منصوری در رومانی بازداشت شد


اسماعیلی درخصوص وضعیت متهم منصوری گفت: این فرد در اختیار اینترپل در کشور رومانی است و هماهنگیهای لازم برای تحویل این فرد انجام شده است.

غلامحسین اسماعیلی گفت: حکم سیدمحمود موسوی مجد صادر شده و قطعیت پیدا کرده است. دستگیری موسوی مجد ربطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی ندارد اما این فرد اطلاعاتی در حوزه دفاعی و نظامی ما به ویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و ترددها و اقامتهای شهید حاج قاسم سلیمانی در سالهای ۹۶ و ۹۷ را به سرویس سیا و موساد داده است.وی افزود: ارتباط این جاسوس به لحاظ اینکه مقیم سوریه بوده و خانواده اش مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیروهای مستشاری ایران بوده و اطلاعاتی را از حوزه فعالیت آنها و وزارت دفاع جمع آوری میکرده و به دشمن میداده است.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص وضعیت متهم منصوری گفت: این فرد در اختیار اینترپل در کشور رومانی است و هماهنگیهای لازم برای تحویل این فرد انجام شده؛ اما به لحاظ اینکه آن کشور اصلا پرواز خارجی به علت شرایط کرونا ندارد، این امر با تعویق انجام میشود.

غلامحسین اسماعیلی در گفتوگو با شبکه خبر و در خصوص دستگیری متهم منصوری از متهمان پرونده اکبر طبری گفت: این خبر صحت دارد و با پیگیریهایی که از ناحیه قوه قضاییه صورت گرفت و همکاری بسیار خوب و شایسته اینترپل، فرد مذکور در کشور رومانی در اختیار پلیس بین الملل قرار گرفت و مقدمات لازم هماهنگ شده تا در اولین فرصتی که زمینه انجام پروازها از کشور رومانی به ایران یا سایر کشورهای واسطهای همسایه میسر بود، کار اعزام وی به ایران صورت بپذیرد. اسماعیلی با اشاره به دستگیری یکی از متهمان پروندههای اخلال در نظام اقتصادی کشور در خارج از کشور عنوان کرد: در هفته گذشته با پیگیری قضایی و همکاری شایسته پلیس بین الملل موفق شدیم این فرد را به کشور برگردانیم.سخنگوی قوه قضاییه گفت: نام فرد مذکور آقای آبتین است که پرونده اخلال در نطام اقتصادی در یکی از استانهای جنوبی کشور دارد.