پوکر قهرمانی پرسپولیس

آرمان ملي: هفته بيست و ششم ليگ برتر در حالي روزهاي پنجشنبه و جمعه برگزار شد که پرسپوليس با برتري مقابل نفت مسجدسليمان موفق شد چهارمين قهرماني متوالي خود در ليگ برتر را کسب کند. در مهمترين ديدار ها تيم سپاهان به تساوي رسيد. استقلال برد را با تساوي عوض کرد و جدال شهرخودرو و تراکتور برنده اي نداشت.
قهرماني پرسپوليس
در آخرين مسابقه اين هفته، شب گذشته تيم هاي پرسپوليس و نفت مسجدسليمان به مصاف هم رفتند. پرسپوليسي‌ها بازي را بهتر شروع کردند و خيلي زود اين فرصت را داشتند تا با ضربه سر بشار رسن به گل برسند. در ادامه نفتي‌ها خودشان را پيدا کردند و رفته رفته جلو کشيدند و در همان دقايق ابتدايي موقعيت خطرناکي را به دست آورند که توپ با خوش شانسي سرخ‌پوشان به بيرون رفت. در دقيقه 39، ارسال سرخ‌پوشان از سمت چپ دفاع نفت مسجدسليمان را علي عليپور، وارد دروازه نفت مسجدسليمان کرد. در دقايق پاياني نيمه نخست سرخ‌پوشان روي يک ضربه ايستگاهي به گل ديگري رسيدند. اما کمک داور اين مسابقه آن را به دليل آفسايد نپذيرفت. در نيمه دوم هرکدام از تيم ها يک گل به ثمر رساندند. دقيقه 58 پاس عمقي از نعمتي براي عبدي در شرايطي که نفتي‌ها به گمان آفسايد ايستاده بودند، با تکضرب اين مهاجم گل دوم سرخ ها را به نام او ثبت کرد. دقيقه 71 حسين ابراهيمي که ارسالش با برخورد به دست سيدجلال حسيني پنالتي اعلام شده بود، خودش اين ضربه را با قدرت زد که به رغم برخورد به پاي بوژيدار توپ وارد دروازه شد تا نتيجه بازي دو بر يک به سود پرسپوليس شود. اين نتيجه تا پايان وقت قانوني و 7 دقيقه وقت اضافه باقي ماند تا پرسپوليس سريعترين قهرماني تاريخ ليگ برتر را به نام خود ثبت کند و اولين تيمي باشد که چهارقهرماني متوالي در رقابت هاي ليگ را کسب کرده است.
تبريک علي دايي


علي دايي در اينستاگرامش قهرماني پرسپوليس را تبريک گفت. پرسپوليس با برتري مقابل نفت مسجد سليمان به مقام قهرماني ليگ برتر رسيد و براي چهارمين سال پياپي کاپ قهرماني را از آن خودش کرد. علي دايي اسطوره فوتبال ايران با انتشار عکسي در اينستاگرامش قهرماني سرخپوشان را تبريک گفت.
برد سپاهان
در چهارچوب رقابت‌هاي هفته بيست‌وششم ليگ‌برتر فوتبال، روز پنجشنبه تيم‌هاي سپاهان و صنعت‌نفت آبادان در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف يکديگر رفتند و اين دو تيم در شرايطي رودرروي يکديگر قرار مي‌گرفتند که ناکامي هر دو تيم در هفته‌هاي اخير باعث حساسيت دوچندان اين ديدار شده بود. بازي با حملات پردامنه سپاهان آغاز شد و شاگردان امير قلعه‌نويي در دقيقه15 توسط مهدي‌زاده به گل رسيدند. نيمه نخست البته براي سپاهان به‌خير نگذشت و اخراج رفيعي در دقيقه45 سپاهان را يک نيمه 10نفره کرد. در نيمه دوم اما سپاهان با يک يار کمتر بازي را در اختيار داشت و با مديريت بازي و ارائه يک بازي کنترلي تک‌گل خود را حفظ کرد و پس از 3 هفته 3 امتياز را کسب کرد.
توقف استقلال
تيم‌هاي استقلال و نساجي مازندران در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف يکديگر رفتند. دو تيم بازي را طوفاني شروع کردند و هر دو موقعيت‌هاي خوبي را در همان دقايق ابتدايي روي دروازه يکديگر به‌دست آوردند. هرچه از زمان بازي گذشت اين تيم ميزبان يعني استقلال بود که توپ و ميدان را به‌دست مي‌گرفت و حريف شمالي خود را به عقب مي‌فرستاد. به‌نظر مي‌رسيد شاگردان مجيدي برنامه ويژه‌اي براي فضاي خالي پشت مدافعان نساجي و ارسال توپ‌هاي بلند به آن منطقه داشتند. آنها همچنين روي حرکت وريا غفوري از سمت چپ دفاع نساجي حساب باز کرده بودند تا او با ارسال فرصت سرزني را در اختيار دياباته قرار دهد. با اين حال اشتباهات آبي‌پوشان زياد بود و نساجي سعي در استفاده از اين نقطه‌ضعف استقلال داشت و بلافاصله پس از توپ‌گيري از بازيکنان حريف، توپ را به علي شجاعي مي‌رساندند تا با حرکاتش دفاع استقلال را مورد آزار قرار دهد. اواخر نيمه اول هر دو تيم شکل هجومي به خود گرفتند و نفوذ قائدي به قلب دفاع نساجي، عاشوري را مجبور به خطاي پنالتي کرد. دياباته توپ را به مرکز دروازه فرستاد اما برتري آبي‌پوشان 2دقيقه بيشتر دوام نياورد و شوت محمد ميري از فاصله تقريبا 40متري بازي را به تساوي و روحيه را به اردوي نساجي برگرداند و دو تيم با تساوي يک بر يک راهي رختکن شدند. نيمه دوم نيز استقلال و نساجي عقب ننشستند اما اين‌بار اين نماينده قائمشهر بود که بازي را در ورزشگاه آزادي به‌دست گرفت. اشتباهات انفرادي فراوان و بي‌برنامگي استقلال باعث شد تا حملات آنها بي‌نتيجه باقي بماند. نظم دفاعي آبي‌هاي تهران به‌هم خورده بود و شاگردان «فکري» سعي در استفاده از اين خلل داشتند. هرچه از زمان بازي گذشت مسابقه متعادل‌تر شد و خبري از هجوم بي‌امان روي دروازه‌هاي يکديگر از سوي دو تيم نبود. با اين حال اشتباهات سريالي مدافعان استقلالي همچنان ادامه داشت اما هافبک‌هاي نساجي دقت کافي را نداشتند و نتوانستند به‌خوبي بازي سازي کنند. دقايق انتهايي مسابقه شاگردان مجيدي پيش کشيدند ولي حاصلي در بر نداشت و چندين‌بار بازيکنان نساجي اين فرصت را داشتند که حتي در ضدحمله استقلال را غافلگير و همين يک امتياز را هم از دست شاگردان مجيدي خارج کنند.
ساير ديدارها
در ديگر ديدارهاي روز پنجشنبه ماشين‌سازي در تبريز با نتيجه 2 بر يک از گل‌گهر شکست خورد. مسابقه شهرخودرو- تراکتور و پيکان- پارس‌جنوبي با نتايج مشابه و تساوي بدون گل به پايان رسيد. فولاد در اهواز با نتيجه 2 بر يک ذوب‌آهن را از پيش‌رو برداشت. شاهين‌بوشهر و سايپا به تساوي يک بر يک رضايت دادند.