اهانت به پیامبر اسلام(ص)، اهانت به همه بشریت است


رییس قوه قضاییه با اشاره به افزایش توجه مردم دنیا به ویژه جوانان غربی به دین و معنویت و فرهنگ غنی اهل بیت (ع) یادآور شد: اهانت صورت گرفته به برترین شخصیت جهان هستی، وجود مقدس پیامبر اعظم (ص) بیانگر نهایت استیصال اهانت کنندگان است. همچنین توجیه این اهانت به اسم آزادی بسیار بلاوجه است؛ چراکه آزادی به معنای صیانت از عقلانیت و علم و دانش بشر است؛ حال آنکه اهانت به پیامبر عظیم الشان اسلام، اهانت به همه بشریت و همه انبیاء و تمام کتب آسمانی است.

سیدابراهیم رییسی اهانت صورت گرفته به پیامبر اسلام (ص) را یک خشونت نرم و یک اقدام کاملا فریبکارانه دانست و گفت: اهانت به وجود مقدس پیامبر اسلام یک حرکت جاهلانه و به مثابه سلب همه آزادیهاست. این خشونت نرم علیه آزادی بیان و علیه عقلانیت بشر محسوب میشود؛ چراکه پیامبر اسلام (ص) جلوه عقلانیت بشر است.

رییس قوه قضاییه اهانت صورت گرفته به پیامبر اسلام (ص) را بیانگر اوج عصبانیت دشمنان اسلام از عمق نفوذ معنوی این دین الهی بر جان انسانها در اطراف دنیا دانست و تصریح کرد: آنها وقتی مشاهده میکنند که دین اسلام فارغ از فضای جغرافیایی در حال تسخیر قلوب مردم جهان است، اقدام به حرکت جاهلانه اهانت به وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) میکنند و قطعا این اقدام جاهلانه از سوی همه بشریت و همه آزادیخواهان محکوم است.

رییسی با اشاره به ضرورت محکومیت اقدام جاهلانه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) از سوی همه صاحبان خرد و اندیشه و حوزهها و دانشگاهها گفت: ما این اقدام صورت گرفته را طراحی شده از سوی یک اتاق فرمان میدانیم که در یک سوی آن اقدامات اهانت آمیز در سوئد و فرانسه است و در سوی دیگر روابط صهیونیستها با برخی کشورهاست که در ظاهر اسم اسلام را پیش میکشند.

وی با تصریح بر این موضوع که این قبیل اقدامات اهانت آمیز محکوم به شکست است، گفت: تنفر مردم سراسر دنیا و به ویژه مسلمانان روز به روز از این حرکات جاهلانه و اهانت آمیز بیشتر میشود و امروز نفوذ معنوی اسلام و قدرت مقاومت در عالم ارتقاء پیدا کرده است.

وی در خصوص پاسخگویی به سوالات گفت: مبانی و منابع پاسخگویی به سوالات موجود است و باید کار اجتهادی و فقهی انجام شود. امروز در دستگاه قضایی هزاران سئوال پیش روی قضات داریم که پاسخ آن را از حوزهها و فقها و مراجع استمداد میکنیم و خدمت آنها میفرستیم. درحال حاضر مجلدات پرسمان حقوقی و فقهی و مدنی بسیاری در حوزههای کیفری وجود دارد؛ بخش قابل توجهی از موضوعات در حوزه استفتاء از مراجع و مقام معظم رهبری کار شده و بحثهای استدلالی خیلی خوبی ارائه کردهاند؛ اما بازهم ما مسایل بسیاری پیش رو داریم.

رییسی تصریح کرد: چنین مطرح میشد که طی سالهای قبل دوازده هزار سئوال فقهی از ناحیه قضات برای فقها مطرح شده بود که البته به بخش قابل توجهی از آنها پاسخ داده شده است و بخشهای دیگری از این سئوالات نیز در حال پاسخگویی است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه فقه غنی ما پاسخگوی همه سئوالات میباشد و هیچ بن بستی در این رابطه وجود ندارد، گفت: پژوهشهای حوزههای علمیه باید مبتنی بر این گرایش باشد که به سئوالات فقهی مرتبط با موضوعات قضایی، قانونگذاری و اجرایی پاسخ دهند.