بررسی امکان استرداد ساشا سبحانی


آفتاب یزد- گروه شبکه: روزنامه «ال موندو» چاپ اسپانیا از دستگیری «ساشا سبحانی» فرزند سفیر اسبق ایران در ونزوئلا و از چهره‌های فعال در اینستاگرام به جرم قاچاق انسان و پولشویی توسط اینترپل خبر داد. به گفته این روزنامه، احتمال استرداد ساشا سبحانی به ایران وجود دارد. این رسانه اسپانیایی از قول ساشا سبحانی نوشته که از مقامات قضائی اسپانیا خواسته تا او را به ایران تحویل ندهند. در گزارش ال‌موندو آمده است: «و‌ی در مادرید دستگیر شده است، زیرا ایران وی را به قاچاق انسان متهم کرده و خواهان استرداد وی است.» این رسانه اسپانیایی، اعلام کرده که ساشا سبحانی به طور موقت بازداشت شده بود و هم اکنون هم به طور موقت آزاد است، اما روند بررسی استرداد او به ایران طی هفته‌های آینده آغاز می‌شود.
> ساشا چگونه معروف شد
اما نام اصلی ساشا، محمد سبحانی است. او به واسطه اسم و رسم پدرش (سفیر اسبق ایران در ونزوئلا) توانسته بود در ونزوئلا به نان و نوایی برسد. ولی او زمانی به شهرت رسید که تصمیم گرفت هنجار شکن باشد و با اقدامات سخیفی از جمله به رخ کشیدن ثروتش به مردم و یا توهین کردن به آنها خودش را مطرح کند. متاسفانه این فرد کسی است که در صفحه اینستاگرامی خود، سایت شرط‌بندی‌اش را با سوءاستفاده از تصاویر بانوان تبلیغ می‌کند. او حتی برای اینکه خود را سر زبان‌ها نگه دارد طی لایوهای اینستاگرامی افشاگری‌هایی را در مورد سایر شاخ‌های مجازی می‌کرد. از همین رو مدتی به دلیل ریپورت بسیار زیاد کاربران، اینستاگرام صفحه او را بست. اما از آنجا که ساشا سبحانی پر است از عقده و دوست دارد که دیده شود بار دیگر صفحه جدیدی را در اینستاگرام باز کرد و فعالیت‌های هنجارشکنانه‌اش را از سر گرفت اما این بار در اسپانیا.
> نقشه‌ای برای جذب مخاطب!


حالا یک رسانه اسپانیایی مدعی شده است که ساشا توسط پلیس اینترپل دستگیر شده و قرار است به ایران استرداد شود. اما نکته اینجاست که آیا دستگیری او واقعیت دارد یا صرفا این موضوع را مطرح کرده‌اند تا ساشا سبحانی از این طریق مخاطب جذب کند؟ همانطور که می‌دانید ترکیه مامنی است برای شاخ‌های مجازی‌ای که حرفی برای گفتن ندارند و فقط نیتشان سوء استفاده از مردم ساده کشورمان و کشیدن آنها به منجلاب است آنهم از طریق سایت‌های شرطبندی و نشان دادن ثروتشان. اما طی شکایت‌های بسیار، پلیس این کشور افرادی چون میلاد حاتمی، تتلو و... را دستگیر و وعده داده بود که آنها را به ایران باز می‌گرداند اما از آنجا که پلیس اینترپل با ایران در این خصوص همکاری خاصی نمی‌کند، یا آنها را آزاد یا از خاک این کشور اخراج می‌کند. این شاخ‌های مجازی هم به واسطه دستگیری‌شان در صدر اخبار قرار می‌گیرند و از آنجا که خیلی‌ها دوست دارند که از سرنوشت آنها مطلع شوند راهی صفحه اینستاگرامی این افراد می‌شوند غافل از آنکه با این کارشان بر شهرت و ثروت آنها می‌افزایند. بنابراین هنوز معلوم نیست که ماجرای دستگیری ساشا سبحانی حقیقت دارد یا یک بازی از پیش تعیین شده است برای جذب مخاطب این چهره جنجالی.
> واکنش کاربران
اما آنطور که از واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دستگیری ساشا سبحانی بر می‌آید آنها نیز از این اتفاق خوشحال هستند. یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« ساشا سبحانی رو به علت قاچاق انسان گرفتن پس اینجوری پولدار شده بودی و به ملت فخر فروشی میکردی مردک بیشرف»
دیگری نوشت:« ساشا سبحانی دستگیر شده. ایشالا هر چه زودتر برش گردونن ایران »
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد:« جوری ذوق نکنید که ساشا سبحانی رو گرفتن پولای ما رو از حلقومش میکشن میدن به ما!»
کاربران دیگر نوشته اند:« همین که امروز تا چشو باز کردیم خبر دستگیری ساشا سبحانی رو دیدیم نشون‌دهنده روز خوبیه»، «طرف اگه کار زشتی هم کرده باشه معمولا وقتی مردم به صفحه‌اش حمله می‌کنند دنبال‌کننده‌هاش بیشتر میشه.چه دنیای جالبی داریم».