جسد متهم فراری پرونده فساد «اکبر طبری» در رومانی پیدا شد سرنوشت پر ابهام قاضی منصوری

رسانه‌های گوناگون خارجی از جمله شبکه‌های تلویزیونی کشور رومانی، خبر دادند که جسد غلامرضا منصوری، قاضی سابق ایرانی در بخارست پایتخت رومانی پیدا شده است.
قاضی منصوری یکی از متهمان پرونده فساد «اکبر طبری» بود. وی در اواخر سال 1398 از کشور خارج شده بود و گفته می‌شد به آلمان رفته است. وی چندی پیش همزمان با افزایش انتقادها نسبت به خروجش از ایران و عدم حضورش در دادگاه به اتهام دریافت رشوه 500 هزار یورویی، با انتشار ویدئویی در فضای مجازی از تمایل خود به بازگشت به کشور در اولین فرصت ممکن خبر داده و گفته بود به سفارت ایران مراجعه خواهد کرد. نماینده دادستان در دادگاه «اکبر طبری» در ارتباط با پیام متهم منصوری به دادسرا و عنوان کردن عدم حضورش به دلیل بیماری گفت: «او هیچ گواهی پزشکی به دادسرا ارائه نداده و اگر ادعایی دارد آن را برابر اصل به سفارت ایران تحویل دهد. او یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شد و تلفن خود را در ایران گذاشتند». با این حال، منصوری از مراجعه به سفارت ایران خودداری کرد و چندی بعد هم معلوم شد که وی در رومانی اقامت دارد. چند روز بعد از اعلام آمادگی غلامرضا منصوری از متهمان فراری پرونده اکبر طبری برای بازگشت به ایران پس از بازگشایی مرزها، «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری منصوری در رومانی و تحویل وی به اینترپل خبر داد. با وجود اعلام صدور اعلان قرمز (RED WANTED) برای قاضی منصوری، ساعاتی پس از اظهارنظر سخنگوی قوه‌قضائیه، برخی اخبار از آزادی مشروط منصوری در رومانی به شرط عدم خروج از این کشور تا 20 تیرماه منتشر شد. بنا بر این اخبار، رومانی از ایران خواسته بود در این مدت، اسناد مربوط به بازگرداندن وی به ایران را ارائه دهد. همچنین با وجود اینکه گفته شده درخواست اعلان قرمز صادر شده است اما نه در سایت اینترپل و در لیست اعلان قرمز افرادی که از سوی ایران تحت تعقیب قرار گرفته‌اند اسمی از غلامرضا منصوری وجود دارد و نه حتی به صورت مستقیم و صریح اعلام شده است که بازداشت این متهم به درخواست جمهوری اسلامی ایران بوده است. این در حالی است که از سوی دیگر برخی نهادهای حقوق بشری از شکایت از قاضی منصوری به مراجع قضایی کشورهای اروپایی خبر داده بودند.
حال به گفته برخی رسانه‌های خارجی، جسد غلامرضا منصوری، روز جمعه در بیرون هتل محل اقامتش در بخارست، پایتخت رومانی پیدا شده است. این رسانه‌ها، از جمله رادیو اروپای آزاد اعلام کردند که منصوری از پنجره محل اقامت خود به پایین پرت شده و مرده است. گفتنی است، سردار هادی شیرزاد، رییس اینترپل ایران نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مرگ قاضی منصوری در رومانی را تایید کرد. مرگ قاضی منصوری، ضمن فرارش از عدالت، بر ابهام‌های پرونده‌های مربوط به وی می‌افزاید. تحقیقات احتمالی پلیس نشان خواهد داد که در این ماجرا، پای یک حادثه، خودکشی یا حتی قتل در میان است و مشخص شدن علت و عامل مرگ این قاضی دادگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، می‌تواند کمی از این ابهام‌ها بکاهد.
سایر اخبار این روزنامه
جسد متهم فراری پرونده فساد «اکبر طبری» در رومانی پیدا شد سرنوشت پر ابهام قاضی منصوری محمدعلی وکیلی ماموریت کرونا تغییر است، مقاومت نکنیم هر ۱۲ دقیقه، کرونا یک ایرانی را می‌کشد «ابتکار» از چالش برنامه‌ریزی اوقات فراغت کودکان در دوران شیوع کووید19 گزارش می‌دهد چه چالش‌هایی بر سر راه بازگشایی تماشاخانه‌ها وجود دارد؟ رویای بازگشت تئاتر از اولین شب تابستان «ابتکار» دلایل رشد قیمت ارز و تاثیر آن بر اقتصاد کشور را بررسی کرد خیر و شر گرانی دلار شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از 8 سال علیه ایران قطعنامه صادر کرد بازگشت قطعنامه‌های ضد ایرانی باید از برگزاری تجمع‌ها به عنوان مهم‌ترین عامل شیوع بیماری ممانعت شود هشدار روحانی درباره بازگشت کرونا افشاگری‌های جدید علیه ترامپ چقدر در انتخابات به ضرر او خواهد شد؟ خیانت بولتون به ترامپ جهانگیری در گفت‌وگو با نخست‌وزیر سوریه: ترور سردار سلیمانی تغییری در سیاست‌ حمایت از جبهه مقاومت ایجاد نکرده است