گزارش وزیران امور خارجه، بهداشت و رئیس بانک مرکزی به هیئت دولت

در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، وزیر امور خارجه گزارشی را از مسائل مورد بررسی در جلسه شورای امنیت و روند انزوای آمریکا در جهان، ارائه داد.
به گزارش ایسنا، در جلسه روز چهارشنبه همچنین رئیس کل بانک مرکزی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به ترتیب درخصوص وضعیت اقتصادی کشور و حادثه آتش‫سوزی در مرکز درمانی سینا اطهر تهران، به هیئت وزیران گزارش دادند و رئیس جمهور دستورات لازم را در هر مورد صادر کرد.
در ادامه جلسه، اعضای دولت به بحث و بررسی پیرامون برخی از پیشنهادات دستگاه های اجرایی پرداخته و آنها را به تصویب رساندند.
هیئت وزیران با اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار بصورت هزینه‫ای و تملک دارایی‫های سرمایه ای بابت تسویه تنخواه به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع سیل در اردیبهشت سال جاری به اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی مناطق شهری و روستایی، اسکان موقت، تامین وسایل اولیه زندگی و رفع مشکلات به وجود آمده در تاسیسات زیربنایی، پل ها و معابر در برخی از مناطق استان اصفهان، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص یافت.


دولت همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را موظف کرد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.
دولت در راستای تامین منابع مالی مورد نیاز برای بهسازی فضاهای سکونتی و نوسازی مسکن روستایی، با افزایش سقف تسهیلات فردی اعطایی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی موافقت کرد.
به موجب این تصمیم، سقف فردی تسهیلات مذکور برای ۲۰۰ هزار واحد، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۹ تعیین شد.
هیئت وزیران همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد نسبت به تعیین بانک‫های عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25000 نفر با ضمانت سفته زنجیره ای در سال ۱۳۹۹ اقدام کند.
سود سهم متقاضی برای این تسهیلات (۵) درصد است و سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات موضوع این تصویبنامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینههای یاد شده را پس از اعلام بانک مرکزی از محل منابع مصوب مربوط در قانون بودجه سنواتی به بانک های عامل پرداخت نماید. این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست.
سایر اخبار این روزنامه
حریق و انفجار در کلینک سینا شمیران تهران، 19 کشته و 24 زخمی بر جا گذاشت رقص آتشین مرگ در اتاق عمل علیرضا صدقی فرصت‌هایی که دریغ می‌شوند فرمانده کل ارتش: پدافند هوایی وابستگی به خارج از کشور ندارد نرخ بهره اقتصاد منفی ۲۰ درصد است ضرورت فعال شدن دیپلماسی راه‌ها چه نمایشگاه‌های هنری‫ای در پایتخت دایرند؟ از نمایشگاه‌های برخط تا دیوارهای گالری «ابتکار» رابطه مستقیم میان اجرایی شدن وعده‌ها و اعتماد عمومی را بررسی کرد اقتصاد روی خط وعده در بیانیه اجلاس مجازی فوق‌العاده کشورهای ضامن صلح آستانه، از سوی ایران، روسیه و ترکیه مطرح شد رئیس‌جمهوری: کاه را کوه کردن از مشکلات کشور گره‌ای باز نکرده و هنر نیست دعوت روحانی از گروه‌های سیاسی به وحدت و تعامل رئیس مجلس در پیام‌های جداگانه به مقامات بین‌المللی و روسای مجالس جهان خواستار ورود به مسئله فلسطین شد گزارش وزیران امور خارجه، بهداشت و رئیس بانک مرکزی به هیئت دولت رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: مسئولان باید در استفاده از ماسک پیش‌قدم باشند جراحی باز سیاست دولت امین جمشیدزاده*- در علم پزشکی جراحی قلب باز روشی است که در آن جراح قفسه سینه