دولت در بورس دخالت نمیکند


رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دولت در بورس دخالت نمیکند، اما وظیفه صیانت و مراقبت از سرمایههای خرد را دارد تا نفوذیها کاری نکنند که سرمایههای خرد متضرر شود ما از بورس حمایت کرده و آن را رها نمیکنیم. کسی که فکر میکند دولت روزانه باید در بورس دخالت کند از ساز و کار بورس آگاهی ندارد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود دولت مردم را در بورس رها کرده است، اظهار کرد: بورس سازوکار خاص خود دارد که به آن شکل میدهد. بارها و بارها همه مسوولان گفتهاند بورس جای نیست که هیجانی به آن وارد شده یا از آن خارج شویم. بورس محلی برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت است و کسانی که در میان مدت و بلند مدت در بورس سرمایه گذاری میکنند، سود بیشتری خواهند داشت.

واعظی درباره واکنشها به صحبت رئیس جمهور مبنی بر این که کاخ سفید موجب ایجاد مشکلات کشور شده است، گفت: آمریکا هر کاری میخواسته علیه ملت ما انجام داده و کاری نمانده که ما برای آن ملاحظه کنیم. نمیدانم چرا از این که رئیس جمهور گفت مردم کاخ سفید را لعنت کنند، عدهای در داخل کشور ناراحت و عصبانی شدهاند. برخی که ادعای انقلابی بودن دارند میخواهند آمریکا را تطهیر کند و میگویند آمریکا را لعنت نکنیم من نمیدانم آنها چه جور آدمهای هستند آنها به خاطر نگاه سیاسی و جناحی و انتخابات ۱۴۰۰ همه چیز را فدا میکند. اینها طرفدار دولتی بودند که نفت بالای ۱۰۰ دلار میفروخت و هر مشکلی را به تحریم ربط میداد و اینها در آن زمان دهانشان را بسته بودند. وی با بیان این که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم گفت: انتخابات ۱۴۰۰ جای خود ولی نباید کاری کنیم که آدرس غلط داده و تفرقه و نفاق ایجاد کنیم. واعظی درباره توهینها به رئیس جمهور در مجلس گفت: بنای کلیت مجلس همراهی با دولت است اما اقلیتی در مجلس از این تربیون رسمی استفاده میکنند تا حرف های نسنجیده زده و مردم را ناامید کنند. واعظی درباره مطرح شدن پیشنهاد استعفای رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور فردی نیست که فقط در زمان گل و بلبل و وقتی پول و امکانات است رئیس جمهور باشد و وقتی این همه مشکل وجود دارد، استعفا دهد.