یک نماینده مجلس از نامه روسای قوای قضائیه و مقننه به رهبری در انتقاد از شیوه فروش نفت در بورس خبر داد

تکل از پشت رئیسی و قالیباف به گشایش روحانی
نماینده نجف‌آباد گفت: روسای قوای مقننه و قضائیه در نامه‌ای به مقام معظم رهبری مخالفت خود را با تصمیم دولت درباره فروش اوراق سلف نفتی در بورس اعلام کرده و تاکید داشتند که این کار دولت خلاف آن چیزی است که در جلسه سران قوا مطرح شده است.
ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گشایش اقتصادی مدنظر دولت همان فروش اوراق سلف نفتی در بورس است، اما دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه را دور زده است چون آنچه که امروز اجرا شد با آنچه که دولت در جلسه سران قوا مطرح کرده، متفاوت است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: قرار بود طبق آنچه که در جلسه سران قوا مطرح شده اوراق سلف نفتی به قیمت قطعی و قیمت روز به مردم داده شود و مردم مختار برای فروش آن در هر لحظه‌ای باشند اما دولت این طرح را به گونه‌ای دیگر اجرا کرد، یعنی پول را از مردم می‌گیرد اما پرداخت پول به مردم را به دو سال بعد موکول کرده که این یعنی موضوع بر گردن دولت بعدی می‌افتد آن هم در دو سال بعد با سود 19 درصد داده می‌شود.
ابوترابی ادامه داد: با توجه به این موضوع روسای قوای قضاییه و مقننه در نامه‌ای به مقام معظم رهبری اقدام دولت برخلاف مصوب شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا را اعلام کرده و تاکید داشتند آنچه دولت اجرا می‌کند مغایر با این مصوبه است.
سایر اخبار این روزنامه
استفتاء جدید رهبر انقلاب درباره «رانت اطلاعاتی در بورس» استفاده از اطلاعات اقتصادی که موجب تضییع حقوق دیگران شود جایز نیست علیرضا صدقی انشقاق در جبهه اصولگرایی؟ دست رد شورای امنیت بر سینه آمریکا؛ گام بعدی چیست؟ جدل دیپلمات‌ها بر سر «ماشه» با وجود ویروس کووید 19 چه آینده‌ای در انتظار موسیقی کشور است؟ اشک موسیقی با ساز کرونا راهکارهای عبور از بحران ارزی کشور چیست؟ حل بحران ارز در گرو کنترل عرضه و تقاضا «ابتکار» حواشی پیرامون وعده گشایش اقتصادی دولت را بررسی کرد بوی ناخوش گشایش نفتی یک نماینده مجلس از نامه روسای قوای قضائیه و مقننه به رهبری در انتقاد از شیوه فروش نفت در بورس خبر داد وزیر امور خارجه: آمریکا می‌داند نمی‌تواند از «اسنپ‌بک» استفاده کند درصورت مقاومت در پس دادن املاک اسامی اعلام می‌شود خط و نشان شورا برای متصرفان املاک «بهشت» نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال مطالبه جدی مردم از مجلس یازدهم است پیشنهاد سرلشکر باقری برای امارات دمشق در واکنش به توافق امارات و اسرائیل صلح با اسرائیل وضع هیچ کشوری را بهتر نمی‫کند