لئو ماندنی شد

پس از چند روز کشمکش حقوقی و رسانه‌ای میان لیونل مسی و مسئولان بارسلونا، سرانجام این بازیکن آرژانتینی متقاعد شد که برای جلوگیری از دادگاهی شدن باشگاه محبوبش، در نیوکمپ بماند و فصل بعد را هم در بارسلونا توپ بزند. مسی در این باره به سایت گل گفت: «وقتی تصمیمم برای ترک بارسا را به همسر و فرزندانم اعلام کردم، این یک درام وحشتناک بود. همه اعضای خانواده‌ام شروع به گریه کردند. بچه هایم نمی‌خواستند مدرسه‌شان را تغییر دهند و می‌خواستند ما در کاتالان بمانیم اما من دورتر را نگاه می‌کردم و می‌خواستم در بالاترین سطح فوتبال شرکت و عناوین را کسب کنم. می‌توانید برنده شوید یا ببازید اما باید رقابت کنید. همه اینها باعث شد تا تصمیمی را که گرفته بودم اجرایی کنم.» این فوق ستاره فوتبال جهان یادآور شد:«اطمینان داشتم که بازیکن آزاد هستم. رئیس باشگاه همیشه می‌گفت که در پایان فصل می‌توانم تصمیم بگیرم که بمانم یا نه. اکنون می‌گویند که نمی‌توانم باشگاه را ترک کنم و باید برای آن، 700 هزار یورو پرداخت کنم که غیرممکن است. البته راه دیگری نیز وجود داشت و آن، دادگاهی کردن ماجرا بود. من هرگز علیه بارسا به دادگاه نخواهم رفت، زیرا این باشگاهی است که من آن را دوست دارم و به من همه چیز داد. این باشگاه زندگی من است. من زندگی خود را در اینجا ساخته ام. هر چند که باشگاه توسط بارتومئو اداره می‌شود و واقعاً افتضاح است.»
 مسی ادامه داد: «متئو (پسرش) هنوز کوچک است و نمی‌فهمد چه معنایی دارد که به جایی دیگر بروید و زندگی خود را آنجا بسازید. او گریه می‌کرد و به من می‌گفت که نرویم. واقعاً سخت بود. برای من تصمیم‌گیری بسیار دشوار بود. من بارسلونا را دوست دارم و قرار نیست جایی بهتر از اینجا پیدا کنم. قصد داشتم به‌دنبال اهداف جدید و چالش‌های جدید باشم ولی فردا می‌توانم برگردم زیرا در بارسلونا همه چیز دارم. پسرم، خانواده من، آنها اینجا بزرگ شده‌اند و متعلق به بارسلونا هستند. البته جدایی از بارسا تصمیم اشتباهی نبود، من به آن نیاز داشتم، باشگاه به آن احتیاج داشت و برای همه خوب بود.»
نکته جالب در این میان، واکنش روبن اوریا، خبرنگار سایت گل بود که مصاحبه مهم مسی درخصوص ماندن در بارسلونا را منتشر کرد. اوریا گفت: «آنها یک بار دیگر در خصوص مسی اشتباه کردند، زیرا او پول نمی‌خواست و این مسأله برایش مهم نبود. برایش لباس بارسلونا اهمیت داشت. مسی حقیقت را به من گفت و از اعماق قلبش با من مصاحبه کرد. مسی رفتاری فوق‌العاده با من داشت و یک خاطره‌ بزرگ را در زندگی‌ام رقم زد. مسی بارساست و بارسا یعنی مسی و هیچ کس نمی‌تواند و نمی‌خواهد در دادگاهی چیزی که عاشقش است را از دست بدهد.» اما در حالی که لوئیس سوارز به اولین خروجی بارسلونا با آمدن رونالد کومان لقب گرفت و این مربی صراحتاً با تلفن همراه به بازیکن اروگوئه‌ای اعلام کرد که در برنامه آینده بارسا نیست، مارکای اسپانیا در خبری مدعی شد که ماندن مسی شاید باعث شود تا سوارس در بارسا بماند. چرا که مسی دوستی زیادی با سوارز دارد و شاید بتواند ستاره سابق آژاکس و لیورپول را در بارسا نگاه دارد. این در حالی است که طبق گفته رسانه‌های ایتالیایی سوارز با یوونتوس به توافق رسیده و این مسأله با توجه به نظر کومان بعید به نظــــر می‌رسد.‌