طلسم شکنی استقلال پس از ۹۱۱ روز

آرمان ملي: دربي 93 ديدار نيمه نهايي جام حذفي در حالي برگزار شد که اين بازي در 120 دقيقه با تساوي 2-2 دو تيم به پايان رسيد و استقلال در ضربات پنالتي موفق شد پرسپوليس را شکست دهد. استقلال پس از 911 روز موفق شد در دربي پيروز شود. آنها آخرين بار در ليگ هجدهم و با وينفرد شفر در دربي پيروز شده بودند. رئيس هيأت مديره باشگاه استقلال خبر از پاداش 150 ميليوني براي اعضاي اين تيم داد. بعد از برتري استقلال مقابل پرسپوليس و صعود آبي پوشان به فينال جام حذفي رئيس هيأت مديره اين باشگاه از پاداش 150 ميليوني براي اعضاي اين تيم خبر داد.
استقلال به حقش رسيد
مديرعامل باشگاه استقلال برتري مقابل پرسپوليس در مرحله نيمه نهايي جام حذفي را حق آبي‌پوشان دانست. احمد سعادتمند پس از برتري استقلال مقابل پرسپوليس در ضربات پنالتي و صعود به فينال رقابت‌هاي جام حذفي اظهار داشت: خدا را شکر که استقلال بالاخره به حقش رسيد. وي افزود: امام رضا (ع) ما را طلبيده است و ان‌شاءا... ديدار فينال را هم به راحتي مي‌بريم و قهرمان مي‌شوي
حاشيه‌هاي پيش از بازي


با توجه به شيوع کروناويروس و با اعلام ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، اين بازي همانند ساير ديدارهاي ليگ‌برتر در ورزشگاه خالي و بدون حضور تماشاگران برگزار شد. با اين‌حال تعدادي از هواداران دو تيم مقابل ورزشگاه آزادي حضور داشته و تيم محبوب خود را تشويق کردند. روزبه چشمي و داريوش شجاعيان دو بازيکن غايب تيم استقلال در اين بازي با لباس شخصي کنار زمين حاضر شدند. شاهين طاهرخاني و امير روستايي بازيکنان جوان سرخابي‌ها که در تيم اميد با يکديگر همبازي هستند، برخوردي گرم باهم داشتند.
نيمه اول
دقيقه يک بازيکنان پرسپوليس آغازکننده بازي بودند و در نخستين حرکت خود به سمت دروازه استقلال يک موقعيت خوب را ايجاد کردند که البته شوت احمد نورالهي با فاصله از کنار دروازه استقلال به بيرون رفت. دقيقه 4 حرکت خوب مهدي قائدي در عرض زمين و ضربه دقيق به کنج دروازه پرسپوليس باعث شد تا آبي‌پوشان خيلي زود از رقيب سنتي‌شان پيش بيفتند. دقيقه 12 حرکت عالي مهدي ترابي در زمين استقلال ريگي را واداشت تا با خطا اين بازيکن ملي‌پوش را پشت محوطه جريمه متوقف کند و پرسپوليس را صاحب يک ضربه کاشته کند. دقيقه 13 بشار رسن با شوت محکمش دروازه استقلالي‌ها را تهديد کرد و توپش با اختلاف بسيارکم از بالاي دروازه پرسپوليس به بيرون رفت. دقيقه 16 حرکت خوب استقلالي‌ها در زمين پرسپوليس و شوت محکم علي کريمي يک موقعيت جدي گلزني براي شاگردان مجيدي ايجاد کرد که البته توپ در آخر توسط رادوشوويچ مهار شد. دقيقه 23 برخورد مشکوک در محوطه پرسپوليسي‌ها اعتراض شديد نيمکت استقلالي‌ها را در پي داشت. دقيقه 27 حرکت عالي پرسپوليسي‌ها و در ادامه ضربه خوب علي عليپور درون محوطه جريمه استقلال توسط سيدحسين حسيني مهار شد و تبديل به يک کرنر شد. دقيقه 30 داور اعلام زمان استراحت کرد، اما در اين ميان بازيکنان خشمگين پرسپوليس به داور معترض شدند و درگيري‌هايي به‌وجود آمد. دقيقه 36 پاس عالي پرسپوليسي‌ها به عليپور و در ادامه برخورد با بازيکنان استقلال اعتراض مهاجم پرسپوليس را در پي داشت. دقيقه 45+1 پاس عالي به درون محوطه استقلال به‌خوبي توسط حسيني مهار شد. دقيقه 45+2 با سوت داور نيمه‌نخست به‌سود استقلالي‌ها به پايان رسيد.
نيمه دوم
دقيقه 46 بازيکنان پرسپوليس در تلاش بودند تا حمله‌اي را روي دروازه استقلال ترتيب دهند که ناکام بودند. دقيقه 48 ارسال عالي به محوطه جريمه استقلال و در ادامه ضربه فوق‌العاده بشار رسن دروازه استقلال را باز کرد تا حساب کار يک‌بريک شود. دقيقه 63 اعتراض‌هاي پياپي فرهاد مجيدي باعث شد تا پيام حيدري او را با کارت زرد جريمه کند. دقيقه 69 حرکت خوب قائدي دروازه پرسپوليس را تهديد کرد. دقيقه 75 داور به 2 تيم استراحت داد. دقيقه 88 علي عليپور موفق شد روي يک ارسال فوق‌العاده دروازه استقلال را براي باردوم استفاده کند. دقيقه 90 داور 6 دقيقه زمان اضافه اعلام کرد. 3 دقيقه بعد دانشگر روي ارسال عالي توانست گل تساوي را به ثمر برساند.
وقت اضافه و پنالتي
تلاش بازيکنان در وقت هاي اضافه هم مانند وقت هاي قانوني منجر به پيروزي يکي از تيم ها و مشخص شدن ديگر فيناليست اين فصل جام حذفي نشد. دقيقه 96 اشتباه استقلالي‌ها پرسپوليس را صاحـب توپ کرد که براي آنها ثمري نداشت و بــا واکـنش خـوب حسيني همراه شد. دقيقه 105 يک موقعيت عالي براي استقلال از دســت رفت. دقيقه 110 يک موقعيت عالي گلزني براي پرسپوليس از دست رفت. دقيقه 117 يـک ارسال خطرناک روي دروازه پرسپوليس با واکنش عالي رادوشوويچ همراه شد. با تداوم نتيجه تساوي 2-2 کار به ضربات پنالتي کشيده شد. اولين پنالتي براي استقلالي‌ها بود که شيخ دياباته ضربه نخست را تبديل به گل کرد. احمد نورا...ي زننده اولين ضربه پنالتي پرسپوليس بود که سيدحسين حسيني موفق به مهار پنالتي او شد. زننده دومين پنالتي استقلال وريا غفوري بود که کاپيتان استقلال هم موفق به گل کردن توپ شد. اميد عاليشاه دومين پنالتي پرسپوليس را بر خلاف جهت حرکت حسيني وارد دروازه کرد. ميليچ هم سومين ضربه پنالتي استقلال را به گل تبديل کرد. اوساگونا به شکل عجيبي پنالتي را به بالاي دروازه زد که اين پنالتي هم از دست رفت. ارسلان مطهري، زننده چهارمين پنالتي استقلال بود که با گل کردن اين ضربه تيمش را در ضربات پنالتي 4 بر يک پيروز و راهي فينال کرد. لازم به ذکر است در اولين مسابقه مرحله نيمه نهايي جام حذفي، دو تيم نفت مسجدسليمان و تراکتور روز سه شنبه به مصاف يکديگر رفتند. تراکتور در اين مسابقه موقعيت‌هاي زيادي داشت و درنهايت با گل سعيد مهري موفق شد اين بازي حساس را با پيروزي پشت سر بگذارد و فيناليست شود.
نامجومطلق: نيمه اول بايد سه گل مي‌زديم
مجيد نامجومطلق پس از دربي نود و سوم پايتخت گفت: در نيمه اول فوتبال خوبي را به نمايش گذاشتيم و به گل رسيديم و سه موقعيت گل ديگر را هم از دست داديم. وي ادامه داد: با شروع نيمه دوم با وجود اينکه گفته بوديم هشت دقيقه اول را مدارا کنند تا جريان بازي به نفع ما شود اما متاسفانه روي يک خطا که فکر مي کنم خطا نبود گل مساوي را خورديم. در اين صحنه تاکيد زيادي کرده بوديم که بازيکنان مراقب باشند اما غفلت کردند و در لحظه اي که فرشيد اسماعيلي بيرون بود گل مساوي را دريافت کرديم. نامجومطلق ادامه داد: با توجه به اينکه ما سه هافبک خود را به علت مصدوميت از دست داديم نگران بوديم اما در ضربات پنالتي دروازه بان خوبي داشتيم و پنالتي زن هاي خوبي هم داشتيم و توانستيم به پيروزي برسيم.
 
گل محمدي: براي آقايان متاسفم
يحيي گل محمدي به انتقاد از شرايط حاکم بر باشگاه پرداخت و گفت: اميدوارم مسئولان باشگاه زودتر از خواب خرگوشي بيدار شوند و بازيکنان مد نظر کادر فني براي فصل آينده را به خدمت بگيرند. من نمي دانم چه چيزي وجود دارد که اين روند به کندي صورت مي گيرد و مسئولان باشگاه در خواب هستند. وي ادامه داد: من فکر مي کنم اتفاقات قبل از بازي و داور بازي فشار زيادي روي قضاوت امروز آورد. متاسفانه ذهنيت همه ما مثبت نبود. خيلي از صحنه ها که مي توانست به حريف کارت بدهد اين کار را انجام نداد. احساس کرديم تيم حريف مصونيت دارد و کارت نمي گيرد. اين موضوع همه ما را عصباني کرده بود. اين موضوع در شان و شخصيت فوتبال ايران نمي توان بگويم نيست چون برخوردي که با فوتبال مي‌شود با اين هدف است که حق فوتبالي‌ها را ضايع کنند.