لغو سخنرانی یاسر هاشمی در بجنورد

آرمان: لغو پی در پی سخنرانی‌ها پایان ندارد. این بار نوبت به لغو سخنرانی فرزند آیت‌ا... هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی یعنی مکانی که آیت‌ا... هاشمی آن را پایه‌گذاری کرد، رسید. لغو سخنرانی یاسر هاشمی در حالی صورت گرفت که همین هفته پیش به‌طور غیر‌منتظره از ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد برکنار شد. برکناری که تنها به فرزند آیت‌ا... هاشمی خلاصه نشد و میرزاده و برخی از مدیران ارشد این دانشگاه نیز یکی پس از دیگری از دانشگاه برکنار شدند. تحولات پی در پی و لغو احکام مدیریت برخی مسئولان دانشگاه آزاد موجب شده که این دانشگاه در فصل امتحانات با حواشی متعددی روبه‌رو شود.
هاشمی‌زدایی تمام عیار
 هرچند یاسر هاشمی و مدیران منصوب به آیت‌ا...‌هاشمی رفسنجانی یکی پس از دیگری از مدیریت این دانشگاه کنار گذاشته می‌شوند اما هاشمی‌زدایی تنها به حذف مدیران از مناصب این دانشگاه خلاصه نشده و روز گذشته در راستای حذف هرگونه آثار عینی و مملوس از هاشمی رفسنجانی اجازه سخنرانی به فرزند آیت‌ا...‌هاشمی در دانشگاه آن هم توسط رئیس دانشگاه آزاد داده نشد. هرچند این سخنرانی تمام مجوز‌های لازم را اخذ کرده بود اما از برگزاری آن اجتناب شد. ماجرا از این قرار بوده که یاسر هاشمی ساعت ۱٩ روز گذشته قرار بود در همایش راه امام و مقام معظم رهبری و دولت روحانی در سالن دانشگاه آزاد بجنورد سخنرانی کند، اما رئیس این دانشگاه از سخنرانی یادگار آیت‌ا... جلوگیری کرد.
سخنرانی لغو شد، یاسر به میان مردم رفت


هر چند سخنرانی یاسر هاشمی لغو شد و فرزند آیت‌ا... هاشمی از این دستور به‌رغم داشتن مجوز‌های لازم سرپیچی نکرد اما این همایش که از دو هفته قبل برنامه‌ریزی شده بود، با درايت دعوت كنندگان، مراسم در مكان ديگر و با حضور استاندار خراسان شمالی انجام شد و یادگار آیت‌ا... هاشمی توانست برای جمعی از مردم شریف بجنورد سخنرانی کند. او در این سخنرانی به ذکر مجاهدت‌های پدر در طول 38 سال انقلاب پرداخت و یکی از دستاورد‌های آیت‌ا...‌هاشمی را پایه‌گذاری دانشگاه آزاد دانست که سهم مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب داشته است. همچنین بعد از این سخنرانی نشست دو ساعته با دبيران احزاب سياسی استان خراسان شمالی، بازديد از معدن و كارخانه عظيم الومينا جاجرم و دیگر برنامه‌های یک روزه سفر یاسر‌هاشمی به بجنورد بود.