استمداد وزارت بهداشت از نیروی انتظامی برای برخورد با سهل‌انگاران

آرمان ملي: بعد از گذشت 180 روز از آغاز شيوع کرونا در کشور، شمار قربانيان اين بيماري از 20هزار تن گذشت و به‌طور ميانگين روزانه 111 نفر جانشان را از دست دادند. همچنين در اين مدت 350‌هزار و 279 نفر به ويروس کوويد 19 مبتلا شدند که 302‌هزار و 528 نفر از آنها بهبود يافته‌اند و 3868 نفر نيز در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند. آمار ارائه شده روزانه از سوي وزارت بهداشت و درمان نيز از کاهش آمار مرگ و مير روزانه حکايت دارد و همان‌طور که لاري، سخنگوي وزارت بهداشت و درمان مي‌گويد: «از سه شنبه (28 مرداد) تا چهارشنبه (29 مرداد) 153 بيمار جان خود را از دست دادند و دو‌هزار و 444 بيمار جديد در کشور شناسايي شدند». همچنين مانند هفته‌هاي گذشته استان‌هاي مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالي، اردبيل، اصفهان، البرز، خراسان رضوي، کرمان، سمنان، آذربايجان شرقي، مرکزي، يزد و گيلان در وضعيت قرمز قرار دارند. وزارت بهداشت از مردم درخواست کرده که از هرگونه سفر غيرضروري به مازندران جدا خودداري کنند.
ضرورت نظارت نيروي انتظامي
در شرايطي که آمارهاي روزانه تعداد مبتلايان در کشور کاهش پيدا نکرده و حدود يک ماه ديگر، فصل پاييز آغاز خواهد شد، وزير بهداشت در اعترافي تلخ، اعلام کرد که گرفتار موج دوم کرونا شديم. همين موضوع باعث شده که سعيد نمکي، در نامه‌اي به سردار حسين اشتري، فرمانده نيروي انتظامي، بر نظارت بر حسن اجراي دستورالعمل‌هاي ستاد ملي مديريت و کنترل بيماري کرونا، تاکيد کرد. در نامه وزير بهداشت آمده است: « ضمن ابلاغ کليه دستورالعمل‌هاي ستاد ملي مديريت و کنترل بيماري کرونا، نسبت به نظارت بر حسن اجراي دستورالعمل‌هاي مذکور توسط آن نيروي محترم در کليه مناطق کشور دستورات لازم صادر فرماييد».
آمادگي در برابر موج سوم


همچنين سعيد نمکي، وزير بهداشت در اجلاس رؤساي دانشگاه‌ها و دانشکده‌هاي علوم پزشکي سراسر کشور که به‌صورت مجازي و از طريق ويدئوکنفرانس برگزار شد، اعلام کرد: برخي از مردم، مقامات و مديران اجرايي به محض اينکه تخت‌هاي بيمارستاني خلوت‌تر مي‌شود، فکر مي‌کنند موج بيماري رد شده و ديگر خبري از کرونا نيست. قبل از موج جديد کرونا به مردم و مسئولان اجرايي هشدار دادم که مواظب باشيد دقيقه 90 گل نخوريم چراکه با يک ويروس بسيار چموش شطرنج ‌بازي مي‌کنيم و نبايد ضربه فني شويم اما گرفتار موج دوم کرونا شديم. اما اين به معناي آن نيست که آمادگي مواجهه با موج سوم بيماري کرونا در کشور را نداشته باشيم.