بهمن تهرانی؛ کرونای انگلیسی

مجید ابهری‪-‬ وقتی یک فرآیند به صورت ناگهانی در منطقه‌ای رخ دهد، تبدیل به یک نقطه عطف تاریخی آن منطقه می‌گردد. چه آنکه این پدیده ازسوی بشر وتوسط او روی دهد؛ مثل بمباران هیروشیما یا کشتار پرل هاربرو چه به صورت رخداد طبیعی اتفاق بیفتد؛ مثل زلزله بم ومنجیل یا سیل آذربایجان. هنوز زنجیره حوادث تلخ، مردم و کشور ما را رها نمی‌کند. حوادثی که طبیعت دست در تحقق آنها دارد اما اگر نگاه و مدیریتی انسانی داشته باشند از تلخی‌های بیشتر وبعدی جلوگیری می‌کند. ضعف مدیریت انسانها و غفلت حرفه‌ای آنها گاهی حوادثی خلق می‌کند که هیچ انفجار و هیچ سیلی نمی‌تواند نظیر آن را خلق نماید.
بهمن ارتفاعات تهران این بار جان تعدادی از فرزندان خانواده‌ها وعزیزان جامعه را گرفت و ما را سوگوار کرد. تعدادی که در یک روز تعطیل وبراساس برنامه‌های قبلی برای تفریح و ورزش به ارتفاعات البرز صعود کرده بودند.گفته می‌شود اخطارهای لازم به افراد داده شده است اما این اولین بار نیست که برخی افراد به خاطر بی‌توجهی به دستورات ایمنی جان خود وبعضی از انسانها را در جاده ها،دریاها وکوهها اینچنین به خطر می‌اندازند. غرور کاذب، لجاجت ابلهانه و خود برتر پنداری از اصلی‌ترین دلایل اینگونه منطق ستیزی‌ها می‌باشد. در حادثه سقوط بهمن برخی از کشته‌ها با لباس وپوشاک معمولی به ارتفاعات عزیمت کردند بدون توجه به شرایط جوی و سرمای فصلی منطقه. در نهایت هم شد آنچه که نباید. جای تاسف است که رسانه‌های معاند وشبکه‌های دور از منطق، نظام و کارآمدی دولت را زیر سوال می‌برند. البته نمی‌خواهم از فقدان نظارت‌های لازم و مسدود ننمودن مسیر و یا عدم اطلاع‌رسانی مکرر دفاع کنم اما بینی وبین الله چه کسی اینگونه صعودهارا تصدیق می‌کند؟ در گفتگو با یکی از قهرمانان وپیشکسوتان کوهنوردی متوجه شدم حدود ۶۰الی ۷۰درصد این افراد، فاقد آموزش‌ها وابزار وپوشاک لازم بودند. الان به خاطر پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی
پی درپی توصیه می‌شود.باز خودمان از فردا افراد بدون ماسک را شمارش کنیم، آنگاه خواهیم دید عده‌ای ماسکشان را در جیب یا کیف قرار دادند. در مورد کرونای انگلیسی که خطرناک و کشنده‌تر از کرونای خودمانی می‌باشد باید دقت ومراقبت را بیشتر کنیم. متاسفانه در رسانه‌ها می‌بینیم که بعضی از مسئولین بهداشتی ودرمانی کشورمان بدون توجه به عواقب وترکشهای خطرناک این موضوع،می گویند این ویروس چند ماه پیش در ایران دیده شده به خاطر خدا وشرف انقلابی از اظهار نظرهای انفرادی خودداری کنیم. تا با مدد الهی و وحدت ملی از این برهه حساس عبور نماییم.