حماسه انتخابات را با تعابیر حرام و حلال مخدوش نکنیم

جماران| محمدعلی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی (س) انتخابات را بزرگترین دستاورد نهضت مقدس امام و بزرگترین سند مردم سالاری دینی در این کشور دانست و گفت: ما نباید آن را در تحلیل هایی که برگرفته از رقابت‌های انتخاباتی است با تعابیری نظیر حلال و حرام، تند و کند، الهی و غیر الهی و غیره مخدوش کنیم. وحدت و اجماع ملی و رأی دادن به کسی که از تایید شورای نگهبان گذشته و حمایت منتخب ملت وظیفه همه پیروان امام و رهبری است.
انصاری در ادامه گفته است: بدون شک این انتخابات در نوع خود بی نظیر و در تاریخ ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب، کم بدیل است. بدون تردید خلق چنین حماسه ای که مردم از کارگزاران پیشی گرفته اند سند افتخار ملت ایران در پیروی از آرمان های امام و دفاع از کیان جمهوری اسلامی و تبعیت از خلف شایسته امام و بزرگترین پشوانه ملی برای دولت تدبیر و امید است.
دبیر ستاد بزرگداشت امام با یادآوری این که مراسم امسال بزرگداشت امام تا دو سال دیگر در ماه رمضان است، گفت : ماه رمضان برنامه ها و شرایطی را برای ما دیکته کرده که باید به آنها توجه داشته باشیم. اولین تفاوت مراسم14 خرداد با سال‌های گذشته زمان اجرای آن است. ما همه ساله مراسم را از ساعت 9 صبح تا 11 برگزار می کردیم اما امسال به دلیل شرایط روزه دار بودن مردم و گرمایی که برای مردم طاقت فرسا است مراسم بزرگداشت امام خمینی (س) از ساعت 18 تا 20 در حرم امام و سراسر کشور برگزار می شود.
او گفت: امسال این مراسم با حضور صدها هزار نفر جمعیت روزه دار و شخصیت‌های سیاسی، روحانی، لشگری، کشوری و خانواده امام برگزار می شود و همه زائران امام از سخنرانی خلف شایسته ایشان یعنی حضرت آیت الله خامنه ای استفاده خواهند کرد.
انصاری گفت: تفاوت دوم مراسم امسال این است که فقط از استان هایی مهمان داریم که بعد از ظهر14 خرداد به سمت حرم امام حرکت می کنند و به این  مراسم می  رسند. یعنی استان های قم، سمنان، البرز، قزوین و مرکزی مهمان ما هستند. تفاوت سوم این است که امثال مهمان خارجی به حداقل داریم که عمدتا سفرا و کسانی هستند که در جمهوری اسلامی مقیم هستند. چهارمین تفاوت پذیرایی ما از زائران است. ما بدلیل تقارن مراسم با افطار برنامه‌ریزی مفصلی کردیم که همه مهمانان و شخصیت ها افطار را مهمان امام در کنار خادمان امام باشند.