خط کشی سیاسی در بزرگراه خدمت

فاطمه شریفی‪-‬ بدنه اجتماعی کشور، بررسی اخبار و تحلیل‌های مختلف، نگاه به سطح زندگی و دغدغه‌های مردم از بروز مشکلات زیادی حکایت دارد که گاه زندگی در سطح معمولی و گذران نیازهای روزمره را نیز برای برخی از اقشار جامعه مشکل یا حتی ناممکن ساخته است.
دغدغه‌هایی که نمایش آن زیبنده کشوری مانند ما به عنوان کشوری سرشار از منابع و توانمندی‌های مختلف نیست و نمی‌توان به آسانی و بی‌تفاوت از کنار آن عبور کرد.
در برآیند سیاسی و روابط بین‌المللی نیز کشور با دشمن ستیزی و محدودیت‌های غیرقانونی و حتی می‌توان گفت غیر انسانی مواجه شده است و علاوه بر این مسئله، ریشه اصلی بسیاری از مشکلات درهم تنیده به برخی سوء مدیریت ها، تصمیم‌گیری‌های تک بُعدی و رفتارهای انفرادی بر می‌گردد که با تغییر نگاه، تقویت کارآمدی و همت مضاعف قابل حل و فصل است.
اما امروز کشور با شکلی از فعالیت‌ها و گونه‌های عملکردی مواجه است که از مدیریت یکپارچه و همسو در نهادهای مختلف فاصله دارد و برخی بخش‌ها همچنان ساز خودشان را می‌زنند و رفتارهای نسخه‌ای آن‌ها راه به جایی


نخواهد برد.
نگاه به دیگر وجه مشکلات موجود که برخی از آن به جنگ اقتصادی و تنش اجتماعی تعبیر می‌کنند، ظرفیت و توانمندی‌های بی‌شماری را نشان می‌دهد؛ نیروی انسانی، ویژگی‌های طبیعی متنوع، نعمت‌های خدادادی، بسترهای معدنی و صنعتی، دستاوردهای علمی، شاخصه‌های گردشگری و محصولات داخلی از این جمله است.
ظرفیت‌هایی که تنها در سایه حمایت، تقویت زیرساخت‌ها و اتکا به درون راهگشا می‌شوند و زمانی این داشته‌های ارزشمند و متعدد به شکوفایی می‌رسند که فاصله‌ها از میان برداشته شود و همه گروه‌ها در عمل و باوری مشترک به قدم نهادن در مسیر « دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد» برسند.
در فضای امروز برای تقویت همبستگی داخلی و برداشتن این فاصله‌های سیاسی و خط‌بندی‌های جناحی نیازمند روحیه‌ای از جنس دفاع مقدس هستیم، چه بسا که مشکلات امروز از سال‌های جنگ حق علیه باطل کمتر نیست و در حال حاضر با جنگی نرم و شاید سخت‌تر و مخرب‌تر از جنگ تحمیلی روبه رو هستیم.
برای سرافرازی در این میدان به روحیه‌ای که در سنگر جنگ اقتصادی چپ و راست، این گروه و آن گروه، زن و مرد، غریبه و آشنا نشناسد و همه در یک مسیر آن هم خدمت به مردم و غلبه بر سختی‌ها که در نهایت عزت ملی برای ایران اسلامی را به همراه داشته باشد، نیاز داریم، روحیه‌ای یکپارچه تا با تمام توان و تکیه بر این موج همبستگی بتوان بر آن متکی و در مسیر حل مشکلات حرکت کرد.
وقتی جهش تولید، بیانیه گام دوم و اقتصاد مقاومتی چراغ راه می‌شود و برنامه‌های دانش بنیان
و مسئله محور پیش رو قرار می‌گیرند در این بزرگراه به وجود آمده با نشان خدمت دیگر خط کشی‌های سیاسی هیچ معنایی ندارند و مردم محوری بر هر تقسیم‌بندی دیگری ارجحیت و اولویت پیدا می‌کند.
احترام به همه افکار و سلایق سیاسی در جایگاه خود لازم است و همین تنوع نگاه باعث بروز ایده‌ها و دیدگاه‌های مختلفی در موضوعات روز می‌شود اما نباید این تفاوت نگاه به ابزاری جهت حذف برخی توانمندی ها، خط کشی و فاصله‌اندازی در میدان خدمت و تصمیم‌سازی موثر تبدیل شود.
زیرا کشور زمانی به رشد و بالندگی می‌رسد و مشکلات پیش رو کنار می‌روند که بتوان تمام توانمندی‌های موجود را برای خلق فرصت‌های جدید در کنار یکدیگر فعال کرد و شاهد پویایی همه جانبه شد، یعنی تبلور اندیشه‌ای که از اصولی‌ترین موارد مورد تاکید در رویکرد اقتصاد مقاومتی است.
سایر اخبار این روزنامه