جهانگیری در گفت‌وگو با نخست‌وزیر سوریه: ترور سردار سلیمانی تغییری در سیاست‌ حمایت از جبهه مقاومت ایجاد نکرده است

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریکی راهبردی همواره در کنار دولت و ملت سوریه خواهد ماند، گفت: ترور ناجوانمردانه شهید سردار سلیمانی تغییری در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه و جبهه مقاومت ایجاد نکرده است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در تماس تلفنی با «حسین عرنوس» نخست‌وزیر جدید سوریه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی برای کاهش فشارها بر مردم سوریه دریغ نخواهد کرد و به فضل الهی سوریه به اقتدار، آرامش و ثبات خواهد رسید. وی با بیان اینکه «ایستادگی دولت، مردم و نیروهای مسلح سوریه در مقابله با مشکلات نتیجه داده و این کشور به دستاوردهای خوبی رسیده است»، افزود: حضور مقتدرانه سوریه در جامعه عربی نشان‌دهنده پیروزی مردم سوریه در مقابله با تروریسم است و همین پیروزی‌ها و دستاوردها باعث شده تا رژیم صهیونیستی مداخلات و تجاوزاتی به خاک سوریه داشته باشد که ما آن را محکوم می‌کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدارهای گذشته خود با نخست‌وزیر سابق سوریه در سال‌های 2015 و در جریان سفر خود به دمشق در سال 2019، تصریح کرد: باید توافقات دوجانبه در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و کمیته راهبردی روابط فی‌مابین را پیگیری کنیم تا هرچه زودتر این توافق‌ها اجرایی شود. معاون اول رئیس‌جمهوری در ابتدای این مکالمه ضمن آرزوی توفیق برای نخست‌وزیر جدید سوریه و آرزوی رفاه، امنیت و پیشرفت برای مردم سوریه، سلام رئیس‌جمهوری کشورمان را به بشار اسد ابلاغ کرد.
سایر اخبار این روزنامه
جسد متهم فراری پرونده فساد «اکبر طبری» در رومانی پیدا شد سرنوشت پر ابهام قاضی منصوری محمدعلی وکیلی ماموریت کرونا تغییر است، مقاومت نکنیم هر ۱۲ دقیقه، کرونا یک ایرانی را می‌کشد «ابتکار» از چالش برنامه‌ریزی اوقات فراغت کودکان در دوران شیوع کووید19 گزارش می‌دهد چه چالش‌هایی بر سر راه بازگشایی تماشاخانه‌ها وجود دارد؟ رویای بازگشت تئاتر از اولین شب تابستان «ابتکار» دلایل رشد قیمت ارز و تاثیر آن بر اقتصاد کشور را بررسی کرد خیر و شر گرانی دلار شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از 8 سال علیه ایران قطعنامه صادر کرد بازگشت قطعنامه‌های ضد ایرانی باید از برگزاری تجمع‌ها به عنوان مهم‌ترین عامل شیوع بیماری ممانعت شود هشدار روحانی درباره بازگشت کرونا افشاگری‌های جدید علیه ترامپ چقدر در انتخابات به ضرر او خواهد شد؟ خیانت بولتون به ترامپ جهانگیری در گفت‌وگو با نخست‌وزیر سوریه: ترور سردار سلیمانی تغییری در سیاست‌ حمایت از جبهه مقاومت ایجاد نکرده است