مدعیان دروغین

فتح اله دهقان‪-‬ جوامع انسانی زنده به ارزشهاو هنجارهای انسانی-اخلاقی هستند.عمل به این ارزشها موجب پویائی جوامع شده وزیبائی خاصی به جهان می‌بخشد.
این ارزشها جهان شمول بوده ودر ادیان آسمانی،آئین‌های بشری عمل به آنهاتوصیه شده وبه مرور زمان عرفی وبه صورت فرهنگ درآمده است. در زندگی شخصی افراد در قالب مروت صداقت، راستگویی، دستگیری از نیازمندان،جوان مردی و..... در جوامع انسانی نیز این صفات نیکو با اصطلاحاتی همچومساوات طلبی،هم یاری، و....
تبلور می‌یابد.
در دنیای جدید این ارزشها در چهره‌ای نو با اصطلاحاتی همچون حقوق بشر،


عدالت خواهی،دموکراسی،حقوق کودکان، حق زنان و... تعریف شده است.
از ابتدای تاریخ از این ارزشهای والا توسط افراد، سیاستمداران، جریان‌های سیاسی، حکومت‌ها در جهت تامین منافع ومطامع سوءاستفاده‌ شده است.
کشور و مردم ما در برهه کنونی قربانی سوءاستفاده‌کنندگان واژه‌های حقوق بشر، دموکراسی، آزادی در سطح جهانی ومدعیان دروغین خدمت در داخل هستند.
آنها که ادعای حقوق بشر دا رند ولی در شرایط جانکاه کرونایی ایرانیان را از استفاده از دارو محروم کرده اند.در داخل نیز افراد و سیاست مدارانی که ظاهرا ادعای خدمت دارند ولی با اشغال مناصب و کنار گذاشتن مدیران لایق، متعهد، متخصص وپاکدست، تصمیمات غیر کارشناسی، رانتخواری، فساد و....
در شرایط طاقت فرسای کنونی که براثر فشار اقتصادی ایجاد شده است نه تنها مشکلی از مردم را حل نمی‌کنند،بلکه خود عامل ایجادو تشدیدمشکلات هستند.
آری همان طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند تحریمها و فشار خارجی در بوجود آمدن مشکلات موثر است.
اما،بخش مهمی از مشکلات کشور به سوءمدیریت،فساد،رانت خواری، بی‌مسئولیتی، قانون گریزی، دور زدن قانون توسط مدعیان خدمت بر می‌گردد.
القصه مشکلات کشور به دوطیف مدعیان دروغین خارجی و عملکرد داخلی بر می‌گردد.