فراهم‌سازی زمینه مشارکت مردم در تمامی عرصه ها رمز تداوم انقلاب اسلامی

آفتاب یزد: به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ دکتر طالبی در نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر استان که به منظور هماهنگی لازم برای برگزاری مراسمات این ایام برگزار شد، مهمترین عنصر در پیروزی انقلاب اسلامی را مشارکت مردمی دانست و گفت: رمز تدوام انقلاب اسلامی، فراهم‌سازی زمینه مشارکت مردم در همه عرصه‌ها است که خوشبختانه فضای حضور مردم در مناسبت‌های مختلف و مشارکت آن‌ها در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کشور ما فراهم است. وی با بیان اینکه مراسم‌های بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر باید با حضور و همراهی مردم برگزار شود، اظهارداشت: فراموش نکنیم که این انقلاب، نظام و همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای مردم است و آنها باید طعم همه اقدامات و فعالیت‌هایی که برای آن‌ها سامان داده شده را بچشند.
دکترطالبی در ادامه برگزاری کنگره ۴هزار شهید استان یزد را تجربه بسیار خوبی در خدمت‌رسانی به مردم عنوان و خاطرنشان کرد: این کنگره با رنگ و بوی خدمت به مردم شکل گرفت و از همان ابتدا تاکنون، توانسته اقدامات و فعالیت‌های خوبی را به مردم ارائه دهد.
استاندار یزد تصریح کرد: در این کنگره اقدامات متعددی از کمک‌های معیشتی گرفته تا تهیه جهیزیه و اقدامات و فعالیت‌های عمرانی در سطح شهرها و روستا و فعالیت‌های تبلیغی فرهنگی و دیگر کارها با نام و یاد شهدا انجام می‌شود. وی در ادامه با بیان اینکه کنگره ۴۰۰۰شهید استان می‌تواند به عنوان الگویی در اجرای برنامه‌های دهه فجر قرار گیرد، گفت: در کنار همه برنامه‌هایی که برای بزرگداشت دهه فجر تدارک دیده شده، باید توجه خاصی به مسائل پوشش داده شده در کنگره بزرگداشت ۴۰۰ شهید، معطوف شود.
دکترطالبی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های دهه فجر، مردم شیرینی سالگرد پیروزی انقلاب را احساس کنند و بتوانند


هم نوایی بهتری را با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی داشته باشند. استانداریزد اضافه کرد: براساس گزارش‌های اعلام شده، با رعایت کامل محدودیت‌های کرونایی، برنامه‌های خوبی برای دهه فجر امسال در نظر گرفته شده است که این برنامه‌ها به صورت هماهنگ با تصمیمات ستاد ملی کرونا اجرا می‌شود.
وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با کمک و همراهی همه دستگاه‌های استان بتوانیم برنامه‌های خوبی را برای پاسداشت همه جانفشانی‌هایی که در انقلاب صورت گرفته و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب داشته باشیم.
> بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت دفاتر تسهیلگری
به گزارش آفتاب یزد، استاندار یزد با اشاره به اقدامات اثربخش دفاتر تسهیلگری در استان یزد عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی ارتباط مستقیم و جدی با دفاتر تسهیلگری برقرار کنند چرا که این دفاتر می‌توانند کمک شایانی به حضور دستگاه‌ها در محلات و مدیریت بهتر مسائل داشته باشند.
دکتر طالبی در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که به منظور بررسی اولویت‌های مسائل و آسیب‌های مناطق حاشیه نشین و تصمیم‌گیری درخصوص راهکارها، در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات ارزشمند دفاتر تسهیلگری در محلات، گفت:گزارشات ارائه شده نشان از پیگیری‌ها و مطالعات قابل توجه برای حل مشکلات دارد.وی افزود: دفاتر تسهیلگری یزد فراتر از وظایف و مسئولیت‌های این دفاتر در سراسر کشور گام برداشته‌اند که از این جهت اقدامات آن‌ها قابل
تقدیر است.
دکترطالبی با اشاره به برخی مشکلات و دغدغه‌های موجود در محلات حاشیه نشین و کمتر برخوردار یزد، خاطرنشان کرد: مسائل و موضوعات موجود در محلات مذکور به عنوان دغدغه در دستگاه‌های مرتبط در حال پیگیری بوده و در کنار اقدامات و فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی، اقدامات ارزشمند نرم افزاری توسط دفاتر تسهیلگری اجرا شده است.مقام ارشد اجرایی در استان یزد عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی ارتباط مستقیم و جدی با دفاتر تسهیلگری برقرار کنند چرا که این دفاتر می‌توانند کمک شایانی به حضور دستگاه‌ها در محلات و مدیریت بهتر مسائل کنند.
> حاشیه نشینی در یزد قابل مدیریت است
دکتر طالبی در ادامه با بیان اینکه شهر یزد در مقایسه با بعضی از شهرهای بزرگ درگیر حاشیه نشینی، متفاوت و قابل مدیریت است، تصریح کرد: خوشبختانه در محلات حاشیه‌ای یزد، بستر لازم برای اقدامات اثر بخش فراهم بوده و ساکنین نیز پذیرای فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف هستند.وی در ادامه خاطرنشان کرد: انتظار داریم دفاتر تسهیلگری و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط به صورت جدی و با نگاهی وسیع، مسائل مربوط به این مناطق را پیگیری کرده تا با بهبود شرایط آنها، دیگر به عنوان «مناطق حاشیه‌نشین» شناخته نشود.
دکتر طالبی ادامه داد: برنامه‌های عنوان شده در جلسه باید به صورت جدی و سریع مورد پیگیری قرار گیرد تا مردم نتیجه این اقدامات را مشاهده کنند.وی در پایان خاطرنشان کرد: در سایر محلات نیز علاوه بر اقدامات و فعالیت‌هایی که در راستای بهبود شرایط انجام می‌شود، باید کارهای بزرگ و شاخصی را جهت ارتقاء محله و شرایط زیست ساکنان در دستور کار فعالیت‌های استانی قرار دهیم.