نه دموکرات‌ها خیری دارند نه جمهوریخواهان

آرمان ملي: انتخابات آمريکا، کرونا، جنگ قره‌باغ و ... از موضوعاتي بودند که در خطبه‌هاي نماز جمعه برخي شهرهاي کشور مطرح شدند. آيت‌ا... رسول فلاحتي در خطبه‌هاي نمازجمعه ديروز رشت با اشاره به برگزاري انتخابات آمريکا و اتفاقات بعد از آن، اظهار کرد: امروز شاهد وحشي‌ترين برخوردها دولت و ملت در آمريکا هستيم. وي با بيان اينکه به فرموده رهبر معظم انقلاب انتخابات در آمريکا هيچ نقشي در رفتار ما در قبال اين کشور نخواهد داشت، افزود: به اذعان همگان، دولت آمريکا دچار انحطاط سياسي، رفتاري و اخلاقي شده و اين موضوع در انتخابات اخير بيش از هر زمان ديگر قابل مشاهده است. امام‌جمعه رشت به نقض حقوق بشر در آمريکايي که مدعي حقوق بشر در همه کشورهاست اشاره کرد و گفت: اين کشور با وجود همه ادعاها کوچک‌ترين حقوق شهروندان خود را رعايت نمي‌کنند. وي با اشاره به ادعاي تقلب در انتخابات آمريکا از سوي هر دو نامزد، تصريح کرد: در سال 88 شاهد بوديم عده‌اي با ادعاي تقلب چه اهدافي را در جمهوري اسلامي ايران دنبال مي‌کردند. آيت‌ا... فلاحتي در ادامه با بيان اينکه در سال‌هاي اخير شاهد شکست‌هاي پي‌درپي آمريکا در غرب آسيا بوديم، بيان کرد: اين کشور با آن همه ادعاي پيشرفت در کنترل کرونا نيز ناتوان بوده و همه اين مسائل نشان‌دهنده افول و انحطاط در آمريکاست.
نبايد نگاهمان به انتخابات آمريکا باشد
همچنين آيت‌ا... مصطفي محامي در خطبه‌هاي نماز جمعه زاهدان، گفت: هر کس در انتخابات آمريکا، رئيس‌جمهور شود از جبهه دشمن و به دنبال دشمني است و نبايد نگاه‌مان به آنها باشد. رئيس ستاد امربه‌معروف و نهي‌ازمنکر استان با اشاره به رشد چشمگير فرزندان ايران اسلامي در ساخت موشک، پهپاد و هواپيماهاي نظامي در پرتو هدايت‌هاي فرمانده معظم کل قوا عنوان داشت: با هدايت‌هاي رهبر حکيم و فرزانه انقلاب و عمل به اقتصاد مقاومتي، اشتغال، توليد داخلي و رسيدگي به جوانان امکان رشد عرصه اقتصادي نيز وجد دارد و خلأها در نتيجه کم‌کاري و کم‌توجهي است. آيت‌ا... حبيب‌ا... شعباني، نماينده ولي‌فقيه در همدان با اشاره به رونمايي از سامانه تيربار موشکي سپاه اظهار داشت: اين دستاورد بزرگ نشانه اوج اقتدار در دوران تحريم است. وي با بيان اينکه اين اقتدار مرهون توجه به قدرت داخلي است، نه انتظار انتخاب خارجي بيان کرد: همکاري‌هاي جديد دولت و سپاه و تشکيل قرارگاه 17ربيع نيز نويدبخش کنترل قيمت‌ها و گراني‌هاي غيرموجه است. نماينده ولي‌فقيه در همدان درباره انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا و اتفاقات رخ‌داده در اين کشور نيز عنوان کرد:‌ امروزه در اکثر کشورها انتخابات آمريکا رصد مي‌شود و دنيا نظاره‌گر انحطاط سياسي و اخلاقي در اين کشور است. وي با تاکيد براينکه حرکت قهقرايي نظام حاکم در آمريکا در حال آشکار شدن است گفت: تجربه ما نشان داده است که نه دموکرات‌ها به وعده عمل مي‌کنند و نه جمهوريخواه‌ها پيمان مي‌شناسند؛ هر کدام که به قدرت برسند خيري به ما نمي‌رسانند.
انتقاد از آراي الکترال


حجت‌الاسلام محمدجواد باقري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته بخش اسالم با اشاره به برگزاري انتخابات آمريکا و حاشيه‌هاي پيش‌آمده اين رويداد، گفت: ماهيت واقعي ليبرال دموکراسي در انتخابات اخير آمريکا آشکار شد. ناديده گرفتن آراي مردمي و ملاک قرار دادن آراي الکترال که مي‌تواند متفاوت با آراي اکثريت مردم باشد برخلاف شعارهاي پرزرق و برق ليبرال دموکراسي است. امام جمعه اسالم ادامه داد: اتهام‌زني و اهانت‌هاي متعدد دو نامزد رياست‌جمهوري در ميتينگ‌ها و مناظرات انتخاباتي نشان داد که اخلاق در جوامع غربي هيچ جايگاهي ندارد. حجت‌الاسلام باقري با بيان اين نکته که ادعاي تقلب در انتخابات کليدواژه آشنايي است که اکنون دامن خود آمريکا را گرفته است، گفت: کساني که سال‌ها با توطئه تقلب در انتخابات و ايجاد آشوب، سعي در ايجاد انقلاب‌هاي رنگي و مخملي و کودتا در کشورهاي مختلف داشتند اکنون گرفتار آن شده و آشوب و اغتشاش سراسر آمريکا را فرا گرفته است.