حج من این‌جا است

تهمینه انصاری- شهروند| دیدار خانه خدا آرزوی هرمسلمانی است. زمانی که هرجایی بنای مکعب‌شکل در مسجدالحرام را که مهمترین عبادتگاه و قبله مسلمانان است، می‌بینی، رویای به نمازایستادن دربرابرش و طواف برگرد آن‌که رکنی از ارکان فریضه حج است، در ذهنت پرورانده می‌شود. دلت طلب دیدن حجرالاسود، ملتزم، مستجار و حجر اسماعیل می‌کند. نوشیدن جرعه‌ای آب از چاه زمزم غوغایی درخیالت به پا می‌کند. سختی سعی بین صفا و مروه را به جان می‌خری و هفت‌بار را با هدف نزدیک‌شدن به خدا به اتمام می‌رسانی. می‌خواهی مناسکت را تمام و کمال انجام دهی و از هیچ عملی فرو نگذاری. تمتع باشد یا عمره برایت فرقی ندارد. نیت فقط خداست و خدا. فروع دین هر آن را که از نظر استطاعت مالی و بدنی درشرایط مناسبی است، یک‌بار مشرف‌شدن به حج را واجب کرده است.
خودم ناراحتی کلیه دارم
محمدحسین ناظمی، بازنشسته آموزش‌وپرورش و 68ساله است. او 10سال پیش برای حج تمتع توسط دوپسرش به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر ثبت نام شد و هفته گذشته در اقدامی خیرخواهانه و با هدف انسان‌دوستی، دوفیش حج تمتع خود و همسرش را به بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان با خرید دستگاه پیشرفته RO برای بیماران دیالیزی اهدا کرد. ناظمی در گفت‌وگو با «شهروند» اظهار کرد: یک‌بار برای دیدار خانه خدا به همراه همسرم به کعبه مسلمین رفته بودم اما بار پیش حج عمره بود که این دو نزدم تفاوتی ندارد و هدف غایی خداست. نظامی همچنین افزود: ناراحتی کلیه دارم و خودم برای ملاقات بیماران دیالیزی بارها به بخش دیالیز رفته بودم. آرزو داشتم دستگاه دیالیز پیشرفته‌ای برای مرکز خریداری کنم. زمانی که فیش حج تمتع به نامم و همسرم درآمد، با همسرم مشورت کردم و به این نتیجه رسیدم که این دوفیش را به همراه مبلغ اضافه‌ای به مرکز دیالیز بیمارستان امام حسین(ع) تقدیم کنم.
درشهر خودم می‌توانم خدمت کنم


این خیّر درباره تصمیم خود بیان کرد: از دکتر رستمی، مسئول شبکه بهداشت و درمان سوال کردم که چه تجهیزاتی برای مرکز نیاز است و ایشان درپاسخ گفتند که دستگاه RO مرکز قدیمی و فاقد بسیاری از قابلیت‌هاست و درنهایت تصمیم گرفتم که با خرید دستگاه RO جدید به این مرکز کمکی کرده باشم. نظامی در ادامه گفت: حج من و قلب من اینجاست. من درشهر خودم می‌توانم خدمت کنم و هر زمان که بیماران دیالیزی را می‌دیدم، از خدا می‌خواستم قدرت مالی داشته باشم تا بتوانم برای رفاه حال بیماران که خود هم جزیی از آنان بودم، این کار را انجام دهم و امیدوارم اجرش مورد قبول خداوند قرار بگیرد. وی درخصوص روند خرید این دستگاه هم گفت: با مبلغ فروش دو فیش حج تمتع و مقداری که به آن اضافه کردم، دستگاهی خریدم که تا 15روز دیگر آماده خدمت‌رسانی به هموطنانم است و درحال گذراندن دوره‌های آموزشی و تست‌های لازم است.
قصد رسانه‌ای‌کردن موضوع را نداشتم
ناظمی همچنین ادامه داد: با این کار خود می‌خواستم به همگان درس گذشت بدهم و به همه بگویم که ذره‌ذره این پول با زحمت و به صورت حلال به دست آمده و هرکسی از این افتخار نمی‌گذرد. بعد از این حرکت بسیاری از مردم به این کار تشویق شدند و از همه جا برای تبریک با من تماس می‌گیرند. او افزود: قصد رسانه‌ای‌کردن این موضوع را نداشتم، اما درجلسه تقدیری که با حضور دکتر شریفی، معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگلپایگان برگزار شد، این موضوع رسانه‌ای شد. وی درپایان گفت: همواره ازخدا می‌خواهم به قدری دراختیار داشته باشم که از هیچ چیز برای این مردم فروگذار نباشم. امیدوارم بتوانم الگویی باشم و سایر مردم را هم به این کار تشویق کنم.
ثوابی به اندازه حج
زهره بیگدلی، همسر محمدحسین ناظمی هم در گفت‌وگو با «شهروند» اظهار کرد: خدا همه جا هست و ما هم یک‌بار لیاقت حضور درمکه را داشته‌ایم. با همفکری و مشورت با همسرم تصمیم گرفتیم که بتوانیم ثوابی به اندازه حج، آن هم درشهر خود به دست آوریم و به همشهری‌هایمان خدمت کنیم. بنابراین اهدای این هزینه را که با لطف امام علی(ع) از آن ما شد، در اولویت دانستیم.