محدوديت در واردات گوشي صحت ندارد

آرمان ملي: سخنگوي دولت گفت که در قرارداد 25ساله با چين هيچ مساله محرمانه‌اي وجود ندارد. علي ربيعي گفت: نگراني ستاد کرونا از تداوم و تداخل کرونا با آنفلوآنزا در پاييز است و برهمين اساس افزايش تخت‌ها و زيرساخت‌ها با سرعت زياد کماکان ادامه دارد. استفاده از ماسک از انتقال ويروس کرونا 99 درصد جلوگيري مي‌کند. اهم اظهارات علي ربيعي در ادامه آمده است:
قسط دوم برداشت از صندوق توسعه ملي براي وزارت بهداشت با دستور رئيس‌جمهور در حال انجام است. مطالبات پرستاران امسال بايد پرداخت شود. گفته شده بود که واردات گوشي بالاي 300 يورو ممنوع شد، هيچ تصميمي در اين خصوص گرفته نشده و ابلاغي صورت نگرفته و تغيير رويه‌اي نيز انجام نشده است. ما 27ميليارد دلار مطالبه ارزي داريم که از سال 97 بايد به کشور بازمي‌گشته و متاسفانه اين اتفاق نيفتاده است.
بمب‌گذاري‌: فرضيه‌هاي مربوط به علت حادثه از ساعات اوليه مورد بررسي قرار گرفته است. اين حادثه تلفات جاني نداشته است. هيچ مواد راديواکتيوي در نطنز وجود نداشته و تاثيري بر روند فعاليت‌هاي مرتبط با فعاليت‌هاي هسته‌اي نداشته است. صنعت هسته‌اي ايران صلح‌آميز است و اين موضوع قابل توقف نيست. از ابتداي وقوع حادثه برخي فعالان رسانه‌اي که با موساد کار مي‌کنند در يک اقدام برنامه‌ريزي‌شده و هماهنگ، تلاش کردند که تصويري قدرتمند از رژيم‌صهيونيستي نشان دهند و اين حادثه را به رژيم‌صهيونيستي مرتبط کردند. هرچند مقامات سياسي اين رژيم گفتند از وقوع اين حادثه استقبال مي‌کنند اما از پذيرش مسئوليت خودداري کردند.
قرارداد 25ساله ميان ايران و چين: برخي از اين سوال‌ها و شبهاتي که مطرح شد، پرسش واقعي افکار عمومي است و برخي ديگر نه. هيچ‌چيز محرمانه‌اي با مردم نداريم و بايد به سوال‌هايي که مدنظر مردم است پاسخ داده شده و شبهه‌هايي که در اذهان نخبگان و مردم ايجاد شده برطرف شود. موارد مطرح‌شده را که دنبال کردم احساس کردم تعدادي از شبهات به‌عنوان يک خط از سوي افرادي که هيچ دلسوزي‌اي براي ايران ندارند و وضعيت کنوني مردم ايران هم براي آنها هيچ اهميتي ندارد مطرح شده چرا که ترسيدند اين قرارداد راهي براي برون‌رفت ايران از مشکلات کنوني و بهبود شرايط آينده کشور باشد. در ملاقاتي که آقاي شي با رهبري داشتند اين قرارداد مطرح شد، در سفر سال گذشته‌ آقاي ظريف به چين هم اين موضوع مطرح شد و اصلا چيز جديد و پنهاني‌اي وجود ندارد.


رفتن مجدد پرونده ايران به شوراي امنيت نقص آشکار و نابخشودني قطعنامه 2231 شوراي امنيت مي‌دانيم، در صورت وقوع اين اتفاق به همه شرکت‌کنندگان در برجام و آمريکا واکنش ايران اعلام شده، همه آنها ما به جديت ايران اشراف دارند اينکه در شوراي امنيت همه بر اهميت برجام تاکيد داشتند مهم است و دست رد زدن همه به سينه آمريکا نکته‌اي قابل تامل است. شوراي امنيت نمي‌تواند در برخورد با قطعنامه 2231 گزينشي رفتار کند، بايد از بازگشتن قانون جنگل جلوگيري کرد، در غير اين صورت هيچ‌کس از اين شرايطي ايمن نخواهد بود و اين آزمون بزرگي درباره تمدن بشري است که مي‌تواند زمينه‌سازي براي تعاملات جهاني باشد. براساس قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل واردات و صادرات تسليحات به مدت 5 سال محدود شده که در اکتبر 2020 و در آغاز ورود به ششمين سال بايد منقضي شود. اين موضوع يکي از مواد صريح قطعنامه است و اعتقاد داريم که اين بايد به‌طور کامل انجام شود.
هيجانات هميشه در بورس وجود داشته است، قيمت‌ها بالا و پايين مي‌روند، فعالان بورس با اين نوسانات آشنايي دارند، بازدهي در اقتصاد با ريسک همراه است و هر چه ريسک بالا رود، بازدهي بيشتر مي‌شود. امروز هم در ستاد اقتصادي دولت باز هم بورس از مباحث اصلي بود، با توجه به تاکيد رئيس‌جمهوري تلاش دولت بر اين خواهد بود که هيجان‌زدگي کاذب نبايد بر بازار بورس تاثيرگذار باشد.
افزايش قيمت بسته‌هاي اينترنتي در دولت مطرح شد؛ افزايش تعرفه اينترنت توسط دو اپراتور تاييد وزارت ارتباطات را ندارد. سازمان حمايت از حقوق مصرف‌کننده و سازمان تعزيرات قطعا بايد با اين افزايش قيمت برخورد کنند؛ قيمت بايد به رقم سابق خود برگردد و مبالغ مازاد دريافت‌شده نيز بايد به حساب مردم (مشتريان) بازگردانده شود. اين افزايش 100درصدي خيلي تعجب‌برانگيز بود. وزارت ارتباطات مکلف شد تا با تخلف قانوني و مقرراتي اين دو اپراتور برخورد کند.