بازگشت٣هزار ميليارد از اموال بابك زنجاني

سخنگوي قوه قضائيه با اشاره به آثار دوره تحول دستگاه قضا، از اقبال گسترده مردم از عملکرد اين دستگاه در سال98 در مقايسه با سال‌هاي گذشته خبر داد. غلامحسين اسماعيلي در ارتباط با آثار دوره تحول در قوه قضائيه در حوزه رضايتمندي مردم، اظهار کرد: در افکارسنجي‌هايي که انجام شد، عملکرد سال 98 در مقايسه با سنوات قبل شاهد اقبال گسترده مردم بوديم. سخنگوي قوه قضائيه افزود: آنجا که خيلي کم، آثار تحولي را ابراز کردند، گفتند، حدود 40 درصد از دوره‌هاي گذشته بهتر بود و تا 80 درصد بازخورد مثبت را داريم. اهم اظهارات سخنگوي قوه قضائيه در ادامه آمده است.
سامانه جديدي را براي افکارسنجي از مردم راه‌اندازي کرديم. قريب به 77 درصد کساني که در اين بازه زماني کوتاه از طريق اين سامانه اظهارنظر کردند، از عملکرد و رفتارها ابراز رضايت کردند. اين يکي از ابزارهاي مردمي شدن قوه قضائيه است.
در خصوص کوه‌خواري و ساخت ويلا در لواسانات اقدامات متعددي انجام داديم که يک بخش آن اقدامات پيشگيرانه است. در لواسانات و رودبار قصران فشم متوجه شديم زميني بالغ‌بر 2هزار هکتار متعلق به دولت به دليل اينکه اقدامات لازم براي اخذ سند انجام نشده است، افرادي شروع به تصرف قطعه‌قطعه اين زمينه بالغ بر 2هزار و 200 هکتاري کردند که اين زمين را احيا کرديم. رسيدگي‌هايي قضايي در حوزه لواسانات انجام داديم و به موضوع اراضي موسوم به کلاک ورود کرديم. سند اين اراضي به وضعيت خود بازگشت و تمامي اقدامات غيرقانوني اين اراضي ابطال شد و ساخت‌وسازها تخريب مي‌شود.
جمعي از متوليان در خواب تشريف دارند، ماموريت ما اين است که آنها را بيدار کنيم. بايستي زمينه‌هاي بروز اين‌گونه مفاسد را از بين برد و در جاهايي که اين تجاوز و تعدي را انجام مي‌دهند مجازات‌هاي عبرت‌آموز را اعمال کنيم.


بابک زنجاني داخل زندان است و بخش زيادي از اموال وي به وزارت نفت تحويل داده شده است. نزديک به 3هزار ميليارد تومان از اموال بابک زنجاني به وزارت نفت تحويل داده شده است.
ارقام قابل‌توجهي از اموال و دارايي‌هاي به‌تاراج‌رفته از بانک سرمايه و صندوق ذخيره فرهنگيان با پيگيري‌هاي دستگاه قضايي بازگردانده شده است و در همين ايام يکي از متهمان اين پرونده بخش قابل‌توجهي از اين پول‌ها را به بانک بازگردانده است. بخشي از اين پرونده هنوز درحال طي کردن فرايند قضايي است، خبر آزادي برخي محکومان اين پرونده خبر کذبي بود.
برخي از اين افراد {درپي اعطاي مرخصي به زندانيان در ايام شيوع کرونا} به مرخصي آمدند، اما همه ليست اعلامي در داخل زندان هستند و هيچ تقليلي در ميزان مجازات اين افراد انجام نشده است.
پرونده اکبر طبري از اولين پرونده‌هايي بود که در دوره مسئوليت جديد قوه قضائيه آغاز شد و کار تحقيقات مقدماتي اين پرونده بيش از يک‌سال زمان برد و با تحقيقات کاملا دقيق، فني و همه‌جانبه، ابعاد و زواياي اين پرونده در مرحله دادسرا رسيدگي شد و يافته‌هاي خوبي هم به دست آمد، نهايتا بخش اصلي اين پرونده که ناظر به 21 نفر از متهمان است، با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال شده و مردم ما شاهد اين هستند که چهار، پنج جلسه دادگاه تا الان برگزار شده است. ..
ادامه در صفحه 6