دمشق در واکنش به توافق امارات و اسرائیل صلح با اسرائیل وضع هیچ کشوری را بهتر نمی‫کند

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد مذاکره با آمریکا تنها در صورت عقب‌نشینی این کشور از سوریه خواهد بود.
به گزارش ایسنا، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با المیادین گفت: اظهارات بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مقابل پارلمان بااهمیت بود. او دیدگاه واضحی به مسئولان و شهروندان برای مرحله آتی داد. اسد بر اهمیت این مسئله تاکید کرد که دیدگاه استراتژیک باید طرح‌هایی قابل اجرا داشته باشد. زبان مذاکره و تفاهم در حل هر مشکلی پایه و اساس است. مبارزه با فساد روند مستمری است و به تنها به کمپین‌های پراکنده محدود نمی‌شود.
وی تاکید کرد: دلیل هدف قرار دادن سوریه مرکزیت نقش دمشق در منطقه و محور مقاومت است. اینکه اسد تروریسم و قانون «سزار» و آمریکا و اسرائیل را به هم ربط می‌دهد مهم است چراکه بخشی از یک سناریو است. مطالبی که در این قانون آمده به این معناست که آنچه را می‌خواهند به آن‌ها بدهیم.
شعبان خطاب به آمریکایی‌ها گفت: تنها زمانی می‌توانیم مذاکره کنیم که از کشور ما عقب‌نشینی کنید.


وی افزود: نباید درباره خاک و کشورمان سهل‌انگاری کنیم. ما با اشغالگران تنها بعد از خروج از کشورمان مذاکره خواهیم کرد.
شعبان درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: نمی‌دانم منفعت ابوظبی درباره توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی چیست. به کشورهایی که به عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌پردازند می‌گوییم به چه دستاوردی می‌رسید؟
شعبان گفت: دشمن موفق شده این اندیشه را در ذهن بکارد که هزینه جنگ بالاست و هزینه صلح کمتر است. نمی‌دانم اگر امارات منفعتی در این عادی‌سازی داشته، اسرائیل چه چیزی را اجرا کرده است؟ کشورهای عربی شاهد تنش‌هایی هستند و دشمنان بیشتر از اینکه روی جنگ‌ها تمرکز کنند روی این تنش‌ها تمرکز می‌کنند. بخش اصلی جنگ علیه سوریه روانی است. مهم‌ترین ادوات مقابله اعتماد و آگاهی مردم است.
وی تاکید کرد: تسلیم شدن در برابر اسرائیل هیچ کشوری را بهتر از آنچه که هست نمی‌کند، بلکه برعکس است. آینده مردم کشورهای عربی در گرو داشتن قدرت و پایداری است. سرزمین‫مان برای ما عزیز است و در زمان مناسب آن را آزاد خواهیم کرد. این چیزی است که بشار اسد بر آن تاکید دارد.
شعبان گفت: روابطمان با دوستان ممتاز و استراتژیک است و ما به این روابط مطمئن هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
استفتاء جدید رهبر انقلاب درباره «رانت اطلاعاتی در بورس» استفاده از اطلاعات اقتصادی که موجب تضییع حقوق دیگران شود جایز نیست علیرضا صدقی انشقاق در جبهه اصولگرایی؟ دست رد شورای امنیت بر سینه آمریکا؛ گام بعدی چیست؟ جدل دیپلمات‌ها بر سر «ماشه» با وجود ویروس کووید 19 چه آینده‌ای در انتظار موسیقی کشور است؟ اشک موسیقی با ساز کرونا راهکارهای عبور از بحران ارزی کشور چیست؟ حل بحران ارز در گرو کنترل عرضه و تقاضا «ابتکار» حواشی پیرامون وعده گشایش اقتصادی دولت را بررسی کرد بوی ناخوش گشایش نفتی یک نماینده مجلس از نامه روسای قوای قضائیه و مقننه به رهبری در انتقاد از شیوه فروش نفت در بورس خبر داد وزیر امور خارجه: آمریکا می‌داند نمی‌تواند از «اسنپ‌بک» استفاده کند درصورت مقاومت در پس دادن املاک اسامی اعلام می‌شود خط و نشان شورا برای متصرفان املاک «بهشت» نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال مطالبه جدی مردم از مجلس یازدهم است پیشنهاد سرلشکر باقری برای امارات دمشق در واکنش به توافق امارات و اسرائیل صلح با اسرائیل وضع هیچ کشوری را بهتر نمی‫کند