#اعدام_نکنید ترند اول توئیتر جهانی شد تکذیب خبر توقف اجرای حکم ۳ جوان معترض آبان ۹۸

اعلام خبر تایید حکم اعدام سه جوان در ارتباط با حوادث آبان 98 در دیوان عالی کشور – با امکان تغییر در فرآیندهای دادرسی همچون اعمال ماده 477 – از سوی سخنگوی قوه قضائیه باعث شد که شامگاه سه‌شنبه، هشتگ #اعدام_نکنید برای جلوگیری از اعدام این سه متهم ترند اول شبکه‌های اجتماعی شود.
به دنبال این رویداد، خبرگزاری فارس در خبری، با اشاره به پیگیری یکی از خبرنگارانش، از دستور اعمال ماده 477 از سوی رئیس قوه قضائیه خبر داد. اما ساعتی بعد، مرکز رسانه قوه قضائیه و نیز خبرگزاری میزان، وابسته به این قوه، این خبر را رد کردند. در اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضائیه آمده است: «درپی انتشار خبری در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر صدور دستور اعاده دادرسی سه متهم اعدامی حوادث آبان ماه، مرکز رسانه قوه قضائیه ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد همچنان که روز سه‌شنبه سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری گفته  «ممکن است در فرآیند قانونی اجرای احکام، دادرسی‌های فوق‌العاده مانند اعمال ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توام با تغییر کند». طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه  در این پرونده نیز در صورت وصول درخواست، قوه قضائیه طبق روال قانونی به آن رسیدگی خواهد کرد اما تا کنون درخواستی از جانب وکلای متهمین واصل نشده است. با این حال وکلای این پرونده در شبکه‌های اجتماعی از اقدام به درخواست خود خبر داده‌اند. حال باید دید این فرآیند قضایی یا راهکارهایی مانند عفو، امکان تحقق خواسته جلوگیری از اعدام این سه تن را فراهم خواهد آورد یا خیر؟
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از میزان رعایت و اثرگذاری محدودیت‌های اخیر کنترل شیوع کووید19 در پایتخت گزارش می‎دهد محمدرضا ستاری چابهار و مزیت استراتژیک فراموش شده آیا مردم از نمایشگاه کتاب آنلاین استقبال می‌کنند؟ کتاب‌ها روی قفسه‌های سست صفر و یک رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد ۱۰ میلیون تهرانی تحت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم زلزله ۷ ریشتری #اعدام_نکنید ترند اول توئیتر جهانی شد تکذیب خبر توقف اجرای حکم ۳ جوان معترض آبان ۹۸ «ابتکار» تاثیر طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی بر حوزه املاک را بررسی کرد دو روی سکه طرح جدید کنترل بازار مسکن ناآشنایی با کار یا اختلافات درون جریانی؛ کدام یک باعث گلایه‌های فراوان از بالانشینان مجلس است؟ رئیس‌جمهوری:سخت‌ترین سال پایانی همه دولت‌ها سال پیش روی دولت دوازدهم است مرور روحانی بر سرگذشت برجام در سالروز توافق کاظمی دنبال چیست؟ رمزگشایی از سفر نخست وزیر عراق به ایران و عربستان دیالیز سیاست و ریکاوری بودجه امین جمشیدزاده * زندگی کرونایی آنه‫ای