضعفين جهان دانست و به سردمداران دنياي غرب توصيه کرد که به‎جاي سرکوب، رفتارشان را تغيير داده و به بي‌عدالتي پايان دهند تا شرايط جديدي براي جهان رقم بخورد.
پناه‎ دادن غربي‌ها به مجرمان
رئيس قوه قضائيه همچنين با اشاره به قاطعيت دستگاه قضايي در رسيدگي به پرونده‎هاي فساد اقتصادي، يکي از مصاديق ظلم و بي‌عدالتي را پناه‎ دادن غربي‌ها به مجرمان و مفسدان و غارت‌گران اموال مردم و منافقين عنوان کرد و گفت: اينکه غرب به يک متهم يا مجرم اقتصادي که با پول‎هاي حرام فرار کرده پناه بدهد، با هيچ‎يک از قواعد بين‌المللي سازگار نيست. وي با بيان اينکه مبارزه با پولشويي و جرائم سازمان يافته صرفاً با تدوين و تصويب معاهدات و ميثاق‌نامه‎ها تحقق نمي‌يابد بلکه بايد اراده جدي براي اجراي اين ميثاق‌نامه‎ها هم باشد، دادستان کل کشور و معاون بين‌الملل قوه قضائيه را مأمور پيگيري استرداد متهمان متواري پرونده‎هاي مفاسد اقتصادي کرد. آيت‎ا... رئيسي همچنين به کساني که نام آنها به عنوان متهم در پرونده‎هاي فساد اقتصادي مطرح است اما از کشور خارج شده‎اند نيز هشدار داد احساس نکنند مي‎توانند از چنگ عدالت فرار کنند و تسليم شدن در برابر قانون و عدالت را هم به نفع خودشان و هم براي جامعه مفيد دانست.