فضای پیشروی دولت و چشمان تیزبین ملت

آیت قیصربیگی‪-‬ آنچه که امروز و در سال پایانی کار دولت تدبیر و امید شاهد هستیم شاید خاص‌ترین وضعیت و شرایطی باشد که در این چهار دهه بر سر دولت‌ها گذشته است. در این شرایط، دولت بطور همزمان درگیر در ۳ جنگ تمام عیار است؛ جنگ اقتصادی، جنگ روانی و جنگ با کرونا! در این گیرو دار عده‌ای نیز که تا دیروز تمام تلاش خود را برای عدم موفقیت دولت به کار بسته بودند، شرایط امروز کشور را فرصت مغتنمی برای بر زمین زدن رقیب شمرده‌اند!
از این رو در این شرایط و روزهای سخت، دولت همزمان باید هوش و حواس خود را در چهار جبهه متمرکز کند. اما در این بین انرژی که از دولت توسط مخالفان داخلی گرفته می‌شود شاید برابری کند با سه جبهه دیگر چراکه در هنگامه جنگ در جبهه دشمن، زخم و نیش‌ها از جبهه خودی به مراتب کاری‌تر است! آنها در ظاهر به بهانه نقد، لباس دلسوزی برای مردم بر تن کرده‌اند، در این شرایط و مقطع حساس بی‌رحمانه‌ترین حملات و فشارها بر علیه دولت اعمال می‌دارند!
آری مخالفان در حالی دست به تخریب دولت می‌زنند که ادعای دلسوزی برای مردم و کشور دارند، اما دولت نماینده مردم است، جزئی از ملت است، کارگزار نظام است و مشروعیت از رهبری گرفته است. با این حال مخالفان داخلی، با عدم درک صحیح از شرایط موجود، رقابت سختی در ناکارآمد نشان دادن دولت با
دشمن دارند!


امروز حجم تخریب‌ها علیه دولت آنقدر بالاست که در مرکز سخنگوی دولت آرزوی یک روز آرام از تخریب و ناسزا در سر دارد و اینجا و در غربی‌ترین نقطه کشور نماینده عالی دولت در استان ایلام راهی جز واگذار کردن توهین‌کنندگان
به خدا ندارد...!
آری این روزها مخالفین تمامی مسائل و مشکلات کشور را یکجا به حساب دولت می‌گذارند و فارغ از تحلیل واقع بینانه در درک شرایط موجود تلاش دارند دولتمردان را در اذهان عمومی ناتوان در حل مشکلات جلوه بدهند تا به زعم خود در فردا روزی حاصل و نتیجه حذف رقیب را در رسیدن خود به قدرت ببینند!
آنها با سیاست نفی رقیب برای اثبات خود نه تنها به مشکلات و نقاط ضعف دولت بسنده نکرده بلکه حتی دستاوردها را نفی می‌کنند به امید آنکه با زمین زدن رقیب کسب امتیاز نمایند، اما تاریخ نشان داده است مادامی که غیرمنصفانه یک شخصیت یا جریان مورد تخریب واقع شود مردم به طور معکوس واکنش نشان داده و اینجاست که دود آوار تخریب بیشتر به چشم تخریب‌کنندگان خواهد رفت.
و تاریخ گواهی می‌دهد که مردم همواره بهترین قضاوت‌کنندگان امور بوده و هستند و به هیچ وجه نمی‌توان با فشار و تخریب و فضاسازی یک فرد یا جریان را از چشم ملت انداخت! بنابراین پیشنهاد می‌شود آنهایی که این روزها غیرمنصفانه بر این دولت مظلوم می‌تازند بدانند که مردم تیزببن‌تر از آن هستند که می‌پندارند و هیچگاه این فضاسازی‌ها واقعیت‌ها را از چشم ملت پنهان نمی‌سازد.
جان کلام آنکه امروز سیاست نفی رقیب برای اثبات خود دیگر جواب نمی‌دهد. تاریخ را که بنگرید پر است از درس‌هایی عبرت آموز
البته برای آنهایی که پند بگیرند!