منفورها !

آفتاب یزد – گروه شبکه: محال است که دو تیم فوتبالی پرطرفدار پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس( چه با یکدیگر چه با تیم دیگری) بازی داشته باشند اما جنجال نیافرینند. این بار نیز حاشیه و جنجال از آن تیم استقلال است. تیمی که بعد از رفتن استراماچونی انگار نتوانست خود را بازیابی کند و مثل قبل باشد به طوری که معمولا دیدارهایشان را با شکست به پایان می‌رسانند. به همین دلیل است که برخی از هواداران استقلال به یکباره صبرشان لبریز می‌شود و پس از شکست در برابر تراکتور، با توپی پر به استقبال بازیکنان استقلال به فرودگاه می‌روند اما بی‌حوصلگی و عصبانیت بازیکنان استقلال آن را تبدیل به دعوا و درگیری می‌کند.
> کتک کاری بازیکنان با هواداران
ماجرا از این قرار است که کاروان تیم فوتبال استقلال بعداز شکست در فینال جام حذفی(آنها در فینال جام حذفی مقابل تراکتور با نتیجه سه بر ۲ شکست خوردند) حدود
ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد جمعه به تهران و فرودگاه مهرآباد رسید. بازیکنان و اعضای کادر فنی در حال تحویل گرفتن چمدان‌های خود بودند که چند هوادار منتسب به باشگاه استقلال به سمت مجیدی آمدند و با لحنی تند او را مواخذه کردند و دلایل باخت را جویا شدند. در همین بین اعضای کادر فنی به همراه چند بازیکن مداخله کردند و ماجرا را فیصله دادند. ولی این پایان کار نبود. در ادامه مجیدی تک تک بازیکنان را در آغوش گرفت و با آنها خداحافظی کرد و زودتر از جمع آنها جدا شد و فرودگاه را ترک کرد. بازیکنان هم با فاصله چند دقیقه‌ای به محوطه بیرونی فرودگاه رسیدند که به یک باره اتفاقات عجیبی رخ داد. چند فرد ناشناس که بازهم خود را منتسب به باشگاه استقلال می‌دانستند به سمت بازیکنان یورش بردند و الفاظ رکیکی را علیه سید حسین حسینی و فرشید اسماعیلی به کار بردند. همین مسئله باعث شد تا روزبه چشمی از کوره در برود و برای حمایت از بازیکنان هم‌تیمی به سمت چند نفری که فحش داده بودند حمله کند. جالب است که فرزاد مجیدی هم جزو نفراتی بود که به آن افراد ناشناس حمله کرده بود. این حمله چشمی و مجیدی منجر به بالاگرفتن دعوا و درگیری فیزیکی طرفین بود. چند بازیکن استقلال با آن چند فرد ناشناس به‌طور جدی وارد درگیری فیزیکی شدند و سرانجام پس از چند دقیقه با دخالت مسئولان فرودگاه و مردم و همچنین دیگر بازیکنان استقلال غائله خاتمه پیدا کرد.به گزارش ایرنا، حالا استقلال در بدترین فرم ممکن باید خودش را آماده حضور در لیگ قهرمانان آسیا کند. آنها سرمربی ندارند و برای فصل جدید بازیکن جدیدی جذب نشده است و جو درون تیم هم اصلا مساعد نیست.


> این یک نقشه بود
در این راستا مدافع تیم فوتبال استقلال درباره درگیری
رخ داده در فرودگاه مهرآباد توضیحاتی را ارائه کرد. به‌گزارش ایرنا، روزبه چشمی به اتفاقات داخل فرودگاه واکنش نشان داد و در یک استوری اینستاگرامی حرف‌های جالبی را
بر زبان آورد. او نوشته است: «خسته و داغون رسیدیم فرودگاه تهران،قاعده کار اینکه از یه جای خلوت از فرودگاه خارج بشویم اما پروتکل کرونا یه شوخی بود که هیچ وقت رعایت
نشد.چند نفر به طرز مشکوکی اومدن جلوی سرمربی و بازیکنان و شروع کردن به توهین با الفاظ رکیک، چند بار تذکر دادیم اما لحظه به لحظه رفتارشون بدتر شد، قشنگ مشخص بود که از جایی خط گرفته بودن، اینها هوادار واقعی استقلال نبودن، هوادار واقعی استقلال هیچوقت به سرمربی و بازیکن تیم خودش حمله و فحاشی نمی‌کنه، تیمی که یه هفته قبل دربی را برده چرا باید با این رفتار مواجه بشه؟ هوادار واقعی استقلال حق داره که ناراحت و دلخور باشه و همشون مورد احترام ما هستن و گردنمون از مو باریک تره جلوی تک‌تک‌شون اما این یه نقشه تابلو بود و اولین بارم نیست که چنین رفتاری رو شاهدیم. خواهشم از هواداران اینه که با چهار تا ویدیو این صحنه هارو قضاوت نکنن. در پایان یه فصل خیلی سخت که همه جور اتفاق را تجربه کردیم جا داره به سهم خودم از همه هوادارا عذرخواهی و دلجویی کنم اما یه خسته نباشیدم باید به همه اونایی بگیم که هدفشون باختن استقلال بود و خوشحال میشن که مربی و بازیکن نصف شب بدون مراقبت حرفه‌ای فحش بخورن و مورد حمله قرار بگیرن و واکنش هم که نشون دادیم با خط دهی میخوان اسمش رو بذارن اقدام علیه هوادار.»
> واکنش باشگاه استقلال
باشگاه استقلال نیزبا انتشار بیانیه‌ای به حواشی و درگیری‌های فرودگاه مهرآباد واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، این باشگاه نوشت: «بامداد روز جمعه و پس از بازگشت تیم فوتبال استقلال به تهران، برخی افراد مجهول الهویه با حضور در مقابل خروجی فرودگاه مهرآباد اقدام به هتاکی، فحاشی و حمله به بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال کردند که در نهایت، واکنش مجموعه تیم استقلال را به همراه داشت.باشگاه استقلال به این وسیله ضمن ابراز تاسف بابت اتفاق رخ داده و محکوم کردن رفتار آن عده قلیل، اعلام می‌کند در این ماجرا از منافع و حقوق مجموعه این تیم حمایت می‌کند.»
> واکنش کاربران
این رویداد تلخ نیز بسیار مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. عده‌ای از کاربران درگیری در فرودگاه را یک برنامه از پیش تعیین شده دانستند. عده‌ای دیگر رفتار بازیکنان استقلال با هوادارانشان را مورد مذمت قرار دادند و برخی دیگر واکنش متفاوتی به ماجرا داشته اند. اما نکته‌ای که در این بین قابل تامل است ابتذالی است که در فوتبال کشورمان موج می‌زند.به عبارت ساده نه رفتار آن تعداد از هواداران قابل دفاع است نه واکنش بازیکنان استقلال.به نظرمی رسد کاهش آستانه تحمل مردم و توهم برخی چهره‌های تازه به دوران رسیده باعث بروز چنین رفتار‌های زشتی است.در واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی چنین برمی‌آید که هر دو طرف در این ماجرا مورد نفرت مردم بودند؛چه آن‌ها که حمله کردند و چه بازیکنانی که آنگونه واکنش نشان دادند.