دولت برای رفع مشکلات و بهبود شرایط زندگی مردم تلاش می‌کند

رئيس‌جمهور با اشاره به شرايط سخت اقتصادي و معيشتي مردم به‌واسطه تحريم‌ها و شيوع بيماري کرونا، بر ضرورت همکاري، همدلي و تلاش سه قوه در راستاي حل مسائل و مشکلات اقتصادي و بهبود اوضاع زندگي مردم تاکيد کرد. ايسنا نوشت، حسن روحاني در جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي قواي سه‌گانه با اشاره به اينکه اين شورا پس از خروج آمريکا از برجام و اعمال تحريم‌هاي ظالمانه عليه ملت ايران و تحميل جنگ اقتصادي تشکيل شده است، گفت: در جلسه‌اي رهبر معظم انقلاب با تاکيد بر ضرورت آمادگي و هماهنگي همه ارکان کشور در مقابله با جنگ اقتصادي دشمن فرمودند که فرمانده اين جنگ بايد رئيس‌جمهور باشد و ساير قوا نيز بايد در کنار دولت به ميدان بيايند.
وي با بيان اينکه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي به منظور اتخاذ تصميمات خاص و مناسب در شرايط ويژه اقتصادي تشکيل شده است، بيان کرد: بر اين اساس مقرر شده تصميماتي که نياز به هماهنگي ميان قوا دارد، با تاييد رهبر معظم انقلاب، براي همه لازم‌الاجرا باشد. رئيس‌جمهور با اشاره به تصميمات مهمي که طي دو سال گذشته در اين جلسه اتخاذ شده است، افزود: تاکنون با همه مشکلات موجود با‌هماهنگي و همدلي توانسته‌ايم از شرايط مشکل پيش آمده در گذشته عبور کنيم و در فرصت يک‌ساله پيش‌رو نيز سه قوه مي‌توانند در کنار يکديگر تصميمات موثري را براي شکوفايي اقتصاد کشور اتخاذ کنند.
روحاني با بيان اينکه امروز به واسطه تحريم‌ها و شيوع بيماري کرونا، کشور در شرايط سختي از لحاظ اقتصادي قرار دارد، تاکيد کرد: به‌رغم همه مشکلاتي که در بخش‌هاي مختلف، اعم از واردات، صادرات، فروش نفت و تامين ارز با آنها مواجه هستيم، اما دولت مصمم است که در راستاي رفع مشکلات و بهبود شرايط سخت زندگي مردم با همه توان تا آخرين لحظه تلاش کند. رئيس‌جمهور با ابراز تشکر از بيانات راهگشاي مقام معظم رهبري که نقشه راه سه قوه را در مسير همکاري و هم‌افزايي ترسيم کرده‌اند، اظهار اميدواري کرد: مسئولان قواي سه‌گانه با همدلي و هماهنگي و اتخاذ تصميمات مناسب بتوانند شرايط کشور را به بهترين وجه پيش برده و موجب کاهش مشکلات مردم و بهبود معيشت آنها شوند.
پس از سخنان رئيس‌جمهور، آيت‌ا... رئيسي، رئيس قوه قضائيه با تاکيد بر ضرورت همکاري همه ارکان کشور براي حل معضلات اقتصادي گفت: مردم از همه مسئولان انتظار دارند تا براي حل معضلات معيشتي و اقتصاد کشور اقدامات موثري انجام داده و همه مسئولان در هر سه قوه بايد در کنار يکديگر با يک برنامه منسجم در مسير رفع مشکلات مردم اقدام کنند. همچنين محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه حل مشکلات اقتصادي کشور را دغدغه اصلي قوه مقننه و نمايندگان مجلس برشمرد و با تاکيد بر آمادگي مجلس شوراي اسلامي با دولت در جهت حل مشکلات افزود: با هماهنگي، همراهي و انسجام در تصميم‌گيري‌ها از سوي همه قوا و مسئولان در سطوح مختلف کارشناسي، تصميم‌سازي و تصميم‌گيري، مي‌توان اقدامات موثري براي حل اين مشکلات اقتصادي انجام داد.


در اين جلسه رئيس کل بانک مرکزي گزارشي از وضعيت بازار ارز و روند تامين ارز مورد نياز براي واردات کالاهاي اساسي و ضروري کشور ارائه کرد. روساي سه قوه ضمن حمايت از برنامه‌هاي بانک مرکزي براي ايجاد ثبات در بازار ارز، بر لزوم تشويق و حمايت همه‌جانبه از رشد صادرات غيرنفتي و بازگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد تاکيد کردند.