واکسن ایرانی کرونا درراه است


وزیر بهداشت با اشاره به شرایط بسیار سخت کرونا و اهمیت رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل ها از سوی مردم، در عین حال درباره واکسن کرونا ایرانی گفت: خبرهای خوشی از واکسن دارم و به مدیرکل روابط بین الملل دستور دادم به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند که ما فازهای مطالعاتی واکسن را تا کجا رسانده ایم. به این ترتیب پیشرفت واکسن را به عنوان حرکت عظیم ملی به گوش جهانیان خواهیم رساند.به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی گفت:از مردم عزیز تقاضا می کنم که مراعات کنند. ما در شرایط بسیار سخت قرار گرفتیم. ویروس دچار دگرگونی های موتاسیونی شده است البته هنوز موتاسیون ها طوری نیست که در بیماری زایی ویروس اتفاقات بزرگی افتاده باشد و فقط در سرعت انتشار ویروس تاثیر گذاشته و البته جوان ترها را نیز بیشتر گرفتار می کند.وی همچنین درباره واکسن کرونا ایرانی گفت: خبرهای خوشی از واکسن دارم و به مدیرکل روابط بین الملل دستور دادم که به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند که ما فازهای مطالعاتی واکسن را تا کجا رسانده ایم. به این ترتیب پیشرفت واکسن را به عنوان حرکت عظیم ملی به گوش جهانیان خواهیم رساند.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات اخیر وزارت بهداشت در زمینه تأمین دارو نیز بیان کرد: تمام تلاش و تقلای خود را میکنم و امیدوارم که برای تأمین دارو مشکلی نداشته باشیم. در خصوص آمریکا باید بدانید که هیچ گاه ما را از تحریم درنیاوردند و اینکه میگویند دارو تحریم نیست، یک دروغ بزرگ است. آمریکا ظالمانهترین تحریمها را علیه این مردم اعمال کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون با لطف خداوند و تدبیر اتخاذ شده توانستهایم دارو را به دست مردم برسانیم. البته در زمینه ساخت دارو در کشور نیز فعالیتهای مهمی داریم تا جایی که در آینده میتوانیم شاهد صادرات دو داروی «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» باشیم.

از ۱۶ شهریورماه اتفاقات خوبی در حوزه ارز دارو در حال رخ دادن است و خبرهای خوشی نیز درباره واکسن داریم که طی هفتههای آینده اعلام خواهد شد. وزیر بهداشت با اشاره به پرداخت سه ماه از معوقه پرستاران و پزشکان بیان کرد: با توجه به صدور مجوزهای استخدامی از هفته بعد برای تزریق نیرو اقدام خواهیم کرد.