سفرهای درون شهری

سعید روشن‪-‬ با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی یک سال از ممنوعیت سفرهای بین شهری در کشور می‌گذرد. این سوال مطرح می‌شود که با توجه به شرایط کشور آیا امسال هم مانند سال قبل سفرهای بین شهری ممنوع می‌شوند یا خیر؟ دو نوع سفر وجود دارد: سفر درون شهری و سفر بیرون شهری.خود اصفهان گردی، شیراز گردی، تهران گردی و.... برای ساکنین همان شهر‌ها جزو سفر‌های درون شهری محسوب می‌شوند. در همین مدتی که کرونا آمده بسیاری از مناطق گردشگری تعطیل شده است.
خبر‌های موثقی وجود دارد که بعضی از مناطق مورد سرقت توسط دزدان واقع شده اند. زیر ساخت‌های برخی از این مناطق که بازدید نداشته‌اند در حال از بین رفتن است.حتی اگر قرار نیست بازدید کلی و بین شهری انجام شود لازم است بازدید محدودی در ساعات معینی از مناطق گردشگری وجود داشته باشد. به طور کلی بستن جاده‌ها نه تنها کمک نمی‌کند بلکه ممکن است برخی از زیر ساخت‌های مناطق گردشگری از بین بروند. بخش‌های خصوصی تعطیل شده‌اند و بعضا برخی از کارمندان بخش‌های عمومی بیکار شده‌اند و برخی سرقت‌ها اتفاق افتاده است. گستردگی سفر‌ها مانند قبل ممکن نیست اما نیاز است فضا برای گردشگری درون شهری باز شود.
در این شرایط حداقل کاری که می‌توان برای این صنعت انجام داد گسترش سفرهای درون شهری است. به نظر می‌رسد در این شرایطی که صنایع گردشگری بسیار متضرر شده است و مردم هم دچار رخوت ناشی از این بیماری شده‌اند یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد افزایش گردشگری و سفر‌های درون شهری است. تا از این طریق هم میزان خطر بیماری کمتر باشد و هم این صنعت بیش از پیش دچار ضرر‌های جبران ناپذیر نشود.