دیروز سهیل امروز روح الله

آفتاب یزد- گروه شبکه: خبر درگذشت روح‌الله رجایی سردبیر روزنامه جام جم، اهالی رسانه را داغدار کرد، پیش‌از آن هم اهالی رسانه داغدار درگذشت سهیل گوهری یکی دیگر از چهره‌های عرصه رسانه بودند، این طور که
معلوم است کرونا این بار اهالی رسانه را نشانه گرفته و
از بین آن‌ها قربانی می‌گیرد. اما دکتر روح‌الله رجایی سردبیر
روزنامه جام جم بود که روز یکشنبه به‌دلیل بیماری کرونا در بیمارستان نور افشار هلال احمر درگذشت. وی متاهل و دارای سه فرزند بود، متولد 1361 و دانش‌آموخته مقطع دکترای رشته علوم ارتباطات بود که از سال 1380 روزنامه‌نگاری را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد. رجایی سابقه حضور در رسانه‌های مختلف از جمله روزنامه همشهری، همشهری جوان و تهران امروز را در کارنامه داشت.


او همچنین مدتی را به‌عنوان معاون اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر مشغول به فعالیت بود.
> واکنش اهالی رسانه
اما فوت این روزنامه نگار غم بزرگی بر دل اهالی رسانه نشاند. از همین رو آنها با پیام‌هایی درگذشت روح الله رجایی را تسلیت گفتند. مهدی فروتن، روزنامه نگار در صفحه توییتر خود نوشت: «ما سلاح‌مان دعا بود و اشک و خدا دوست‌ترت داشت و برد پیش خودش. چند روز پیش خواهرت نوشته بود: «برادرم خوب می‌شود و می‌بیند چه دوست‌های خوبی دارد» و افسوس… خدایا گواهی می‌دهم جز خیر و خوبی از روح‌الله رجایی ندیدم. برادرم! می‌دانی که ما در همه قنوت‌هایمان برایت امن یجیب خواندیم…»
زهرا کشوری، خبرنگار روزنامه ایران نیز با اشاره به فوت روزنامه نگاران در روزهای اخیر نوشت: «حتی مایی که کرونا رو جدی گرفتیم و از روز اول رعایت کردیم، هرگز فکر نمی‌کردیم سوگوار دوستانمان‌ باشیم! روزگار شوخیش گرفته یک شوخی تلخ! چه اسم‌هایی اعلامیه می‌شوند در چند خط که هرگز توان بیان تلخی را ندارد.»
محمد مبین، مدیر عامل برنا هم نوشت: «این روزها خبرهای بد پشت سر هم آوار می‌شوند روی سرمان خداحافظ آقای سردبیر».
شهریار شمس مستوفی، سردبیر همشهری هم خبر فوت رجایی را باورنکردنی خواند و نوشت: «اما در ایامی هستیم که هر باور نکردنی باور پذیر است».
> واکنش کاربران
خبر فوت روح الله رجایی درشبکه‌های اجتماعی نیز با واکنش‌هایی روبه رو بود.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« با خبر فوت روح الله بی‌حس شدم. فکر‌ می‌کنم فقط اندام حیاتی‌ام کار می‌کنه و اعصابم به مرز بی‌تحریکی رسیده، الان باید عزا بدارم گریه کنم، بشینم نوحه و نوا کنم اما نه....این بلای آخرالزمانی است »
دیگری نوشت:« دقیقا یک هفته قبل روز دوشنبه بود که برای اولین و آخرین بار مرحوم روح الله رجایی را در جلسه‌ای دیدم. نمی‌شناختمش، اما تیپ ساده اش، صورت مرتب، تی شرت آستین کوتاهش، خنده‌اش و نوع واکنش سایر حضار به آمدنش برایم خیلی
جالب بود»
کاربران دیگر نوشته اند:« خبردرگذشت روح الله رجایی که درمیان اهالی رسانه به حسن اخلاق وصفا شهرت داشت، تاثربرانگیز بود. فقدان این جوان مومن رابه خانواده،دوستان،همکاران وی درروزنامه جام جم واصحاب رسانه تسلیت میگم»، « خیلی سخته یه کسایی رو که اینجا باهاشون روز و شب گذروندیم و گپها زدیم و نفس‌ها کشیدیم و یهو بشنویم دیگه نیست! روح الله رجایی دیگه نیست»، « کم می‌شناختمش اما در همین اندازه کم هم عالی بودی برادر»، «روح الله رجایی رو نه دیدم نه میشناسم اما عجز و لابه و گریه‌های رفیقاشو که دیدم، من هم گریه کردم و براش دعا کردم خوشبحالش که رفیقاش انقدر هواشو دارن»، «داغ رفیق سخت است اما سخت‌تر از آن این است که انگار دیگر صدای‌مان به آسمان نمی‌رسد. روح‌الله رجایی خوب زندگی کرد، مصداق مفهوم رفاقت بود و من شهادت می‌دهم جز خیر و خوبی و معرفت از او ندیدم »،« از روح الله رجایی یک خاطره دارم که در همان تنها دیدارمان رخ داد.خوشنام بود و محترم و داغداری رفقایش نشان می‌دهد اینکه کم می‌شناختمش از بدبیاری من بوده»، « تا میایی به خودت بیایی نفر بعدی با کرونا از بینمون رفته»، «رفقامون، همکارامون دارن از دست می‌رن. خدایا به دادمون برس تازه دیروز ختم رفیقمون سهیل گوهری رو برگزار کردیم، هنوز تسلیتامون به هم تموم نشده بود که روح الله رجایی هم رفت.»، «دو عضو جامعه رسانه‌ای طی روزهای اخیر بر اثر کرونا از دست رفته‌اند. چند روز پیش سهیل گوهری و امروز روح الله رجایی. خانواده‌های بسیاری داغدار شده‌ و رفقایی دلسوخته. تنها کاری که از ما به‌غیر از تسلیت گفتن برمی‌آید توصیه به ماسک زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است»،« قلبم فشرده شده از غم خبر رفتنت عزیز دلم»
> در مورد سهیل گوهری
گفتنی است که چندی پیش کرونا جان یکی دیگر از اهالی رسانه به نام سهیل گوهری را گرفت. وی در سال ۱۳۵۸ متولد شده بود و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق ادامه داد و از سال ۱۳۸۴ فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز کرده بود. او به عنوان روزنامه‌نگار حوزه اجتماعی، با پوشش دادن اخبار شورای شهر تهران فعالیت می‌کرد و مدتی نیز با هیئت اتومبیل رانی استان تهران همکاری کرد. سهیل گوهری فعال سیاسی اصلاح‌طلب، عضو شورای سیاستگذاری حزب ندای ایرانیان و عضو کمیته ورزش شورای شهر تهران بود. او در ۱۸ تیر ۱۳۹۹ به سمت مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال منصوب شد و کمتر از ۲۴ ساعت بعد استعفا داد.