ضرورت محاکمه عاملان تروریسم اقتصادی


رییس قوه قضاییه گفت: این اتفاقی که در امارات افتاد و پیوندی که با صهیونیستها و آدم کشها و کودک کشهای تاریخ برقرار کردند، چهره ارتجاع عرب را روشن میکند. به گزارش ایسنا سیدابراهیم رییسی در آیین بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: مگر می شود امروز در دنیا ظالمان و مستکبران با تکیه بر زور، قهرمان مبارزه با تروریسم را در یک کشور دیگر ترور کنند و مورد مواخذه قرار نگیرند؟ این مساله حتما باید در یک دادگاه صالح بینالمللی مطرح شود و عاملان آن مورد محاکمه قرار گیرند.

رییسی به موضوع تروریسم اقتصادی اشاره کرد و گفت: حتما باید عاملان تروریسم اقتصادی که عرصه را برای بسیاری از مردم دنیا تنگ کرده اند و در لبنان با محاصره اقتصادی برای مردم این کشور مشکل ایجاد کردند و در یمن نیز مردم را در سختی قرار دادهاند، برخورد شود و آنها مورد محاکمه قرار گیرند. وی با بیان اینکه امروز قدرت و نفوذ نظام جمهوری اسلامی در منطقه دشمن را عصبانی کرده است، گفت: امروز قدرت آمریکا از همه زمانها ضعیف تر است؛ همانطور که مشاهده شد، تلاش های این رژیم برای اعمال مجدد تحریم های تسیلحاتی علیه ایران به یک افتضاح برایش انجامید. رییسی خاطرنشان کرد: ماهها تلاش میکنند که یک تحریم تسلیحاتی برای ایران مجددا به تصویب برسانند؛ آنچه که نتیجه شد افتضاح آمریکا در دنیا و جلوی چشم همگان بود. رییس قوه قضاییه اخلاقی که جریان حقوق بشر غربی به دنبال آن است را اخلاقی انتفاعی عنوان کرد که بر اساس آن اگر به دیگران احترام میگذارد و اسم از مردم دیگر میبرد، برای حفظ منافع است.

رییسی افزود: نتیجه این حقوق بشر و این سیاست ورزی، تضییع حقوق انسانها، افزایش کلاهکهای هستهای، هفتاد سال ظلم به مردم فلسطین و این همه ظلمهایی است که در دنیا شاهد هستیم. وی با تاکید بر اینکه امروز مسئله حقوق بشر، مسئله بسیار محوری است که باید مورد توجه همه فرهیختگان در همه عالم باشد، گفت: مسئله اعتراض به بی عدالتی در آمریکا و در اروپا و ایستادگی مردم علیرغم گذشت بیش از دو ماه از حادثهای که اتفاق افتاد، نشاندهنده این است که این موضوع جرقهای بوده است و نقاب را از چهره آمریکاو اروپا کنار زده است.