بازی با جان انسان ها

اکبر زمانی‪-‬ مینو محرز گفته است اگر تا چند ماه پیش در یک جمع ۱۰ نفره، یک مبتلا به کرونا وجود داشت و کسی هم ماسک نداشت، تنها، سه یا چهار نفر از آن‌ها مبتلا می‌شدند، حالا اما در آن جمع ۱۰ نفره اگر همه ماسک به صورت نداشته باشند، همه آن ۱۰ نفر مبتلا می‌شوند. چگونه است که تا ده روز قبل تصمیم بر عدم حضور دانش‌آموزان بوده است در زمانی که بقول مینو محرز کرونا وسعت انتشارش قوی‌تر از همیشه است. وقتی بیماری در حال تکامل است وزیر آموزش و پرورش دستور می‌دهد که کلاس‌ها حضوری است و بعد هم تعهدی در قبال بیمار شدن دانش‌آموز از والدین دانش‌آموز می‌گیرد که اگر دانش‌آموزی بیمار شد به عهده ی دانش‌آموز است، این بازی با جان انسان است. درست است که کرونا هست اما در غالب شهرها وضعیت قرمز است اگر تصمیم بر ایمنی جمعی است، اینکار ظلم بزرگی به انسان است. رئیس جمهور هم در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید عمده سیاستگذاری ستاد ملی مقابله با کرونا بر پایه یافته‌های علمی و توصیه متخصصان و پشتوانه قوی و موفق تجربی است منظورشان همان یافته‌هایی است که کرونا را قوی‌تر از همیشه می‌داند! و در ادامه اضافه می‌کند در بحث بازگشایی مدارس، اجرای دقیق سیاستهای اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس، سلامت دانش‌آموزان را تضمین می‌کند! منظورشان همان تعهدنامه مبنی بر اینکه سلامت دانش‌آموزان به عهده والدین می‌باشد.
این تصمیم اشتباه بازگشایی، بازی با جان کودکان پر شر وشوری که شاید اصلا پروتکل بهداشتی را درک نکنند، است.
جناب رئیس جمهور، جناب وزیر محترم آموزش و پرورش مردم با اینترنت به کل دنیا دسترسی دارند می‌دانند وضعیت کرونا چیست؟ وضعیت واکسن کرونا در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ پروتکل و یافته ی علمی هم می‌دانند چیست؟
گمان نکنم یافته ی خانم محرز که عضو ستاد کرونا می‌باشد را دقت کرده باشید اگر دقت کرده بودین دست‌کم نمی‌گفتید برپایه یافته‌های علمی!