سبقت گیری برای پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه باب شده است


معاون اول رئیس جمهوری گفت: کسانی که سابقه انقلابی دارند و الان مناصبی را هم اشغال کردهاند و باید در ازای آنچه دریافت میکنند به مردم خدمت کنند، به جای این کار، مدام حرفهای سیاه و تاریک از آینده بر زبان میآورند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح ۳۸۳ طرح تعاونی در سراسر کشور، اظهار کرد: بخش تعاون کارهای ماندگاری برای کشور انجام داده است و امروز نیز شاهد انجام قسمت دیگری از این فعالیتها در کشور بودیم که بیش از ۲۶ هزار و ۶۹۱ نفر را دارای اشتغال ماندگار و تولیدی میکند.

وی افزود: ما آرمانهای متعددی برای اقتصاد و نظام خود داشتیم و داریم و فکر میکنم با همه مشکلات و سختیها که بر مردم و کشور وارد میشود هیچوقت نباید آن آرمانها را فراموش کنیم. یکی از اصلیترین آرمانهای جمهوری اسلامی استقرار عدالت در کشور و رفع فاصلههای نگرانکننده طبقاتی بوده است و اینکه مردم از رفاه و آسایش مناسب برخوردار باشند.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: در هر شئونی از عدالت چه اقتصادی، چه اجتماعی، چه سیاسی و چه فرهنگی، شاید احساس کنیم که خیلی با آنچه میخواستیم، فاصله داریم اما نباید سبب شود که از آنچه هدف بوده است منصرف شویم بلکه باید با تلاش بیشتر به سمت آن حرکت کنیم.

جهانگیری تاکید کرد: ما با همین سیاستهای اخیری که رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی ارائه کردند میبینیم که بخش تعاون میتواند بیشتر خود را نشان دهد و نقش ایفا کند. وی تصریح کرد: سبقتگیری در پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه متاسفانه باب شده است. کسانی که سابقه انقلابی دارند و الان مناصبی را هم اشغال کردهاند و باید در ازای آنچه دریافت میکنند به مردم خدمت کنند، به جای این کار، مدام حرفهای سیاه و تاریک از آینده بر زبان میآورند و آینده را از آنچه هست تیرهتر توصیف میکنند؛ اینان سبب میشوند که جامعه و نسل جوان نسبت به آینده این کشور و نظام ناامید شوند و از خود بپرسند چه آیندهای در انتظار آنان است؟

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برخی از تلاشهای آمریکا برای آسیبرسانی به اقتصاد ایران، تاکید کرد: ما از ابتدا گفتیم که مردمی کردن اقتصاد یعنی آنچه در اختیار دولت است به بخش خصوصی واگذار شود. البته قسمت غالب در مورد واگذاریها همین فعالکردن بخش تعاونی است که میدانیم از دولت هم مطالباتی دارند و آنان هم با برنامهریزی برطرف خواهد شد.

جهانگیری گفت: وظیفه ما در دولت این است که اگر در گذشته ساعات مشخصی را به خدمت مردم اختصاص میدادیم امروز بدون توجه به حاشیهسازیهایی که برخی میخواهند ما را درگیر آن کنند، همه انرژی خود را برای خدمت به مردم بگذاریم.

وی ادامه داد: در این زمینه باید از منافع جناحی و جریانی و شخصی بگذریم و در شرایطی که ملت تحت تأثیر فشار تحریمها و کرونا قرار دارد، طوری با خدای خود عهد و عمل کنیم که آنچه به مصلحت کشور و مردم بوده است را اجرایی سازیم.

جهانگیری تاکید کرد: این معنایش چنین نیست که هیچ ضعفی در مدیریت و عملکرد ما و مدیران دولتی وجود نداشته است. خیر، شاید جایی میشد بهتر عمل کرد و تصمیمات دیگری گرفت اما با وجود همه این موارد، حرکت دولت به سمت رفع مشکلات مردم بوده است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ما برای هر مشکل اقتصادی و معیشتی مردم وقت گذاشتهایم و به دنبال راهحل بودهایم. سختیهای فراوانی هم در این راستا وجود داشته است اما در کنار همه این سختیها و مشکلات و محدودیتهایی که با آن مواجه بودیم تلاش کردهایم که از نظر نیازهای بهداشتی و غذایی ما هیچ مشکلی را در جامعه نداشته باشیم و کشور با مسئلهای در این زمینه مواجه نشود و مردم هم نباید در این موارد نگرانی داشته باشند. وی یادآور شد: با انجام همه این موارد، روزنههایی از امید را در روزهای آتی میبینیم و امیدواریم که ماههای آینده وضعیت اقتصادی کشور بهتر از این روزها شود.