جدیدی: یک تفریح دوستانه بود!

کتک‌کاری ورزشکاران شورای شهر پس از اعلام نتایج
جدیدی: یک تفریح دوستانه بود!
آفتاب یزد – گروه اجتماعی: لیست امید در انتخابات شورای شهر تهران رای آورد. این خبری بود که روز بعد از انتخابات (شنبه 30 اردیبهشت) همه را شوکه کرد و شورای شهر را یکپارچه اصلاح‌طلب. اما اصلاح‌طلب‌ شدن شورای شهر به مذاق اصولگرایان حاضر در این شورایخوش نیامده و در دیروز (یکشنبه) به جان همدیگر افتاده‌اند.
**


بررسی مجدد آرای تهران؟!
چمران ناراحت است. او در گفتگو با فارس مدعی شده است: «مشخص نیست که در سیستم چه می‌گذرد. کسی صورت جلسات را کنترل نمی‌کند. مجلس در حال حاضر چگونه بر انتخابات شورا نظارت می‌کند؟ قطعا دنبال خواهیم کرد تا ارقامی که از صندوق‌ها وارد سیستم شده است، مجددا بررسی شود. باید امانتداری را به خوبی حفظ کنیم. نظارت بر انتخابات شوراها ایجاد نگرانی شدیدی می‌کند و با مسئولین نیز که تماس می‌گیریم پاسخگو نیستند.»
***
خونریزی در شورای شهر
البته همه مانند چمران عمل نمی‌کنند. بعضی‌ها از مشت‌شان بیشتر از زبانشان استفاده می‌کنند. بر همین اساس دیروز دو عضو ورزشکار شورای شهر به جان هم افتادند. یک منبع آگاه در مورد دعوای عباس جدیدی و علیرضا دبیر دو ورزشکار اصولگرای شورای شهر می‌گوید: «جدیدی وقتی رد صلاحیت شد دبیر را تهدید کرد که به او شلیک می‌کند(!) این در حالی است که جدیدی مجوز حمل اسلحه دارد. دبیر این جریان را جدی نگرفت.»
اما نتایج انتخابات اولین جلسه شورای شهر بعد از انتخابات را هم تحت سیطره خود قرار داد. این منبع آگاه در ادامه می‌افزاید: «در مورد رای‌ها که صحبت به میان آمد عباس جدیدی به سمت آن طرف صحن شورای شهر (میز علیرضا دبیر و‌ها‌دی ساعی) رفت و شروع کرد فریاد زدن. علیرضا دبیر به جدیدی گفت: «بشین دیگر آبروی ورزشکاران را بردی. قرار بود من را بکشی ولی هنوز دارم راه می‌روم.» جدیدی عصبانی شد و سیلی محکمی به صورت دبیر زد. علیرضا دبیر هم این سیلی را بی‌جواب نگذاشت و یک مشت محکم زیر چشم جدیدی زد که از زیر چشم او خون جاری شد.‌ها‌دی ساعی به این جدل پایان داد و این دو ورزشکار را از هم جدا کرد. اما درگیری فیزیکی جای خود را به ناسزاگویی داد. چمران هم مانند داور وسط رینگ در طول این بحث و جدل صرفا به جدیدی می‌گفت: «آقای جدیدی تا از جلسه بیرونت نکردم بشین سرجایت.» سرانجام جدیدی زنگ زد به پلیس 110. همان موقع پلیس آمد و با صورتجلسه کردن این زد و خورد، شکایت جدیدی از دبیر را ثبت کرد.»
همیشه دعوا که می‌شود، یک نفر هست که بگوید: «مشت اول 1000 تومان.» اما انگار دیگر اعضای شورای شهری‌ تهران که شاهد این دعوا بودند به جای این جمله، از فحش‌هایی که ورزشکاران رد و بدل می‌کردند،
خجالت کشیدند.
***
رای نیاوردند از چشم ما می‌بینند
جدیدی در گفتگو با آفتاب یزد سعی در عادی جلوه دادن این جدل در صحن شورای شهر را داشت. او می‌گوید: «چیز خاصی نبود، تفریح بین دو دوست بود. این یک مسئله بود بین دوتا کشتی‌گیر. آقایان رای نیاورده‌اند از چشم ما می‌بینند و می‌پرند به ما. ما هم باید بایستیم ببینیم چه می‌گویند. هیچ مشکلی نیست.»
او به این سوال که از قبل از انتخابات با دبیر مشکل داشته یا خیر؟ پاسخ می‌دهد: «نه. بابا دروغ است. همه این حرفها دروغ است. اینها فقط دق و دلی این را دارند که رای نیاوردند. حالا می‌خواهند سر یکی خالی کنند.»
اما گفته می‌شود که جدیدی سر میز دبیر رفته و جر و بحث پیش آمده است. اما جدیدی می‌گوید:‌ «نه بابا من داشتم از آنجا رد می‌شدم که یک دفعه آنها به من تیکه انداختند و من هم عصبانی شدم.»
اما این اولین بار نیست که عباس جدیدی با کشتی‌گیران یا مربیان کشتی درگیر می‌شود. کسی یادش نرفته که جدیدی با منصور برزگر هم دعوا کرد و نزدیک بود که از مسابقات المپیک محروم شود. او در یکی از مراسم‌های عزاداری شرق تهران هم با طالقانی درگیری لفظی پیدا کرد . اما شاید مهم‌ترین درگیری او را با امیر خادم بود که با وساطت پرویز عالی مربی تیم ملی به سرعت خاتمه یافت اما این درگیری دوستی خادم و جدیدی را به ضربه فنی کرد.
***
رئیس کمیته بودجه هستم
علیرضا دبیر قبل از عید در گفتگویی کوتاه با آفتاب یزد در پاسخ به این سوال که چرا دیدگاه مردم نسبت به ورزشکاران عوض شده است گفته بود: «من کاری به دیگر همکارانم ندارم. اما من رئیس کمیته بودجه هستم. من زحمتم را کشیدم و نباید خودم بگویم که چه کاری کردم. شما که در جریان همه مسائل شورای شهر هستید، بگویید من کم‌کاری کردم؟»
***
کری‌خوانی عادی است
اما چمران در پایان جلسه شورای شهر به خبرنگاران در مورد جر و بحث علیرضا دبیر و عباس جدیدی می‌گوید: جر و بحث و درگیری بین اعضای شورای شهر پیش می‌آید اما نه به این صورت. علی‌الایحال کری خواندن در ورزشکاران وجود داد و همیشه برای همدیگر کُری می‌خوانند.
***
سنگین‌وزن‌های شورا سبک‌ شده‌اند
این زد و خورد از چشم کاربران فضای مجازی دور نمانده و آنها هم در این مورد اظهارنظر کردند.
بهنام می‌نویسد: «یکشنبه سیاه این بار در شورا. شورای شهر جای فرهنگ پروری است نه فحاشی. جدیدی و دبیر راهی را می‌روند که کوچک‌زاده‌ها آسفالتش کرده‌اند.»
کاربر دیگری نوشته‌ است؛ «جدیدی امروز اعصاب نداشته در جلسه شورا به کسانی که رای آورده‌اند توهین کرده، دبیر هم پریده بهش، جدیدی با مشت دبیر را زده، داور هر دو را اخراج کرده است.»
حامد نوشته: «در شورا بزن بزن شده. اصلا توقع نداشتم. حداقل جوانمردانه در وزن خودتان مبارزه کنید.»
محمد اظهار کرده: «وقتی جایتان در باشگاه و روی تشک کشتی است، ولی راهتان می‌دهند آنجا، این اتفاق می‌افتد.»
کاربر دیگری نوشته: «کتک‌کاری جدیدی و دبیر در جلسه امروز شورای شهر تهران نشان داد که مردم در انتخابات اخیر شورا اشتباه نکرده‌اند.»
میلاد می‌نویسد: «خبر کوتاه بود؛ افق زاویه بدن جدیدی در راستای صورت دبیر قرار گرفت.»
صبا هم نوشته است: «جدیدی، دبیر و حسین‌زاده سنگین‌ وزن‌های شورا سبک شده‌اند.»
افرا می‌نویسد: «عباس جدیدی باید با رضازاده دعوا می‌کرد زورش به بچه‌ رسیده است؟»
مهناز اظهار کرده: «گفتیم جدیدی را از شورا حذف کردیم، از دستش راحت شدیم. امروز گفته خوشحال است رای نیاورده چون می‌خواهد به کار نویسندگی بپردازد! صاف آمده
ور دل ما؟!»
سهند هم می‌نویسد: «عباس جدیدی در شورای شهر به لیست امید فحش داده، دبیر اعتراض کرده و درگیر شدند. جدیدی از جنگ نرم سلفی افتاده در فاز مسلحانه.»